Ga naar inhoud


Oscam auto refresh entitlement


tayram

Aanbevolen berichten

Waar je rekening mee moet houden is dat er alleen EMMs uit de stream geplukt kunnen worden als de receiver aanstaat.

 

Als de receiver aanstaat, wat betekent dat voor mij? Dat oscam is gestart, maar ik hoef nog niet op een zender af te stemmen in nextpvr, mediaportal oid? Volgens mij is AU pas active als ik een zender heb aangezet.

 

Wanneer de EMMs komen is onvoorspelbaar. Er worden voordurend EMMs verstuurd.

Je hebt pas shit als je het voor elkaar krijgt om je kaart te laten verlopen, dan zul je eerst Ziggo ff moeten bellen om hem opnieuw te entitelen.

Zolang je gewoon blijft kijken wordt de kaart gewoon geupdated met shared-emms die alle kaarten ineens updaten van bepaald providerid.

 

Zien, druk op webif -> readers en je ziet de kolommetjes emms oplopen als het goed is.

Ik kan bij mijnziggo inloggen en de kaart herstellen, dan worden nieuwe entitlements verstuurd (als ik het goed begrijp).

 

Ik heb inmiddels gevonden dat met de volgende settings er een speciale log-file aangemaakt wordt waarin de emm-updates ook zichtbaar zijn:

saveemm-u = 1

saveemm-s = 1
 
Ik had gehoopt dat het zonder regelmatig kijken/opnemen toch niet zou verlopen, had gehoopt dat dat de betekenis van het woord "automatisch" in AU zou zijn.
 
Bedankt voor de hulp.
 
Wim
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 


Volgens mij is AU pas active als ik een zender heb aangezet.

Ik druk mij wat ongelukkig uit: inderdaad receiver aan en je moet afgestemd zijn op een zender van Ziggo uiteraard.

 

Ik heb alleen een verlopen irdeto pas gezien bij een oudere buurvrouw die ondanks de digitale receiver alles nog analoog bekeek

en klaagde dat het aantal zenders steeds verder terugliep terwijl ze toch  nog wel een extra pakket bovenop basis had genomen ;)

Digitale receiver stond al jaren aan de stroom, maar stond uit en ze zette de tv gewoon aan met de afstandsbediening en die had nog de oude coax aangeplugged staan. De afstandsbediening van haar digitale ontvanger kon ze zelfs nergens weervinden.... :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik druk mij wat ongelukkig uit: inderdaad receiver aan en je moet afgestemd zijn op een zender van Ziggo uiteraard.

 

Ik heb alleen een verlopen irdeto pas gezien bij een oudere buurvrouw die ondanks de digitale receiver alles nog analoog bekeek

en klaagde dat het aantal zenders steeds verder terugliep terwijl ze toch  nog wel een extra pakket bovenop basis had genomen ;)

Digitale receiver stond al jaren aan de stroom, maar stond uit en ze zette de tv gewoon aan met de afstandsbediening en die had nog de oude coax aangeplugged staan. De afstandsbediening van haar digitale ontvanger kon ze zelfs nergens weervinden.... :cry:

O, dan valt het met mij dus nog mee. Maar ja, of ik me met die oude mevrouw moet vergelijken...........

 

Hoe dan ook, ik moet dus regelmatig een zender tunen/opnemen om de kaart niet te laten verlopen.

Nu heb ik 2 entitlements van een kortere geldigheid en 4 van een langere geldigheid. Enig idee wat dit betekent? Wat als de eerst datum verstreken is en de 2e nog niet?

 

Vraag: Komen dan nieuwe entitlements nog gewoon binnen en kan ik nog gewoon kijken?

 

(als ze allemaal verstreken zijn zal de kaart wel verlopen zijn kan ik me zo voorstellen)

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WimK,

 

 

 

Ik kan bij mijnziggo inloggen en de kaart herstellen, dan worden nieuwe entitlements verstuurd (als ik het goed begrijp).

 

Klopt, maar als je meerdere kaarten in gebruik hebt worden deze ook geheractiveerd.

 

Het is niet zo als bij CD dat je een kaartnummer moet invullen, je krijgt al je kaarten te zien die je op je naam hebt staan met serienummer.

 

Ik weet niet hoe het op dit moment is, want Ziggo blijft aan het veranderen, maar een aantal weken terug liepen er alleen maar EMM.s op alle kanalen en geen ECM's. Na de codering weer te hebben toegevoegd lopen er op de gecodeerde kanalen ook weer ECM's.

 

Ik ga er vanuit dat op de ongecodeerde kanalen de EMM's nog steeds lopen, maar om daar zeker van te zijn zou ik moeten kijken of dat het geval is. Zou gek zijn als dat niet het geval is, want dan zouden de kaarten snel verlopen als je bijv. alleen maar naar NPO 1, 2 en 3 kijkt, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WimK,

 

 

 

Klopt, maar als je meerdere kaarten in gebruik hebt worden deze ook geheractiveerd.

 

Het is niet zo als bij CD dat je een kaartnummer moet invullen, je krijgt al je kaarten te zien die je op je naam hebt staan met serienummer.

 

Ik weet niet hoe het op dit moment is, want Ziggo blijft aan het veranderen, maar een aantal weken terug liepen er alleen maar EMM.s op alle kanalen en geen ECM's. Na de codering weer te hebben toegevoegd lopen er op de gecodeerde kanalen ook weer ECM's.

 

Ik ga er vanuit dat op de ongecodeerde kanalen de EMM's nog steeds lopen, maar om daar zeker van te zijn zou ik moeten kijken of dat het geval is. Zou gek zijn als dat niet het geval is, want dan zouden de kaarten snel verlopen als je bijv. alleen maar naar NPO 1, 2 en 3 kijkt, gr.

 

 

Zilverster.

Ik heb eens wat zitten testen en dit is zoals het bij mij is:

 

EMM's worden alleen op gecodeerde kanalen meegezonden (dus ook niet op NPO1) en je moet erop getuned zijn zodat in de webinterface de AU van de client (bij mij newcamd) "ACTIVE" staat.

 

Als je de smartcard hersteld op MijnZiggo wordt op NPO1 wel informatie meegezonden, maar bij mij werd er zojuist geen emm naar de card geschreven (misschien omdat de entitlements nog niet verlopen waren?). Dit verscheen in mijn log (zijn dit ecm's??):

 

[irdeto] entitlements for provider: 1, id: 09ACF6

[irdeto] chid: 000B, date: 2015/04/17 - 2015/05/17

[irdeto] chid: 7FFD, date: 2015/04/17 - 2015/04/27

[irdeto] chid: 0384, date: 2015/04/17 - 2015/05/17

[irdeto] chid: 0028, date: 2015/04/17 - 2015/05/17

[irdeto] chid: FFE0, date: 2015/04/17 - 2015/05/17

[irdeto] chid: FFD8, date: 2015/04/17 - 2015/04/27

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist daarom, en het zou een enorm suffe actie zijn om op kanalen geen EMMs uit te zenden dat geeft alleen maar ellende bij de klanten.

Ze hebben daarbij het "alleenrecht" dus niks houdt ze tegen. Canaldigitaal heeft bijvoorbeeld ook "gedeelde" kanalen met andere providers in de pakketten zitten zoals History, daar wordt geen EMMs op meegezonden.

Maar vrijwel elk kanaal sturen ze de EMMs mee. Vroeger ook op BVN maar tegenwoordig niet meer want BVN is gewisseld van transponder en uplink provider.

 

 


[irdeto] entitlements for provider: 1, id: 09ACF6
[irdeto] chid: 000B, date: 2015/04/17 - 2015/05/17
[irdeto] chid: 7FFD, date: 2015/04/17 - 2015/04/27
[irdeto] chid: 0384, date: 2015/04/17 - 2015/05/17
[irdeto] chid: 0028, date: 2015/04/17 - 2015/05/17
[irdeto] chid: FFE0, date: 2015/04/17 - 2015/05/17
[irdeto] chid: FFD8, date: 2015/04/17 - 2015/04/27

 

Dit is helemaal niks, geen EMMs en ook geen ECMs maar gewoon een leuk entitlement lijstje :)

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

@WimK,

 

 

Ik ga er vanuit dat op de ongecodeerde kanalen de EMM's nog steeds lopen, maar om daar zeker van te zijn zou ik moeten kijken of dat het geval is. Zou gek zijn als dat niet het geval is, want dan zouden de kaarten snel verlopen als je bijv. alleen maar naar NPO 1, 2 en 3 kijkt

 

Net even voor je getest, op SBS 6 ongecodeerd lopen gewoon EMM's, geen ECM's, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WimK,

 

 

Net even voor je getest, op SBS 6 ongecodeerd lopen gewoon EMM's, geen ECM's, gr.

 

Zilverster.

Je hebt vast gelijk, ik weet hier nog niet zoveel van.

Maar dat betekent dat ik OF niet goed weet hoe ik moet zien of er EMM's binnenkomen, OF ze komen ook echt niet binnen.

Dus eerst de vraag: Moet als ik tune op SBS6 SD in de webinterface de AU van de client (bij mij newcamd) "ACTIVE" staan of niet? En waar zie ik dan dat de emm's binnenkomen?

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om EMMs inzichtelijk te krijgen via webif van oscam:

 

Livelog -> show settings -> klik "64"

 

Om ECMs inzichtelijk te krijgen via webif van oscam:

 

Livelog -> show settings -> klik "2"

Ik heb dit gedaan, maar weet even niet zeker waar ik dan iets moet zien en wat ik dan moet zien.

Ik zie in de live log wel dit: "2015/04/17 17:25:58 8006ABA0 h (webif) all debug_level=64", maar verder niets (en nergens) sindsdien, terwijl ik continu SBS6 sd op heb staan.

 

Misschien kloppen meer settings niet? Wat is de volgende stap?

 

Wim

ps Ik ben pas member en mag nog maar 4 berichten plaatsen tot 19.56, dus ik moet een beetje zuinig zijn. Of krijg ik na 19.56 weer nieuwe voorraad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg niet altijd hetzelfde resultaat dus ik heb oscam eens afgesloten en opnieuw opgestart.

Het onderste gedeelte van de log ziet er dan als volgt uit (de laatste regel kwam erbij nadat ik die ene setting op 64 heb gezet):

 

(client) plain dvbapi-client granted (gebruiker2, au=on (1 reader))

(dvbapi) dvbapi channelcache loaded from ./oscam.ccache

(dvbapi) Using TCP listen socket, API forced to DVBAPIv3 (0), userconfig boxtype: 11

(webif) all debug_level=64

 

(geen wat dat dvbapi doet en of het goed staat ingesteld allemaal)

 

Als ik nu tune op een niet-gecodeerde zender (nu sbs6 sd), komt er niets meer bij in de logs en de AU status blijft op "ON". Ik dacht dat het op "ACTIVE" moest staan om emm's te ontvangen (maar dat gebeurt dus niet).

Pas als ik eerst een gecodeerde zender opzet (nu sbs9 HD), verandert de AU status in ACTIVE en als ik weer terugswitch naar sbs6 sd blijft hij op ACTIVE staan. Ik zie dan diverse berichten over emm's, maar weet niet of die door sbs9 HD of door sbs6 sd zijn gekomen.

 

Ik weet niet waar ik moet beginnen.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

In webif staat onder Users gebruiker1 als offline geregistreerd als ik naar sbs6 sd kijk. Zodra ik op SBS9hd afstem gaat hij op connected. Daarna blijft hij daarop. Dit lijkt te stroken met hetgene ik in de vorige post meld.

 

Ik kan me voorstellen dat hij daarom ook niet ACTIVE kan zijn. Klopt dit? Zo ja, hoe los ik dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...