Ga naar inhoud


Vlaamse publieke zenders bij alle abonnementen canaldigitaal


astro iris

Aanbevolen berichten

Een mailtje naar het commissariaat voor de media helpt wellicht om daar de aandacht op te vestigen, of via het contactformulier op de website van het commissariaat.

 

De totale uitspraak is daar ook te vinden en lijkt er op te wijzen dat de Vlaamse zenders ook in het STB pakket moet zitten. Zie bijlage.

Besluit-M7.pdf

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op mijn HD light nog steeds alleen één HD.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het BasisHD pakketje heb je wel Eén, Canvas en Ketnet/OP12.

 

Dat kan wel zijn, maar het is nu eenmaal zo, VRT radio en TV zenders horen in ALLE!! pakketten te zitten.

En als ik zo lees hier, is dat dus NIET het geval.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf BasisHD zijn de drie Vlaamse zenders te zien bij CanalDigitaal.

Set Top Box en Basis Light wordt niet over gerept door de commissie.

CanalDigitaal heeft daardoor geen verplichting om de Vlaamse zenders aan de twee pakketten toe te voegen.

Dus omdat Canal Digitaal "vergeten is" bezwaar aan te tekenen dat ze alle Vlaamse publieke zenders ook in het HD light, Basis light en Set Top Box pakket verplicht moeten doorgeven hoeven ze dat dus niet te doen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus omdat Canal Digitaal "vergeten is" bezwaar aan te tekenen dat ze alle Vlaamse publieke zenders ook in het HD light, Basis light en Set Top Box pakket verplicht moeten doorgeven hoeven ze dat dus niet te doen?

 

Zo als ik het zie heeft de commissie deze pakketten niet meegenomen in de uitspraak.

Of dat terecht is of onterecht laat ik in het midden. Ik kan ook niet beoordelen of deze pakketten terecht of onterecht niet vermeld worden.

In de praktijk tot nu toe zijn de drie Vlaamse zenders nog niet toegevoegd. Dat is een feit.

 

 

Ik heb de vraag over het ontbreken van Vlaamse zenders in het Set Top Box pakket voorgelegd aan het Commisariaat voor de Media.

Ik houd jullie op de hoogte.

 

Graag, ik ben benieuwd naar het antwoord.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk gaat het Commisariaat voor de Media hier naar kijken.

 

Als CD af wil van het STB pakket, moeten ze mij en vele anderen maar eens een fatsoenlijke aanbieding doen.

 

Zolang dit STB pakket nog bestaat, van mij hoeft het niet weg, moeten we qua VRT ontvangst, gelijk behandeld worden als mensen

met een ander pakket.

 

Bij mij gaat het alleen om de drie gecodeerde radiozenders, de rest heb ik wel beeld, dit vanwege het €5.-- HD pakket

en Radio 1 & 2 zijn niet  gecodeerd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik CanalDigitaal was zou ik gewoon de prijs blijven verhogen tot het STB pakket bijna net zo duur is als het basispakket. Daarna is het simpel om overstappen te promoten. De Vlaamse zenders toevoegen lijkt me ook simpel: de prijs verhogen omdat er zenders bijkomen, 'moet van het Commissariaat'. Dan worden STB kijkers nog meer gemotiveerd om de seca2 smartcard te wisselen en een HD ontvanger en Duo LNB aan te schaffen.  Vervolgens terug naar de eerste stap: de prijs verder blijven verhogen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk gaat het Commisariaat voor de Media hier naar kijken.

 

Als CD af wil van het STB pakket, moeten ze mij en vele anderen maar eens een fatsoenlijke aanbieding doen.

 

Zolang dit STB pakket nog bestaat, van mij hoeft het niet weg, moeten we qua VRT ontvangst, gelijk behandeld worden als mensen

met een ander pakket.

 

Bij mij gaat het alleen om de drie gecodeerde radiozenders, de rest heb ik wel beeld, dit vanwege het €5.-- HD pakket

en Radio 1 & 2 zijn niet  gecodeerd.

 

Lukt Radio niet via het internet? Of probleem met bandbreedte, beschikbaarheid of geo-block?

 

http://radioplus.be/#/stubru

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister ook liever via satelliet naar radio, mijn tv en stereo zijn erop aangesloten en met 1 druk op de knop heb ik muziek, met laptop altijd omslachtige procedure, opstarten, aansluiten en dat duurt soms nogal wat. Dit even terzijde.

Mee eens, op mijn ontvanger (en kan op elke Enigma2 ontvanger? Dus dan ook op de Vu+ duo van Emekli) kan ik de streams als gewone radiozender toevoegen aan een normaal boeket, afstemmen en beluisteren gaat dan dus precies hetzelfde als radiozenders via satelliet, dus dan heb ik ook geen laptop nodig.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Canal Digitaal aangeschreven met de vraag waarom ik via HD light alleen één HD kan ontvangen, dit was hun antwoord:

U geeft aan dat u enkel Een HD kan bekijken van het totaal aanbod Vlaamse kanalen.
Het klopt dat deze kanalen vanaf een regulier Basis(HD) abonnement geboden dienen te worden. Echter heeft u een HD actie abonnement. Dit is een los staand abonnement dat nog kleiner is dan een BasisHD abonnement en hierdoor ook goedkoper. Het reguliere BasisHD abonnement is verkrijgbaar voor 17,95 euro per maar waarbij u op 9,95 euro per maand zit.
Tevens is het aanbod in de aanbieding kenbaar gemaakt en is dit ook te bekijken op onze website bij het HD actiepakket.
Mocht u interesse hebben in het reguliere BasisHD abonnement dan kunt u dit aanvragen door in te loggen in uw Mijn CanalDigitaal account of door te bellen met: 0900-9327 (1,- per gesprek + de kosten van uw provider)

 

 

Daarop heb ik het volgende antwoord gestuurd:

 

Volgens de mediawet moeten alle Vlaamse publieke zenders in alle pakketten doorgegeven worden.
Dit is onlangs nog bevestigd door het Commissariaat voor de Media in een door jullie zelf aangespannen procedure.
Ik kan mijn klacht natuurlijk ook bij hun leggen, maar het leek me netter jullie eerst even op deze fout te wijzen.

 

Weer even wachten op antwoord.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...