Ga naar inhoud


Nieuwe (snelle) PC. Hardware advies gevraagd


Michel

Aanbevolen berichten

Zoek ook even naar het geheugen. Dit type heeft soms wat comptabiliteitsproblemen met sommige moederborden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wil niet zeggen dat je geen hevc/h265 kunt kijken....  maar ik denk dat we daarvoor nog zeker een half jaar moeten wachten. Ik vermoed dat de eerste losse GPU met dat aan boord van AMD zal zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Michel, wellicht handig om dit eens door te lezen:

 

http://www.videoguys.com/Guide/E/Videoguys+System+recommendations+for+Video+Editing/0x4aebb06ba071d2b6a2cd784ce243a6c6.aspx

 

Voor de videokaart is het van belang dat die CUDA en OPENGL compatible is.

 

Dat issie ;) (1699 CUDA cores)

 

Zoek ook even naar het geheugen. Dit type heeft soms wat comptabiliteitsproblemen met sommige moederborden.

 

Volgens Cruscial moet het compatible zijn met dit board.

 

Over de voeding: je had een mooie Seasonic in je lijstje, nu een Cooler Master.....?

 

Ja, maar die Cooler master past in deze kast mooier qua aansluitingen en is kwalitatief vrijwel net zo goed (tevens 80+ Gold)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koeler: Cooler Master Hyper 412S == € 45,00 (is dat wel echt zoveel beter/stiller dan de standaard fan?)

Voeding: Cooler Master V-Series Semi-Modular 450W == € 75,00

 

Het geluid in 8 genomen zou ik ook een stille voeding nemen.

Bijvoorbeeld de Seasonic Platinum Series Fanless 520W (140 euries)

 

Anderijds zou het mij niets verbazen dat de grafische kaart

een herrieschopper is. Meestal zitten daar piepkleine

fannetjes op die heel veel moeten koelen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De voeding die ik heb aangeschaft is al behoorlijk stil en de grafische kaart is ook heel erg stil. Daar zitten juist enorme fans op.

 

Een voeding hoort overgens normaliter nauwelijks te koelen, want dat zouden idealiter de casefans moeten doen.  De temperatuurgeregelde 12 cm fan van de voeding zal dus maar heel zachtjes (en daarmee onhoorbaar) draaien.

 

De voeding die jij voorstelt is maarliefst 60 euro duurder dan de toch al niet goedkope coolermaster!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Review van de voeding:

De voeding die met ruime afstand het best uit de test komt is de Cooler Master VS-series 550W. De voeding biedt prima voltages, is gemiddeld bijna 90% efficiënt, is extreem efficiënt bij lage belasting, heeft de één-na-laagste ripple uit de test, is bij 100W en 300W onhoorbaar stil en zelfs bij 500W nog fluisterstil en is verder ook nog semi-modulair én scherp geprijsd. Met deze voeding blijft echt niets te wensen over: een Hardware.Info Gold Award is dus dubbel en dwars verdiend!

Omdat Cooler Master deze voeding al voor gemiddeld € 86 in de winkel legt, wordt het een moeilijk verhaal voor de concurrentie. De meeste voedingen die duurder zijn presteren minder dan de Cooler Master V550S. De Enermax Platimax 500W mag dan nog wel iets efficiënter zijn en bij 100W en 300W nog iets stiller; deze voeding is bijna twee keer zo duur. Hooguit de FSP Aurum Xilenser 500W is interessant voor de echte stilte freaks, maar aangezien de V550S in de meeste gevallen ook onhoorbaar stil is, is dit bijna een theoretisch voordeel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik nog niet helemaal uit.

 

Ik had echt gedacht dat jij een fan was van Apple produkten.

Apple staat erom bekend dat ze voor video bewerkings toepassingen uitstekend voldoen. Daarom zou ik persoonlijk als het om videobewerking gaat naar een Apple oplossing grijpen.

Apple heeft per slot van rekening ook FCP (Final Cut Pro) op hun hardware geintroduceerd...praktisch van Avid gekopieerd en op de markt gebracht. Daarmee hebben ze het onderste marktsegment van Avid (Xpress etc.) volkomen geruineerd.

Avid was altijd één van de beste klanten van Apple omdat hun software goed op Apple draaide. Later natuurlijk op PC gebaseerd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...