Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Toch wel... Zoals je kunt lezen werkt alles perfect inclusief LAN sharing. Vanochtend nog getest terwijl we in bed lekker naar Columbo hebben liggen kijken. IP adres van de reader is keurig 192.168.178.150 (OSCam server STB). De 192.168.178.151 en 152 zijn toegewezen IP's van de extra boxen... Werkt prima...

Link naar reactie
Delen op andere sites


In jouw oscam.server had je:

 

[reader]
enable                        = 1
label                         = Slaapkamer 1
protocol                      = cccam
device                        = 192.168.178.150,12000
user                          = dm800se
password                      = dm800se
group                         = 1,2
 
De betreffende box met deze reader info gaat dus zoeken naar 192.168.178.150,12000
Deze regel moet dus niet in je 192.168.178.150 box.
 
Als je die 2e kaart op deze manier wilt zien is inderdaad het ip-adres fout.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik vat je reactie.. De hoofdkaarten met Top pakket zitten in de Dreambox 8000 en die heeft IP 192.168.178.150. De tweede kaart heeft eigenlijk helemaal geen functie en hoeft dus ook helemaal niet gedeeld. In principe zou ik OSCam ook op slaapkamer_1 kunnen installeren, maar is niet nodig. De hoofdkaart geeft immers alle kanalen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn advies is om oscam alleen als server te gebruiken ook op de box waar alle kaarten in zitten.   Dus dvb-api geheel uitschakelen want die is abolsuut nog steeds niet volwassen. Gebruik CCcam 2.2.1 of 2.3.0 als client en laat die via N of C lijn naar oscam server verbinden.  

 

Verder is het belangrijk dat je oscam  goed instelt zodat de kaarten niet in anti-cs mode kunnen gaan.   4/10 en ecm unique werkt wel uitstekend in LAN only omgeving (niet in WAN) en een services file er op.  ecm whitelist en ecm headerwhitelist en cwcyclecheck.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx

Alle clients 'draaien' op CCCam 2.2.1. Anti-CS staat op 4/9 en ECM unique aan. De opties ecmwhitelis en headerwhitelist en cwcyclecheck zegt me nog even niets... Maar goed. Ben pas sinds zaterdag zelf met OSCAM aan het spelen... Vind het best knap dat ik met zoveel lezen al zover ben gekomen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn advies is om oscam alleen als server te gebruiken ook op de box waar alle kaarten in zitten.   Dus dvb-api geheel uitschakelen want die is abolsuut nog steeds niet volwassen. Gebruik CCcam 2.2.1 of 2.3.0 als client en laat die via N of C lijn naar oscam server verbinden.  

.

 

Wat is dan het verschijnsel / nadeel van oscam op de client?

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel... Zoals je kunt lezen werkt alles perfect inclusief LAN sharing. Vanochtend nog getest terwijl we in bed lekker naar Columbo hebben liggen kijken. IP adres van de reader is keurig 192.168.178.150 (OSCam server STB). De 192.168.178.151 en 152 zijn toegewezen IP's van de extra boxen... Werkt prima...

 

In jouw afbeelding in post #13 staat toch duidelijk ip-adres 0.0.0.0 i.p.v. 192.168...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn beeldvorming:

 

Om beeld te krijgen op mijn dm800se en xp1000 heb ik helemaal geen proxies nodig dan? Slechts een 'user' entry in oscam volstaat?

In dat geval kan ik deze dus gewoon verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich lijkt alles nu prima te functioneren. Heb wel dat sommige zenders miet openen terwijl ze wel deel uitmaken van het abo. Voorbeeld:

Mezzo, diverse MTV's. Enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk nu via de WebIf om de status van de kaarten te controleren i.v.m. Kaartupdate.. Werkt ook prima hoor, maar zou toch graag iets op de Dreambox hebben om te kijken. Er is een plugin OscamStatus r0.61, maar die geeft een foutmelding 1046. Heb diverse fora rondgekeken. Diverse settings geprobeerd, maar geen succes. Als iemand me daar nog mee zou kunnen helpen zou dat erg fijn zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zelfs beide poorten geprobeerd. 16001 en 16200 voor WebIf. Username en password gebruik ik niet. Zet ik er wrl één in dan kan ik lokaal met mijn tablet niet meer op de WebIf komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...