Ga naar inhoud


Hoe Moteck-2100A te beschermen?


lujo

Aanbevolen berichten

Ik las in het verleden dat Stab niet meer werd gemaakt alleen dat er genoeg voorraad van was.

Ik neem aan dat de situatie nu anders is en dat ze dus weer geproduceerd worden?

Ook zouden de problemen met flatcable opgelost moeten zijn. Weet iemand vanaf welk serienummer dat is? Niet dat ik straks eentje krijg die al jaren ergens in het magazijn heeft gelegen.

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik las in het verleden dat Stab niet meer werd gemaakt alleen dat er genoeg voorraad van was.

Ik neem aan dat de situatie nu anders is en dat ze dus weer geproduceerd worden?

Ook zouden de problemen met flatcable opgelost moeten zijn. Weet iemand vanaf welk serienummer dat is? Niet dat ik straks eentje krijg die al jaren ergens in het magazijn heeft gelegen.

En ik kreeg van mijn leverancier een tijdje geleden te horen dat het loopwerk van de Stab inmiddels nog een slag beter was geworden (en daardoor secuurder liep) dan de series van weleer. 

Niet de eerste de beste leverancier. Kan iemand dit ook bevestigen? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

het loopwerk kan wel goed zijn maar als de puls teller dat niet is heb je nog niets

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

De Stab HH120 versie die ik hier heb, draait al bijna 10 jaar probleemloos! Zonder een spatje roest.

Ik vroeg of iemand kan bevestigen of er inmiddels een verbeterde HH120 is.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals bekend roest bracket van Moteck-2100A redelijk snel.

Om dit te voorkomen ben ik benieuwd wat jullie als oplossing gebruiken?

Is er een of andere middel wat dit zou kunnen voorkomen of is overspuiten met blanke lak ook ene oplossing om roesten tegen te houden?

 

Dit vraag ik omdat een nieuwe Moteck maar 39 euro kost

 

Heb vanaf 2006 een Moteck 2100 draaien, werkt nog steeds naar behoren. wel heb  ik de buitenkant moeren etc.regelmatig met vaseline ingesmeerd en over de gehele motor een plastic zak als een simpele hoes, die ik zeker 1 x per jaar vervang.

 

Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foto in mijn eerste post dient ter illustratie. Mij ging het erom als je een nieuwe Moteck-2100A koopt hoe je die het best kan beschermen om te voorkomen dat ie gaat roesten.

je schuurt hem lichtjes op zodat de verf mat word en zet er dan zink chromaat verf op 

of je laat het galvaniseren 

wel eerst de verf verwijderen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Nederlands grootste verkoop site , gebruikte voor €12.50 , 25.00 en zelfs een nieuwe voor € 40.-

 

Mijn Stab HH100 deed na 10 jaar niets meer (flatcable bleek te zijn losgeraakt) Ik had die nieuwe gekocht, zat keurig netjes in de originele verpakking. Voordat ik het dak op ging apparaat getest op draaaien en deze naar de '0' positie gemanouvreerd.

Toen ik de kabel vanaf de LNB wilde vastdraien bleek de connector (op de motor) rond te draaien, je begrijpt hem al, het %$#@%^&* apparaat zou nooit gaan werken. Het toen nog getracht de onderste helft van de motor uit wisselen en de flatcables te koppelen door te solderen. Helaas motor kreeeg ik niet aan de praat. Kortom, ik voelde me flink genept...... Heb geen zin om het welles/nietes spelletje met de verkoper te beginnen, kost me te veel energie.

Heb toen maar de Moteck SG-2100A aangeschaft..... en die doet het goed. De roest neem ik dan wel voor lief

 

Het kan goed gaan, maar, kijk uit met die grootste verkoopsite mensen

DM800se + Moteck SG2100A

Maxdigital + Triax 88cm 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...