Ga naar inhoud


Philips SD ontvanger kan kanalen niet snel inladen


gps

Aanbevolen berichten


Johan, ik vind het maar vreemd dat de fastscanlijst niet meer zou werken.

 

De fastscanlijst en de EPG worden al jaren uitgezonden op 12515H van de Astra 19,2 waar ook de zenders NPO 1, 2 en 3 op zitten. Dit is ook te zien op de Fastscanlijst.pdf op positie 498 en 499.

Aan de transponder is ook al jaren niets veranderd en is nog steeds DVB-S, QPSK, 22000, FEC 5/6.

Dat de zender BVN in september naar een andere transponder is verhuist heeft hier niets mee van doen. De fastscanlijst is niet gekoppeld aan de zender BVN maar aan transponder 12515H.

Zolang je die transponder kunt ontvangen, moet de zenderlijst ingeladen kunnen worden.

 

Weet je de pid's ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als 'bezitter' van een Philips DSR 7005 lees ik stilletjes alle voorgaande berichten

Vanwege een verandering in mijn abonnement bij Canal+ kreeg ik ook te maken met gedoe om alle zenders te

ontvangen. Na ontvangst van een nieuwe smartcard de zenders opnieuw ingeladen. Dat lukte op de snelle manier, maar zonder BVN op kanaal 80 en ook zonder o.a. de regionale zenders.

Dan toch maar de langzame methode.

Maar ook dat werd geen succes. Geen beeld, niks/noppes. De stekker uit het stopcontact en/of de smartcard uit de decoder en zowaar, we hadden beeld.

Bij het uitzetten van de decoder opnieuw geen beeld en dus werd de eerdere route gevolgd en ook dit keer kwam er uiteindelijk beeld. Bij de derde poging, de snelle, kregen we wel BVN op kanaal 80.

Het bleef voor mij de vraag waarom we niet alle extra zenders die bij dat nwe abonnement hoorden niet konden ontvangen.

Of dat door de decoder kwam, de duo lnb en/of de afstelling van de schotel.

Zoek het maar uit. Voor mensen die handig zijn op dit gebied wellicht een uitdaging, voor mij niet.

Noodgedwongen gaan we nu op zoek naar een nieuwe decoder. Eentje die betaalbaar is en die bij een zenderwisseling de boel vanzelf op zijn plaats zet. Geen gedoe dus.

De decoder die we in de camper gebruikte, de Lemon 030, ziet er nog keurig netjes uit en weinig gebruikt.

Maar kan regelrecht naar de schroothoop.

Ja, we moeten met de tijd mee.. achter de rollator..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje kort door de bocht. Die 7005 is technisch gezien oud en heeft zijn afschrijvingstijd lang overschreden. Alles bij CDS is bijna naar MPEG4 dus een HD ontvanger is nodig. Dus gewoon een simpele HD ontvanger voor €100 a €150 kopen en je kunt weer een aantal jaren voort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...