Ga naar inhoud


geeft die invacom nu meer signaal?


blackeyes

Aanbevolen berichten

voor de twijfelaars hieronder de testuitslag

eerst op de gibertini getest  op de astra 3

was eerst 15.5 db met gekleurd glaasje

nu met transparant  glaasje is het 15.8 geworden (schommelt tussen 15.7 en 15.8 )

op de t90 getest en daarop was die eerst met gekleurd glas 15 db

en nu 15.2 db

dus toch wat vooruitgang geboekt met bijna 0.3 db op beide schotels

op de 88 triax nog niet getest maar doen we een andere keer

 

p.s ik wil die mti ook eens zo gaan bewerken met de kap eraf en  een transparant glas erop fabriceren

mischien is dat ook eenoplossing voor die witte plastik kappen te vervangen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hoor bij de twijfelaars.

 

1) Deed je de test onder EXACT dezelfde condities?

2) Was de weersgesteldheid precies hetzelfde?

3) was de schotel mechanisch precies hetzelfde afgesteld?

4) stond de skew precies hetzelfde afgesteld.

 

Zo´n "gammele" (sorry dat ik het zo zeg) Triax is niet echt een meetreferentie als het op 0,1 dB aan moet komen.

 

Het beste en makkelijkste kun je zo´n test als volgt uitvoeren:

 

Je neemt de LNC zonder enig afdek-kapje en monteert hem in de schotel en stelt alles optimaal op maximum af. Dan meet je de waarde: signal quality. Indien mogelijk bij onbewolkt weer.

Dan, zonder wat aan te raken neem je het afdekmateriaal dat je wilt meten en houdt dit met de hand vlak voor of tegen de LNC. Dan meet je weer de waarde. Dan neem je ieder ander afdekmateriaal dat je wilt gebruiken als kapje en meet weer de waarde. Ook weer met de hand direkt voor de LNC. Dit moet je snel achter elkaar doen zodat de weersgesteldheid geen rol speelt. Bij onbewolkt weer natuurlijk nog beter.

Zo kun je heel nauwkeurig de demping meten van ieder materiaal.

 

Vergeet niet dat bepaalde kunstoffen (vooral teflon) de polarisatie beinvloeden...dus eigenlijk zou je de skew bij iedere test weer moeten instellen op maximum.

 

En natuurlijk niet met de poten voor de LNC als je het te testen materiaal ervoor houdt.

 

Zo krijg je een betrouwbare meting. En dan twijfelt IJzerbout niet meer... :grin:

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

de lnb is getest op een gibertini met motor  en een t90

ik laat hem naar de astra 3 draaien met elke lnb (inverto black ultra ) (mti )  en de invacom),

dus de skew van de lnb stond altijd gelijk en het weer is ong dito als met de eerste test vorige week en gisteren (bewolkt )

het is maar ong 0.3 wat ie meer signaal afgeeft nu ,dus eigenlijk is onzin voor dat te vervangen maar het was het proberen waard, je moet toch wat vrije tijd opvullen :) :) :) :)

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...maar zoals ik al zei....ieder kunststof geeft een andere "draai" aan de polarisatie. En dat beinvloed de meting behoorlijk.

Ik gebruikte nooit afdekkapjes in mijn feedhorn...was ook niet nodig in mijn primefocus. Er zat van tijd tot tijd wel eens een spin in. Maar dat merkte ik onmiddelijk...

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zonder kapje niet getest omdat ik hem toch wel dicht wil houden in verband met regen en ongedierte

en geen zin meer had om weer te slopen ,omdat ik hem al netjes waterdicht had gemaakt zo

en daar was de test ook niet voor bedoelt

ik wilde alleen proberen of met een transparant glaasje meer signaal te verkrijgen was maar dit is zo minimaal dat het echt weinig zin heeft voor het te doen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...