Ga naar inhoud


Home sharing OSCAM


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

U kan blijkbaar niet lezen, en verzint er ook nog van alles bij dat niet ter zake doet, bovendien hoef je niet in andermans persoon te gaan handelen.

 

Wat mij betreft steek je de onzin die je steeds verspreid maar ergens anders.

 

De ts heeft mij tot op heden niets gevraagd, dus laat deze persoon zelf zijn zaakjes regelen, verder kan de manier van werken die u voorstelt enkel maar hoongelach opleveren.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zullen we even dimmen en over gaan naar normale verhoudingen?

 

 

Mooi,

 

 

Dan gaat het nu weer verder met inhoudelijke reacties!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo werkt dat niet hoor, hij mag altijd eens afkomen hier met zijn duo, dan gaan we die fine tunen.

 

Ik ga wel heel ingrijpend te werk, en zonder compromissen.

 

Dacht dat een ieder die in deze draad een reactie geeft er is om elkaar verder te helpen waar het kan.

Dat zelfs met gedeelten van eigen werkende Oscam settings .... blijkbaar zit ik op het verkeerde spoor bij deze  :confused:

 

[ontopic]

Heb de video nog eens bekeken, maar zelf zou ik mij niet zoveel zorgen maken over die snelheid waarmee je beeld krijgt.

Natuurlijk zou het sneller kunnen, maar of een extreme finetune van je Oscam config echt veel zal gaan helpen betwijfel ik.

 

Zelf heb ik een VU Solo2 en die doet er gemiddeld ongeveer 1 á 1 1/2 seconden over bij niet FTA zenders.

Bij BVN een, FTA dus, duur het iets minder dan 1 seconde voor ik beeld heb.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen de Vu+ Solo 4k met FCC zapt nagenoeg tijdloos

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dan rijst ook de gedachte of het wel zo heel erg belangrijk is wat de zaptijden in een bepaalde config geven. Zit je dan als een wilde te zappen? Ik kijk een programma en zap eigenlijk nooit. Ik verander van zender aan het einde van een uitzending. Ik open dan de zenderlijst en scroll erdoor tot ik iets van mijn gading vind... Of het nu 1 seconde of 1.0000000001 seconde duurt kan me echt niet boeien.

 

 

Of zitten hier een stel "Ik wil op het strafbankje nu!!!! fetishisten"??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de Vu+ Solo 4k met FCC zapt nagenoeg tijdloos

 

Ja, daar kan een andere box niet aan tippen bij voor getuned 'ingangen'   :D

Jammer dat deze optie niet beschikbaar is voor andere VU  boxen met meer LNB ingangen.

 

 

Funktioniert nur mit den FBC Tunern der Solo4K!

 

:(

 

[edit]

het pricipe van een FBC tuner lijkt verdacht veel op het principe van SDR - Software Defined Radio, dat principe ken ik en gaat echt superfast  :D

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

 

Wie kan me helpen, ben al meer dan een dag aan het proberen om oscam te laten werken op de decoders hier.

Wil van CCcam naar oscam, hiervoor had ik beeld op beiden.

 

Situatie:

 

- Eén Vu Duo waar openpli op staat, hierin zit ook de TVV kaart. Op deze heb ik dus OScam gezet en daar heb ik beeld op.

- Dan nog een oude Azbox premium HD waar OpenATV opstaat, deze staat op de slaapkamer, hier ook OScam opgezet maar krijg geen beeld, alles gedaan zoals staat beschreven op de eerste 2 pagina's van dit onderwerp.

 

Wat heb ik tot nu toe:

 

Op de server waar de TVV kaart inzit (192.168.1.4): 

Oscam.user 

# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11213
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.user.txt

[account]
user                          = dvbapiau
au                            = 1
group                         = 1

[account]
user                          = local-tcp
pwd                           = pwd
hostname                      = 192.168.1.7
keepalive                     = 1
group                         = 1

Op de Client, op de slaapkamer met IP adres 192.168.1.7

Oscam.server

# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11214
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt

[reader]
label                         = local-tcp
protocol                      = cs378x
device                        = 192.168.1.4,12000
user                          = local-tcp
password                      = pwd
group                         = 1

Bij deze nog de statussen van beide decoders.

Client:

Client.jpg
 
 
 
Server:
Server.jpg
 
Wie weet wat ik verkeerd doe ?

 

 

Andlinux hoe kom jij aan oscam versie r11214 in die ene box. Wil die versie ook graag hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Even een schopje (kon mijn eigen bijdrage niet meer vinden)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Even een schopje t.b.v. Forumgebruiker..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...