Ga naar inhoud


Triax 88 met de verschillende versterkingsfactor?


lujo

Aanbevolen berichten

Tja Lujo, ik zou deze informatie zeker serieus nemen!
Het blijkt dat de schotelverpakking 9 meter breed en 9 meter diep is?
Een verpakkingsvolume van 97,2M3 dat niet eens het laadvolume van een oplegger is.
Gaat het om zo'n grote schotel?
Sta eens met beide benen op de grond.

post-60869-0-87524000-1415987029_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Sprietje, mogen we dan informatie waar versterkingsfactor van 38,8 dB wordt genoemd dan wel serieus nemen?

 

Die schotels zijn ook 9,0 m breed/hoog. Je hebt ze zelf van 0 m breed/hoog.

 

Links wat ik stuurde komen toch van een officiele website toch.

Dus waarom moeten we 38,8 dB wel geloven en 37,1 dB niet?

 

Zoals je ziet heeft een 38,8 dB schotel groter volume. Misschien dat dat het verschil verklaart ;-)

post-35669-0-06809500-1415988811_thumb.jpg

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet jij veel wat je gekocht hebt als het zonder verpakking was: een afgekeurde partij of wellicht zelfs tweedehands. En 20 stuks op een stapel 1 raison 5 kilo per schotel lijkt me ook niet erg bevorderlijk voor de kwaliteit. Je merkt dat het signaal niet al te best is en gaat dan vervolgens trekken en wurgen om het beste uit de schotel te halen? Zou ik dus nooit doen, maar even terug naar het magazijn om een ander te halen,

 

En dan is het gelijk Chinese prullaria, dat is wel erg kort door de bocht

 

Niks kort door de bocht. Ik ben niet van gisteren hoor. Ik weet echt wel wat en waar ik wat koop.

Voor handelaren worden zulke schotels ook in bulk geleverd. Spaart in transportkosten omdat het één pakket is en het geheel is een stabiele massa.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotels worden altijd gestapeld. Dat begint al bij de productie. En eerlijk gezegd koop ik liever een grote schotel van een stapel dan in een doos want een grote schotel in een doos kan getorst zijn tijdens transport, die van een stapel nooit.

Kijk hier hoe kleine schotels geperst worden:



Zie hier hoe eerst de plooihouder op de plaat aandrukt om te voorkomen dat plooien ontstaan tijdens het persen en daarna de pers de vorm in de plaat drukt:


Hier is te zien hoe flinke grote prime focus schotels worden gemaakt op een forceerbank:

 

post-60869-0-27501500-1416038810_thumb.jpg

post-60869-0-18791200-1416038820.jpg

post-60869-0-87565100-1416038828_thumb.jpg

post-60869-0-62201700-1416038838_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks kort door de bocht. Ik ben niet van gisteren hoor. Ik weet echt wel wat en waar ik wat koop.

Voor handelaren worden zulke schotels ook in bulk geleverd. Spaart in transportkosten omdat het één pakket is en het geheel is een stabiele massa.

 

Daar gaat het helemaal niet om Drs. IJzerbout. Een produktiefout is zo gemaakt en kan overal gebeuren, dus ook bij andere merken. Je had de wok even om kunnen ruilen i.p.v. hier je gal spuien over merk x. Het hele land staat vol met Triax schotels, kennelijk is het merk veel minder slecht als jij wil doen voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het helemaal niet om Drs. IJzerbout. Een produktiefout is zo gemaakt en kan overal gebeuren, dus ook bij andere merken. Je had de wok even om kunnen ruilen i.p.v. hier je gal spuien over merk x. Het hele land staat vol met Triax schotels, kennelijk is het merk veel minder slecht als jij wil doen voorkomen.

 

Ik had geen zin meer om die schotel van het dak af te halen en terug naar de handelaar ermee en weer een andere erop. Ik was blij dat het ding erop stond. Als je op zo´n Duits dak staat, door de vliering, het Schornsteinfeger raam, je op het dak hebt gewurmd en alles opgebouwd hebt op een schuin dak, dan heb je geen zin meer om dat nog een keer te doen.

Ik had het helemaal gehad met dat ding.

Maar ik mag hier kennelijk niks slechts over Triax zeggen. Hebben jullie soms aandelen in die firma?

 

Schotels worden altijd gestapeld. Dat begint al bij de productie. En eerlijk gezegd koop ik liever een grote schotel van een stapel dan in een doos want een grote schotel in een doos kan getorst zijn tijdens transport, die van een stapel nooit.

 

Helemaal mee eens Sprietje!

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb ooit wat anders meegemaakt.

Het merk weet ik helaas niet meer, te lang geleden.

 

Ik ga een schotel kopen in de winkel en ga hem plaatsen bij een collega.

Ik had al vrij snel de indrukt dat er wat mis was, maar toch maar alles gemonteerd.

 

Ontvanger aangesloten en satfinder er bij tussen maar geen signaal te vinden.

Uiteindelijk geconcludeerd dat de arm te kort moest zijn voor een 80 cm schotel.

 

Schotel terug naar de winkel en nieuwe besteld. Een week later de nieuwe gaan ophalen en wat bleek..

Ook bij de nieuwe was de arm te kort ?!

 

Als je dan als leek dergelijke schotel wil plaatsen...

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het er toch sterk op dat de schotel al transportschade heeft opgelopen voordat je hem monteerde. Niet voor niets dat veel satellietshops schotels boven de 80cm niet opsturen en dat je die zelf moet ophalen. Het torsen van een schotel kun je met heel weinig kracht en de schade die daardoor wordt aangericht is met het oog niet waar te nemen.

 

Helemaal mee eens.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard kunnen ook schotels in een bulkverpakking tijdens transport beschadigd raken maar dat is dan meestal zichtbare schade. Een schotel van bijv. 100cm die individueel in een doos is verpakt kan tijdens het transport getorst raken. Daarbij is er geen beschadiging aan de schotel te zien en toch is hij waardeloos geworden. Dit kan alleen maar gecontroleerd worden door de schotel op een hele vlakke vloer of grote tafel te leggen en kijken of die overal raakt. Ook kun je het met twee touwtjes controleren die horizontaal en verticaal over de schotel gespannen zijn. Die touwtjes moeten elkaar juist raken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had graag ook eens de opmerking gezien in deze thread dat de meeste lnb's eigenlijk enkel gericht zijn op de 64Cm schotel markt.

Hou er rekening mee dat een grotere schotel ook meer ruis zal sturen naar de LNB. Nu toegegeven voor feedhunting en zwakkere frequenties heb je niet veel keuze maar veel mensen denken dat ze toch wel zo goed af zijn met een 88cm schotel voor de ontvangst van Astra(123). Niks is minder waar. Dat geeft geen meerwaarde buiten het feit dat je de schotel nog preciezer dient af te stellen. Hoe groter de schotel hoe preciezer hij dient afgesteld te worden.

 

BTw, nice tip aangaande het gebruik van een ijzeren staafje om de schotel te draaien.

Ik had reeds dezeflde ervaring met 'gebogen' schotels. Soms kan de bevestiging aan de achterzijde ook roet in het eten strooien doordat deze de invals hoek van de schotel uit z'n haak zet zelfs al staat de muurbevestiging 100% pas.

 

Dit is hetgeen men meegaf bij de opleidingen die ik genoot bij SES Astra een groot jaar geleden. Wat is jullie ervaring hieromtrent?

aangepast door wolftje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard kunnen ook schotels in een bulkverpakking tijdens transport beschadigd raken maar dat is dan meestal zichtbare schade. Een schotel van bijv. 100cm die individueel in een doos is verpakt kan tijdens het transport getorst raken. Daarbij is er geen beschadiging aan de schotel te zien en toch is hij waardeloos geworden. Dit kan alleen maar gecontroleerd worden door de schotel op een hele vlakke vloer of grote tafel te leggen en kijken of die overal raakt. Ook kun je het met twee touwtjes controleren die horizontaal en verticaal over de schotel gespannen zijn. Die touwtjes moeten elkaar juist raken.

 

Met mijn scherp oog zie ik dat zo.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...