Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten


@theparasol

@beeheep

Ben eruit.. Standaard staat er localhost 127.0.0.1 net als op de statuspagina van de WebIf. De diverse fora melden ook om die localhost gelijk te laten (wat ik als OSCAM noob natuurlijk ook heb gedaan). De DM8000HD heeft IP 192.168.178.150 en die is de OSCAM server. Dus het veld localhost aangepast naar het feitelijke oscam server IP adres van de DM8000HD. Vervolgens poort 16200 gekozen van de WebIf en dat opgeslagen.

 

Nu werkt het dus wel.. Enige wat ik nog zoek (was de reden voor installatie) is een optie om de entitlements van de kaarten te zien. Dus net als in CCCamInfo optie 8. Puur om te zien of de updates doorkomen. Juist deze functie vind ik niet in OSCAMInfo. Maar misschien lees/kijk ik erover heen...

 

Je blijft leren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optie in WebIf was me al bekend (en gebruik ik ook). Had het leuk gevonden als ik het direct op de box kon controleren. Dus zonder hulp van PC/Laptop/Tablet.. Overigens wel mooi dat ook de PBM erbij staat. Dat deed CCCamInfo weer niet... Ik kreeg de info door via WebIf naar 'readers' te gaan en dan bij de kaartregel op de rode 'i' te drukken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optie in WebIf was me al bekend (en gebruik ik ook). Had het leuk gevonden als ik het direct op de box kon controleren. Dus zonder hulp van PC/Laptop/Tablet.. Overigens wel mooi dat ook de PBM erbij staat. Dat deed CCCamInfo weer niet... Ik kreeg de info door via WebIf naar 'readers' te gaan en dan bij de kaartregel op de rode 'i' te drukken..

 

Da's precies hetzelfde als het klikken op entitlement onder CARDOK van de reader in de status-pagina. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DM8000 heeft alleen een OpenWebIF. Een volledige browser als zodanig zit er niet in. Aangezien de OpenWebIF van DM8000 en die van OSCAM wel aanwezig zijn is daar iets mee te doen? Wellicht met een ppanel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als laatste controle nog even de entitlements bekeken. AU werkt in mijn geval ook op beide kaarten. cDS is van 20-01-2015 naar 30-01-2015 gegaan, TVV ging van 25-01-2015 naar 28-01-2015. Wat mij betreft is de overgang van CCCam naar OSCAM succesvol afgesloten. Vanavond gaat de oude trouwe CCCam eraf... Namens ondergetekende: UVADI Team, bedankt voor de jarenlange trouwe dienst!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

Na een aantal weken op OSCAM kan ik vertellen dat het tot nu toe 100% werkt. Geen enkele uitval en ook geen 'rare' dingen als uitval door foute SID. Update van zowel Canal Digitaal als TVVlaanderen kaartje gaat goed. Zowel ECM als EMM op 100% good. Alleen bij ECM's een 97,35% good en 2,65% bad/rejected... Home Sharing tussen de boxen werkt ook goed. Misschien zelfs iets beter. In de CCCam tijd (klinkt meteen zo oudbollig) weleens een hickup bij het kijken naar TVV op de slaapkamer. Nu nog niet 1 x gebeurd. Verbinding is niet veranderd (WiFi i.c.m. fritzbox). Alleen winziging van softcam....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...