Ga naar inhoud


Tariefsaanpassing CDS?


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

de loonindex is juist. maar hier minder concurrentie.belgen/nederlandse moppen bestaan hier ook over.het feit is dat wij bourgondiers zijn en geld laten rollen. langs andere kant samen met jullie grootste spaarders ter wereld

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker wel.

Vanwege stijgende kosten voor de doorgifte van de televisiesignalen zijn we genoodzaakt de abonnementsgelden aan te passen.

 

Hoe vaak hebben we zoiets voorbij zien komen???

Ik hoop echt dat ze dit gaan doen want ik zoek een reden om tussentijds op te zeggen.

Dit zijn de kosten die M7 krijgt doorbelast. En die kosten kunnen uiteraard ook verhoogd zijn.

 

Contract loopt max een jaar, dus dan kun je er zo wie zo onderuit.

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contract loopt max een jaar, dus dan kun je er zo wie zo onderuit.

Er zijn ook contacten van twee jaar.

Die zijn er m.i. het meest want als je geen kaart van iemand overneemt ben je verplicht apparatuur te kopen of gratis in bruikleen. Bij bruikleen is twee jaar het minimale contract maar wordt de apparatuur wel je eigendom na twee jaar.

M.i. kiezen de meesten voor bruikleen, aangezien dit het goedkoopste is dan.

(Overigens is het overnemen van een (oude) smartcard nog het goedkoopst, daar je dan "slechts" €29,95 activeringskosten betaald tegenover anders €99.)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplichting? Misleiding?

Op mijn CDS rekeningen staat: 21%. Geen 15%. En die 21% moet worden afgedragen, dus staat los van de inhoudelijke rekening. Alleen die is van CDS (of Skype, of wie dan ook.).

 

Dus mijn CDS-rekeningen voldoen reeds sinds jaar en dag aan de zin "Vanaf januari wordt het in uw land toepasselijke btw-tarief in rekening toegepast."

 

Noem mij een voorbeeld in Nederland waarbij ik in het hoge tarief  tot nu toe 15% betaal i.p.v. 21%. Ik heb zulke rekeningen nog nooit gehad. .

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luxemburg verhoogt zijn BTW-tarief op 1 jan. 2015 van 15 naar 17% om het verlies te compenseren door de nieuwe Europese wet die dan ingaat want Luxemburg ondervindt van deze maatregel veel nadeel, aangezien grote digitale dienstverleners zoals Amazon, Skype, Netflix en Microsoft reeds jarenlang hun Europese hoofdkantoor in Luxemburg hebben om aldaar te profiteren van het lage btw-tarief.

In ieder geval wordt daardoor ook de brandstof duurder wat het voordeel van tanken in Luxemburg minder groot maakt.

Ik wacht wel af of CanalDigitaal zijn tarieven gaat aanpassen. Ze komen meestal pas op de allerlaatste dag met zo'n mededeling naar hun klanten, soms zelfs pas net na de wettelijke termijn van 1 maand.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de redenatie klopt niet.

Het BTW-bedrag is een op zichzelf staand verhaal. Het komt pas aan het eind van de rekening, en dient te worden overgedragen aan de desbetreffende staat. 

De hoogte van de BTW kan hooguit invloed uitoefenen op de omzet, maar maakt er geen deel van uit. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook Amazon rekent gewoon de btw van het land waar de winkel zit. Koop ik bij de Franse Amazon iets wat Amazon zelf levert, dan is dat het Franse BTW %, komt de bestelling uit Duitsland dan rekent men het Duitse tarief. Nooit het Luxemburgse tarief.

Als er al een prijsverhoging bij CDS/M7 gaat plaatsvinden, is het dus omdat ze zelf meer BTW moeten gaan betalen voor de producten en diensten die zij afnemen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Precies, ik heb al eerder aangegeven dat BTW voor bedrijven geen kostprijs verhogende belasting is.

Bedrijven betalen overigens wel BTW op hun inkopen maar mogen die verrekenen met de ontvangen btw, het verschil wordt afgedragen aan de belastingdienst of door de belastingdienst aan het bedrijf betaald Het komt namelijk ook voor dat in een periode een bedrijf meer BTW betaalt aan zijn leveranciers als dat het van de klanten ontvangt..

De eindverbruiker betaalt op de netto prijs een btw volgens het tarief van het land waar hij de dienst afneemt. De vestigingsplaats van een bedrijf is niet bepalend voor de heffingsgrondslag.

Ondernemers betalen geen BTW  als kosten,het betaalde BTW bedrag wordt terugbetaald door de belastingdienst,  uitzonderingen daargelaten (personeelsparkeerplaatsen etc., kerstpakketten voor personeel.)

 

Canaldigitaal in Hilversum stuurt rekeningen aan in Nederland gevestigde abonnees, welke op Nederlandse bankrekeningen geïnd worden.

Ik denk niet dat de Nederlandse belastingdienst zou accepteren dat men dan de in Nederland ontvangen BTW in Luxemburg afdraagt.

 

In het geval van Skype zal je een dienst afgenomen hebben bij een Luxemburgse vestiging en zal Skype gesteld hebben dat omdat men niet weet waar de afnemer zich bevindt, men de Luxemburgse BTW heft en de BTW in Luxemburg afdraagt.

Daarvan zegt de Europeese regel nu dat wanneer de dienst afgenomen wordt in Nederland, Skype het Nederlandse tarief moet heffen en moet afdragen in Nederland.

 

Wanneer de Nederlandse Canaldigitaal rekeningen verstuurd zou hebben vanuit Luxemburg en net gedaan hebben alsof de diensten afgenomen werden door klanten, woonachtig in Luxemburg kunnen we wel een verhoging van in dit geval belasting verwachten, de verhoging gaat dan in zijn geheel naar de Nederlandse staat.

 

Er is nu wel een interessant punt voor buitenlandse Canaldigitaal klanten, die wonen in een land met een lager BTW tarief.

Zij zouden een lagere rekening moeten ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draagt geen BTW over je winst af. Je draagt de BTW over de producten of diensten af die je verkoopt.

BTW of omzetbelasting wordt over de omzet en niet over de winst afgedragen.

Zou een mooie boel zijn: als je firma een met verlies draait, hoef je geen BTW af te dragen......Zo werkt het niet.

 

 

Inderdaad, verliezen kun je niet van de belasting aftrekken, BTW is gewoon een kwestie van doorschuiven maar reclamekosten kun je tot in het astronomische van je belasting aftrekken. Daarom betalen de meeste multinationals onder de streep geen cent belasting en kost ons dus commerciële televisie ongelofelijk veel meer dan de publieke omroep al wil hun propaganda ons anders doen geloven. De gewone burger betaalt voor hun infrastructuur.

 

Maar je hebt volstrekt gelijk als je zegt dat BTW iets is dat door bedrijven voor de overheid geïncasseerd wordt. Dat wil zeggen dat die 15% uitsluitend relevant is wanneer het gaat om transacties die binnen Luxemburg plaatsvinden en die zijn er ten aanzien van Nederlandse klanten helemaal niet voor zover ik weet. Ik neem aan dat M7 niet in Luxemburg zit vanwege de lage BTW maar vanwege de lage "corporate taxes" die daar geheven worden. En aangezien dat soort belastingen over gemaakte winsten worden geheven en dus niets te maken hebben met BTW tarieven lijkt me zo op het eerste gezicht dat er voor M7 dus helemaal niets verandert.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...