Ga naar inhoud


Astra 3 geen signaal op 11856 en 11739


ZarkoRSK

Aanbevolen berichten


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is hem idd.

Die is dus niet geschikt voor een Triax 78.

 

Beetje lelijk, die is mij juist aangeraden. Ik heb ze beide samen besteld.

Wat is handiger, om toch een 88cm Triax te nemen of een andere LNB die hier wel op past?

 

Qua kosten verschilt het ongeveer 10 euro tussen die 2 onderdelen

Never underestimate the power of stupid people in groups.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik de 88cm nemen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo moeilijk is het niet hoor smetje. Het is gewoon deze: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36

het had deze ook nog kunnen zijn he sprietje (thanks)

daarom dat ik altijd graag het juiste product nr heb 

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=99&cat=36

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar of deze duo-LNB nou wel of niet "past" op jouw maat schotel: het blijft raar dat als je je schotel hebt uitgericht op 23oost met ook die LNB in het midden, dat je dan niet alle zenders op 23 oost zou kunnen ontvangen.

Hooguit zou de niet passende duo-LNB dan moeten leiden tot wat minder ontvangst op 19 oost.

 

Of heb je bij het uitrichten van je schotel toch wat geschipperd, om ook op 19 oost goed (beter) signaal te krijgen?

 

groet, a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje, dat model is toch heel anders.

 

Ik heb toch de indruk dat er iets niet in orde is met de duo-lnb.

 

Een duo-lnb voor een 60cm schotel past beter op een Triax 78 dan een duo-lnb voor een 80-85cm schotel. Een handelaar die deze laatste lnb dus adviseert, is dus niet helemaal goed bezig maar ik zou ook voor een Triax 88 gaan, dan heb je een veel betere regenreserve.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar of deze duo-LNB nou wel of niet "past" op jouw maat schotel: het blijft raar dat als je je schotel hebt uitgericht op 23oost met ook die LNB in het midden, dat je dan niet alle zenders op 23 oost zou kunnen ontvangen.

Hooguit zou de niet passende duo-LNB dan moeten leiden tot wat minder ontvangst op 19 oost.

 

Of heb je bij het uitrichten van je schotel toch wat geschipperd, om ook op 19 oost goed (beter) signaal te krijgen?

 

groet, a33

 

Precies, dat gevoel heb ik ook ja, Astra 23 staat in de houder.

Ik heb een hele tijd naar de 11856 transponder gezocht om het zo uit te richten, maar kon simpelweg niks vinden.... uiteindelijk voor een andere gekozen, en kreeg ineens wel signaal.

Heb er eerst voor gezorgd dat ik min. 14dB op Astra 3 heb. Daarna de LNB een beetje bijgedraait voor een betere Astra 1 ontvangst (ben met 11 a 12dB wel tevreden)

Never underestimate the power of stupid people in groups.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hele tijd naar de 11856 transponder gezocht om het zo uit te richten, maar kon simpelweg niks vinden....

 

Heb je mijn suggestie uit bericht #21 ook al eens geprobeerd?

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toevallig toch geen GT SAT GT-MDS43 N.F.:0.2dB  Duoblock LNBF 4.3 degree ?

Die wil bij sommige ontvangers problemen geven met het diseqc schakelen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

het staat er op alleen voor 80cm schotels(88) ,niet voor kleinere vb; 60cm 78cm

dus gewoon een grotere schotel van triax erop zetten en je probleem is opgelost!

of als je toch de triax 78cm heb kan je ook nog de trippel nemen dan heb je astra 2 er ook nog bij 

dan laat je de schotel staan en monteer je de trippel erop 

post-41606-0-44499200-1415659171.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het al eens met een ander (merk) ontvanger geprobeerd ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje, dat model is toch heel anders.

 

Ik heb toch de indruk dat er iets niet in orde is met de duo-lnb.

 

Een duo-lnb voor een 60cm schotel past beter op een Triax 78 dan een duo-lnb voor een 80-85cm schotel. Een handelaar die deze laatste lnb dus adviseert, is dus niet helemaal goed bezig maar ik zou ook voor een Triax 88 gaan, dan heb je een veel betere regenreserve.

inderdaat sprietje het model is zeker anders als ze nu pas hun eigen lnb erop zetten (merk enz)

anders word het gissen  ;)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heb ik:

 

124etc9.jpg

 

 

Ik heb deze LNB:

2m43x2u.jpg

 

 

Hé! Heb je meteen al een andere duo-LNB geplaatst?

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...