Ga naar inhoud


CCcam verbindt niet met server


Aanbevolen berichten


We draaien onze eigen dns server en dhcp server. De meeste apparaten draaien dhcp, maar de satellietboxen bijvoorbeeld niet omdat we in de router poorten hebben doorgezet zodat we van buiten ook de box kunnen bereiken en bijvoorbeeld een timer kunnen toevoegen. En hier is dus wat mis gegaan waardoor er twee apparaten met hetzelde ip adres waren. Mijn box dus en nog een movieplayer. Deze laatste had iemand meegenomen en heeft maar 1 avond in het netwerk gehangen, maar blijkbaar 'zag 'de dhcp/dns server hierna nog steeds dit apparaat waardoor het netwerk van mijn box werd uitgeschakeld.

 

Ik begrijp dat ik misschien niet overal de juiste benamingen heb gebruikt wat misschien wat verwarring gaf, maar ik denk dat je wel bergrijpt wat ik bedoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik eerdere posting al had gemeld! In ieder geval een hele gevaarlijke constructie die klaarblijkelijk niet echt veilig in elkaar steekt. Zou in jullie geval die verbinding eens nalopen. Waarom je een eigen DNS en DHCP server draait is qua internet niet echt duidelijk maar soit. Eigen keuze zal ik maar zeggen. Normaal zet je de DHCP pool gescheiden van je vaste IP range. Dus DHCP range met eigen subnet/Gateway. Vast IP met subnet en Gateway en DNS van de internet gateway. Voor de verbinding nasr binnen toe dan liefst een VPN tunnel. Zoals het nu loopt is de boel redelijk hackbaar..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...