Ga naar inhoud


VU+ android apps gezocht


Jan-65

Aanbevolen berichten

Hoewel ik mij afvraag waarom er mensen zijn die HD content willen streamen op hun smartphone...

Het antwoord hierop is heel eenvoudig.

Nu al gedeeltelijk van toepassing en binnenkort helemaal, omdat er geen Nederlandse kanalen meer in SD worden uitgezonden, dus er is geen andere keuze.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die snap ik maar waarom op een smartphone?

 

Ennu hoe gaat dat dan als er ondertitels zijn, zijn

die nog wel te lezen op zo'n relatief piepklein

schermpje?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus goed voor de economie.  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die snap ik maar waarom op een smartphone?

 

Omdat er misschien niet anders voorhanden ???

 

Ennu hoe gaat dat dan als er ondertitels zijn, zijn

die nog wel te lezen op zo'n relatief piepklein

schermpje?

 

Dat is natuurlijk afhankelijk van de resolutie en kwaliteit van het gebruikte scherm.

Op mijn Samsung Galaxy i9505 (S4) kan ik de ondertiteling heel goed lezen en dat mede dankzij dat het in HD is.

... en zo piepklein zijn de schermen ook weer niet ;) 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb de app maar sinds VTI image kan ik niet communiceren met de solo+ Connection errors.
Is er een specifieke instelling waardoor ik de communicatie weer op gang krijg?
Vind het af en toe 'cool' om te streamen op de mobiel terwijli kop mijn balkon zit. Maar helaas gaat dat nu niet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de app maar sinds VTI image kan ik niet communiceren met de solo+ Connection errors.

 

????? Jij valt dit topic binnen met een nieuwe vraag zonder te vertellen welke ontvanger jij gebruikt en zonder verdere informatie.

Er bestaat immers geen SOLO+

 

Over welke app heb jij het?

Heeft de communicatie voordien wel gewerkt en zo ja, met welke app en welke Image?

Hoe staat OpenWebif geconfigureerd?

Hoe heb jij 'de app' op jouw Smartphone geconfigureerd

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ging het hier niet over de vu+ app op android?

ik heb een solo2 en heb deze af en toe gebruikt en dat werkte goed.
Nu niet meer en er zijn twee dingen anders dan voorheen, de image (nu VTI en voorheen de OpenPli) en de tijd, laatste maanden niet meer gebruikt.
Openwebif weet ik niet, is de instelling anders als je VTi gebruikt in vergelijking tot de open PLi?
Nogmaals sorry dat ik dit topic binnenval. Dacht eindelijk een draad gevonden te hebben welke ik kon gebruiken voor mijn "probleem"


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo de nieuwe VU+ duo2 werkt.

Perfekt mooi spul.

Kan allen geen apps vinden voor andoid?

Staan die niet in de goolge store?

 

Deze topic gaat over apps in het algemeen en niet over een specifieke app.

Ok, dus ik begrijp nu dat jij het over de specifieke app VU+ Player hebt, correct?

De VU+ Player functioneert bij mij uitstekend i.c.m. een Samsung Galaxy S4 en een SOLO2 met VTI 8.2 en via WLAN 5.0 GHz.

Of je HD kunt streamen is o.a. afhankelijk van jouw Smartphone en de capaciteit WLAN.

 

Dat de app VU+ Player nu niet meer functioneert kan de volgende redenen hebben.

 

De oude VU+ Player app functioneert niet meer, jij kunt de nieuwe app op Google play downloaden, zie link, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vuplus.android

 

Hierna de VU+ Player configureren conform de instellingen van de op de VU+ SOLO2 geïnstalleerde OpenWebif.

 

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de app weer na het aanpassen van een paar openwebif settings.
TV kijken (met de andere receiver, ja waarom heb je een solo2) lukt goed.
radio luisteren laat de app helaas crashen. nu is de radio niet zo belangrijk op het balkon (zet de installatie wel wat harder) maar zou toch ook moeten werken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gelukkig heb ik de Vu+ player.apk versie 2.0 nog, want mijn oude telefoon heeft android versie 2.3 en de vu+ player 2.2 loopt daar steeds op vast. Ik gebruik mijn telefoon als remote controle omdat mijn VUSOLO2 in de meterkast staat. En de telefoon streamt ook nog HD content, je ziet wel niet veel op dat mini schermpje, maar het werkt wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de app weer na het aanpassen van een paar openwebif settings.

TV kijken (met de andere receiver, ja waarom heb je een solo2) lukt goed.

radio luisteren laat de app helaas crashen. nu is de radio niet zo belangrijk op het balkon (zet de installatie wel wat harder) maar zou toch ook moeten werken?

 

 

 

hopelijk woon je niet naast deze meneer

 

maar on topic betreffende de app, die werkt

echter wat opvalt is,

jouw bouqet t.o.v. mijn bouqet kan voor radio erg veel zenders behelsen

maak maar eens een eigen bouqet met 10 zenders als test en probeer nogmaals met de app

maak in dat geval ook een opstartzender aan

 

bij vraagtekens hoor ik het wel

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...