Ga naar inhoud


Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016


Johan45

Aanbevolen berichten

ilseonline, lees ik dat nu goed. Moeten wij als betalende klant van CanalDigitaal er nu voor zorgen dat jij gratis een nieuwe DVB-S2 decoder krijgt?
Het lijkt wel alsof ik een lidmaatschap bij de sociale dienst heb. Wij hebben onze HD-ontvanger ook zelf gekocht. Waarom moet jij hem gratis hebben?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afgelopen 24 februari is de SD versie uit de lucht gegaan op de 19.2

 

Verder zitten er een aantal Duitse thema, Luxemburgse en Nederlandse radio zenders op de 23.5 in MPEG2, nagenoeg alles FTA. De Astra3 is daarom totaal niet interessant met een MPEG2 ontvanger.

 

Weet je dat heel zeker?

 

Ik ben volgens mij in januari 2014 door CDS gebeld i.v.m. de verschuiving van de jaarlijkse betaal datum, volgens mij na 24 februari 2014 pas gebeld, het jaar gaat hard, ik weet het niet precies meer. Wat ik wel weet dat ik totaal niets gemist heb, dus dat geeft al aan hoe belangrijk ik de commerciële zenders vindt.

 

De reden dat ik vraag of er iets op de Astra 3 te ontvangen is in SD, heeft te maken dat ik niet weet of ik die langs een flat kan komen, of dat ik met een verplaatsbare schotel even moet gaan experimenteren met een MPEG2 ontvanger. Het gaat dus alleen om de ontvangst, dan weet ik of het zin heeft of dat ik CDS vaarwel zeg.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ilseonline, lees ik dat nu goed. Moeten wij als betalende klant van CanalDigitaal er nu voor zorgen dat jij gratis een nieuwe DVB-S2 decoder krijgt?

Het lijkt wel alsof ik een lidmaatschap bij de sociale dienst heb. Wij hebben onze HD-ontvanger ook zelf gekocht. Waarom moet jij hem gratis hebben?

 

 

Sterker nog, dat was al een keer eerder door CDS aangeboden, maar mijn schotel was een tijdje niet in gebruik i.v.m. dat deze vervangen moest worden en ik het veel te druk had/heb met andere belangrijkere persoonlijke zaken. Er staat wel weer een schotel, al moet die ook vervangen worden, het is alleen om te testen en nu ook om de Astra 3 en ook 2 op te gaan zoeken of het zin heeft om om te schakelen. Het tussenkabeltje tussen de schuifpui is stuk gegaan, de nieuwe is slecht, dus ik zit nog steeds FTA DVB-T te kijken, als ik kijk.

 

Er moet veel vervangen worden, dus eerst inventariseren en dan een afweging maken of het zinvol is.

 

Ik zal kijken wat CDS aan te bieden heeft, want zoveel moois hangt er van CDS niet meer in de lucht om op hun slogan terug te komen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iets met MPEG2 TV, mag buitenlands zijn, als ik het maar kan vinden.

Op http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php vind je alle beschikbare smaken.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een eenmalig aanbod is geen voucher voor het leven. ;)

 

Kan zijn, maar dan zullen ze hun contractsverplichtingen na moeten komen, dat lukt ze sinds 24 februari 2014 al niet meer, daar gaan ze juridisch al de fout in.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal heeft op het eigen forum aangegeven dat abonnees 1 maand voor de volgende factuurdatum worden geïnformeerd. Je betaalt het STB pakket per jaar vooruit, dus dat kan nog 11 maanden duren. :)

 

Eind mei 2015 in mijn geval.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels ook een e-mail gekregen en hun gebeld hierover.Ik heb een settopbox pakket plus hd.De vriendelijke jongeman aan de lijn zei dat ik beter het pakket dat ik nu had kon aanhouden daar als ik zou overstappen op het basispakket deze zou kwijtraken.

Ik vertelde hem dat in het aanbod stond dat ook de hd zenders erbij zaten.Ja zei hij maar dan moest ik bovenop de 10 euro nogeens 5 euro bijbetalen.Ik heb hem toen gezegd dat ik mijn huidige pakket aanhoud en dan wel in 2016 zal zien wat ze hieraan gaan doen

Roland Nijst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een poging van cds om bij de verhoging van het stbp de klanten over te laten stappen naar een duurder pakket.

 

Ik moet nog zien dat ze stbp klanten met een aanvullend pakket de deur zullen wijzen, denk dat ze het op die paar euro niet zal afhangen.

 

Blijft over dat "vaste prijs" argument, da's op zichzelf toch wel aantrekkelijk want 10% verhoging jaarlijks is toch eerder regel dan uitzondering.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste elrolandos

Je bent helemaal verkeerd voorgelicht door die jongeman van CanalDigitaal.

CanalDigitaal Satelliet heeft namelijk gisteren het volgende geschreven:

Klanten die gebruik maken van de overstap kunnen de volgende zenders bekijken*:

Nederland 1 SD
Nederland 2 SD
Nederland 3 SD
RTL4
RTL5
SBS6
RTL7
Net5
Veronica/DisneyXD HD
RTL8 HD

Extra zenders tov het Settopbox-pakket;

Eurosport HD
National Geographic HD
Discovery Channel
TLC
FOX
MTV NL
MTV Hits
MTV Music
MTV Dance
MTV Rocks
VH 1
VH 1 Classic
TV Oranje
Nickelodeon
Disney Channel
Comedy Central
Eurosport SD
(18+) Hustler TV
NGC Wild HD

Extra zenders tov Basis-pakket;

Nederland 1 HD
Nederland 2 HD
Nederland 3 HD
RTL4 HD
RTL5 HD
RTL7 HD
SBS6 HD
Net5 HD
Discovery Showcase HD
Ketnet/Op12
één HD
Canvas HD

* het genoemde overzicht is een momentopname en betreft de zenders die met een zgn.hoofdkaart bekeken kunnen worden. Zenderpakketten kunnen onderhevig zijn aan toekomstige veranderingen, aan bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleend.



De abonnee stelde vandaag nog de volgende vraag:

"ik heb het STB pakket en de HD-extra zenders van 5 euro per maand.
Wat gebeurd hiermee als ik overstap (of niet) de meeste HD zenders zitten al erin en daar heb ik genoeg aan?"


Het antwoord daarop was:

"Dat zou betekenen dat u minder gaat betalen per maand en bijna dezelfde zenders behoudt."
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

CanalDigitaal Satelliet heeft namelijk gisteren het volgende geschreven:Klanten die gebruik maken van de overstap kunnen de volgende zenders bekijken*:

Nederland 1 SD

...

Extra zenders tov Basis-pakket;

Nederland 1 HD

...

 

Dit rammelt volgens mij: kunnen kijken naar SD, en tegelijk HD als extra hebben.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...