Ga naar inhoud


Harman Kardon Subwoofer HKTS-210 weerstand


Gait33
Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb ook een defecte 210/230 sub  het lampje blijft knipperen

 

ik heb de aanwijzingen van steve gevolgd en c5, 8, 26, en  30 vervangen en de r23 ook (was ook verbrand)

 

dit heeft niet geholpen,  nu is het zo dat ik ipv 16v elco's 35v elco's heb geplaatst  

 

volgens de verkoper vd audiozaak maakte dat niet uit, verlengde de levensduur zei hij

 

is er iemand die mij kan helpen of in de buurt van arnhem woont en langs kan komen om het na te lopen?

 

ik moet wel zeggen dat het solderen heel lastig was en de soldeer niet goed wilde pakken op de meeste plekken, heb c30 en r 23 dan ook aan elkaar verbonden (weet niet of dat een probleem is)  

 

ik zal later vandaag nog wel de foto's plaatsen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook ik heb net als velen hier dit forum gevonden en R23 was bij mij ook doorgebrand. Op zich fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem...  Moet de rest ook vervangen worden als die er van buiten nog OK uitzien? Ook ik ben niet zo'n held met solderen. Heb R23 er wel op gekregen, maar niet zo netjes al zeg ik het zelf... is er iemand in omgeving Utrecht die mij kan helpen?

aangepast door dwh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum.

Het geval wil dat ik op verzoek van mijn zoon zijn HKTS200 Subwoofer na te kijken. Hij had de stekker uit het stopcontact gehaald om het een en ander te verplaatsen. Na alles opnieuw aangesloten te hebben deed de sub niks meer. (de zekering is heel). Na wat zoekwerk ben ik dit op geweldige forum terecht gekomen.

Eerder had ik ook al schema's gevonden maar er zitten toch verschillen in de schema's en de voedingsprint.

Zoals eerder aangegeven R23 van 51 Ohm is bij mij op de print R33 en C30 van 1000pF is bij mij C17.

Kan iemand hier iets zinnigs over vertellen? De weerstand van 51 Ohm niet warm geweest en is nog goed. De condensator meet ik een waarde van 1,13nF.

Nu kan ik zoals eerder aangegeven ook de elco's gaan vervengen maar ik ben bang dat de componenetencode niet met mijn print overeen komen.

 

groet,

Willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi,

 

Ook ik heb z'n HKTS 220SUB/230.

 

Welke niets doet, dus vlgs Steve:

 

C5 vervangen, hoedje was er af geblazen....

C30 vervangen voor 1Nf/1Kv

R23 vervangen door 56 ohm.

 

En condensatoren C6,  C31 , C26, en C27 vervangen, btw C8 en C25 zitten niet op deze print.

Maar de 9V spanning is circa 3,2V en de -7V is ook iets van 3,3V.

 

Iemand nog een idee.

 

Hoor het graag,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wie kan mij helpen..

Ik heb een hkts 7. Het led lampje gaat steeds op standby en dan weer niet..dus steed oranje blauw...

Dit gebeurt ook als de sub niet aangesloten is op de receiver...

Ook als de standby knop op auto of op on staat...

Ik snap er niets van..

Ik keek vandaag naar een film waarbij de sub niet eens uit standby ging.

hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...