Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Heb me verdiept in het gebruik van OSCAM. Na heel lang CCCam gebruik is me eigenlijk alles gelukt wat betreft de kaarten. Ik heb beeld op mijn CDS en TVV kanalen. Ik heb 2 readers geprogrammeerd en 2 groepen. Alles via info van Sat4all hier en Streamboard. Wat me echter niet lukt is om de kaarten te sharen naar mijn boxen op de slaapkamers. Misschien is er iemand die daar een lichtje op kan/wil werpen?

 

Mijn situatie:

DM8000 dient als server 192.168.178.150

DM800SE client op 192.168.178.151

XP1000 client op 192.168.178.152

 

Om te bewijzen dat ik niet hengel naar WAN sharing heb ik een foto van de DM8000 gemaakt

post-31054-0-21731200-1416651595_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hierbij mijn knutselwerk..

 

Voor de goede orde. De readers zijn geinstalleerd. Alle kanalen van CDS en TVV gaan met de lokale kaarten prima open. OSCAM webif is ook prima benaderbaar. Alleen de homesharing vertikt het.

 

In de sectie Proxy staat het geel en de status op OFF. Veel gelezen, ook in Duitse fora, maar er komt geen licht..

 

OSCam.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de server box draait OSCAM. De client box heeft alleen CCCam 2.2.1 en die heeft gewoon een C-lijntje naar de server box beneden.. Moet op de client dan ook eerst nog OSCAM geinstalleerd worden? Nee toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel dus dat alle slaapkamer boxen gewoon via de bestaande C-lijn van CCCam connecten met de OSCAM server box..

Ja, dat moet kunnen maar wellicht zijn andere verbindingsmogelijkheden van een client naar een OScam-server beter/sneller?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit hoe hij verbind. Vrouw en dochter moeten kunnen kijken anders heb ik gezeur. Als ik het niet draaiend krijg moet CCCam er weer op. Dat werkt en kan ik zelf ook bedienen. OSCam is me nog te nieuw en vreselijk complex..

Link naar reactie
Delen op andere sites

in oscam.user bij de server erbij plaatsen:

[account]
user                          = local-tcp
pwd                           = pwd
hostname                      = 192.168.0.44
keepalive                     = 1
group                         = 1
 
 
Bij oscam.server op de client enkel:
[reader]
label                         = local-tcp
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.0.24,12000
user                          = local-tcp
password                      = pwd
group                         = 1

 

Ik heb cs378 aktief in de config van de server.

Kun je via de webif doen.

 

Ik denk dat dit al voldoende is, als je nu al op de box met de kaarten erin kunt kijken.

Die 24 / server wordt bij jou 192.168.178.150

44 is bij mij de client en wordt  bij jou 192.168.178.151

aangepast door martjeB

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Impliceert dit dat ik ook OSCAM op alle client boxen moet installeren? Mij was verstaan gegeven dat dit niet hoefde.. Het CCCam protocol zou door de OSCAM server worden bediend....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MartjeB

Heb meerdere users aangemaakt. Dat was me niet direct duidelijk. Hartelijk dank daarvoor... Net aangepast met de correcte IP. Die stonden overigens correct...

 

Gesaved. OSCam opnieuw gestart. Geen beeld!

Zoeken... Zoeken... Volgens jouw post zou OSCam ook op de client gezet moet worden. Wil dus OSCam op de client installeren.. Wat blijkt.. Bridge over zijn zeik.. Bridge opnieuw gereset.. Binnen 10 seconden beeld!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...