Ga naar inhoud


Problemen bij tvv?


Didden

Aanbevolen berichten

Inderdaad cees, dat zijn precies de argumenten. Je kunt nu wel weer aan de schotel gaan zitten draaien maar een T55 is een iets ingewikkeldere schotel dan een normale. Daar kunnen de afstanden van de lnb's, de schotelskew enz. allemaal een oorzaak aan hebben. Voordat je daar aan gaat stellen, lijkt het me verstandig om uit te sluiten dat het een decoderingsprobleem is.

En een dect telefoon, daar geloof ik niet zo in. Die stoort ook op zenders die niet gecodeerd zijn. Nee, hier is hoogstwaarschijnlijk gewoon een decoderingsprobleem.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

steek je kaartje eens in de andere ca sleuf

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

cccam 2.14

of SCAM 3.60

heb je de kaart ook al eens verwisseld van slot?

wel de cam terug herstarten of je ontvanger rebooten

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het kaartje al verwisselt gehad. Ik heb ook al gedacht gehad aan overclocke van de kaart. Ik dacht mss dat het niet snel genoeg ging maar. Ecm tijden van 0,330 zouden normaal toch geen problemen mogen geven.

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt alles door tests al uitgesloten, behalve de softcam, dus...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan, maar dan vind ik het raar dat ik de enigste ben die dit probleem heb.

had zelfs openpli opnieuw geinstalleerd op de sat reciver  omdat ik dat dat het daar aan lag.

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval zal je alle stappen opnieuw moeten doorlopen en kijken of de resultaten berusten op exacte vaststellingen of op veronderstellingen en aannamen.

 

Met de TVV uitzendingen is niets mis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom probeer je niet een een andere softcam ???

want daar praatje niet over

en als je toch storingen hebt dan moet je het toch eens nakijken of er vocht ergens in je f-connector kan of je lnb is aan het .......... 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel signaal heb je op die storende zenders van tvv

zet eens wat foto's erop

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie VB 

post-41606-0-65406300-1418584022.jpg

post-41606-0-90836400-1418584168.jpg

aangepast door smetje limb.BE
  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bijna dagelijks contact met mensen die TVV en bepaalde cd kijken, en er zijn bij mij nog geen klachten binnen gekomen.

Test eens, en kijk bvb een uurtje naar een FTA zender, indien mogelijk op dezelfde transponder.

Als er bij FTA geen problemen zijn, dan zou ik ook even zien, bij de softcam.

Ooit hier eens gelezen, maar ik weet niet echt, wat het ermee te maken heeft, dat een verstoord decoderings probleem te maken kan hebben met een slechte internet verbinding, ook al is er geen enkele sprake van cs. Begrijp het ook niet, maar aangezien het al een paar kaar geschreven is, zal het wel geen kletskoek zijn, denk ik. Kijk daar eens naar, zou ik zeggen, of haal gewoon eens de utp uit de ontvanger, en test opnieuw.

Probeer misschien eens oscam, hier zijn voorbeeld configs te vinden in die sectie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een slechte internet verbinding heeft niets te maken met dit probleem, misschien lees jij de verkeerde informatie op de verkeerde site. ;)

 

 

Bij tvv ontvangst problemen is in een zeer groot aantal gevallen de ontvangst onvoldoende, door de hoge frequentie van de transponder en de gekozen transponder parameters is bij een slechte antenne kabel, vocht of een uitrichtingsprobleem tvv de eerste transponder die problemen geeft.

 

In dit geval heeft ts aangegeven dit gecontroleerd te hebben, blijft de softcam over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

8psk heeft gemakkelijk last van foute lnb-skew. Zelf heb ik al weinig betaalbare signaalmeter meters ervoor gezien.

En dan komt het trucje met nat doekje op lnb van pas.Doe dat voor een H- en V-Transponder.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...