Ga naar inhoud


Resultaat mijn DVB-t ontvangst in West_Vlaanderen en vraagje naar smartcard


kaarsenbril

Aanbevolen berichten

Hier bij mij hangen op zolder nog een 4tal antennes van toen alles nog analoog uitzond.

 

Alle antennes hangen tezamen op 1 bakje die de signalen bundelt. Vandaar uit 1 kabel naar beneden.

Ik heb alles eens opnieuw gericht en aangesloten op tv beneden.

 

Hiermee krijg ik maar liefst 45 zenders binnen (omgeving Roeselare -tielt)

 

Egem  kanaal 22  3 zenders  1, canvas en op12

 

Doornik kanaal 56 (vertikaal)  4 zenders   une, deux, trois en euronews

 

Dan de franse : maar liefst 10 HD kanalen vanuit 2 masten Duinkerke en Bouvigny (antenne richten tussen beide)

 

kanaal 21  tf1, lci, eurosport, tf6, nrj tmc en arte

kanaal 23 : D8 , FRANCE 4 , BFM TV , I>TELE , D17 en GULLI

kanaal 24  fr2, fr3, fr5, lcp, fr O en weo de lokale zender

kanaal 26  M6  , W9 , NT1 ,PP en ARTE HD

kanaal 27 : canal +  canal + cinema canal sport en planete  : gecodeerd 

kanaal 28 : 6ter rmc en 23 (alles hd)

kanaal 30 : hd1, cherie en lequipe (alles hd)

kanaal 31 : tf1, fr2 en m6 (alles hd) 

 

 

De meeste zenders zijn frans ondertiteld, dus makkelijk te volgen.

 

Er zitten ook enkele gecodeerde tussen zoals eurosport, tf6 , pp.

In mijn tv is plaats voor een ci module.

Is er via deze weg mogelijkheid om te decoderen?  Wat is er nodig?

aangepast door kaarsenbril
Link naar reactie
Delen op andere sites


In de omgeving van ieper kan ik ze met een spriet antenne met ingebouwde versterker ook heel wat ontvangen, echter zijn bepaalde de ene dag al veel beter dan de andere.

Maar dat abonnement, kan waarschijnlijk enkel afgesloten worden met een officieel Frans adres, of gelden hier andere normen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de omgeving van ieper kan ik ze met een spriet antenne met ingebouwde versterker ook heel wat ontvangen, echter zijn bepaalde de ene dag al veel beter dan de andere.

Maar dat abonnement, kan waarschijnlijk enkel afgesloten worden met een officieel Frans adres, of gelden hier andere normen?

Dat durf ik niet te zeggen. Vaak omtrent rechten is het inderdaad zo dat alleen een Frans adres en een Franse bankrekening gebruikt kan worden om een abonnement af te sluiten. Ik dacht dat je als je woonachtig bent in Wallonië je wel een abonnement bij CanalSat af kon sluiten, misschien dat iemand dit zeker weet? Zo ja, misschien toch ook bij TVNT. Niet geschoten is altijd mis. 

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hebben jullie de antenne al eens op Engeland gericht? Ook daar las ik al dat er in West-Vlaanderen signalen vanuit o.a. Dover (kan. 48, 50, 51, 53, 55 en 59 met 80kW) en Sudbury (kan. 41, 44, 47, 56, 58 en 60 met 100kW) te ontvangen waren.

 

Kan zijn dat dat dichter bij de kust was, hoger en buiten opgesteld richtantenne.

Voor de frequenties kan je kijken op http://fmscan.orgof http://www.ukwtv.de/cms/grossbritannien-tv/south-east-tv.html / http://www.ukwtv.de/cms/grossbritannien-tv/east-tv.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens gescand gisteren, en toch wat leuk zenders gevonden en zelfs in HD.

die was nieuw voor mij:

 

post-40019-0-16610700-1419115826.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de omgeving van ieper kan ik ze met een spriet antenne met ingebouwde versterker ook heel wat ontvangen, echter zijn bepaalde de ene dag al veel beter dan de andere.

Maar dat abonnement, kan waarschijnlijk enkel afgesloten worden met een officieel Frans adres, of gelden hier andere normen?

 

Kan je gewoon afhalen net over de grens, ben je voor 4 jaar pleitte.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hiermee krijg ik maar liefst 45 zenders binnen (omgeving Roeselare -tielt)

 

Egem  kanaal 22  3 zenders  1, canvas en op12

 

Doornik kanaal 56 (vertikaal)  4 zenders   une, deux, trois en euronews

 

Dan de franse : maar liefst 10 HD kanalen vanuit 2 masten Duinkerke en Bouvigny (antenne richten tussen beide)

 

kanaal 21  tf1, lci, eurosport, tf6, nrj tmc en arte

kanaal 23 : D8 , FRANCE 4 , BFM TV , I>TELE , D17 en GULLI

kanaal 24  fr2, fr3, fr5, lcp, fr O en weo de lokale zender

kanaal 26  M6  , W9 , NT1 ,PP en ARTE HD

kanaal 27 : canal +  canal + cinema canal sport en planete  : gecodeerd 

kanaal 28 : 6ter rmc en 23 (alles hd)

kanaal 30 : hd1, cherie en lequipe (alles hd)

kanaal 31 : tf1, fr2 en m6 (alles hd) 

 

 

De meeste zenders zijn frans ondertiteld, dus makkelijk te volgen.

 

Er zitten ook enkele gecodeerde tussen zoals eurosport, tf6 , pp.

In mijn tv is plaats voor een ci module.

Is er via deze weg mogelijkheid om te decoderen?  Wat is er nodig?

 

Ik ontvang dit alles met een gewone "bierblik antenne" en een breedbandversterker van johansson ( bvb. 7320 ).

Sommige zenders in perfecte HD kwaliteit. Voor een TNT Freesat kaartje en module ( handig voor in de TV ) is deze aan te kopen hier vijf kilometer verder in Frankrijk. ( +/- 70 euro) en is in tijd onbeperkt qua abonnement.

Voor de gecodeerde zenders is er ook een oplossing te vinden.

Persoonlijk vind ik ontvangst via DVB-T veel beter in kwaliteit dan via satelliet , beelden zijn veel scherper.

De "bierblik antenne" is bij mij mooi verpakt in een PVC buis en hangt onder het afdak , niemand die iets merkt....

 

 

 

 

post-37533-0-83061600-1419423771_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...