Ga naar inhoud


CanalDigitaal stopt uitzendingen via Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op 6 jan. heeft CanalDigitaal een nieuwe HD-fastscanlijst doorgevoerd. Hierbij zijn de Nederlandse SD-zenders helemaal naar positie 631 verplaatst. Dat lijkt me een hele goede zet van CanalDigitaal

Het is niet alleen een goede zet, het is meteen eigenlijk ook een hint.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dan graag van het geld dat ze besparen meer zenders, meer in HD en minder deelzenders graag.

Op het moment is satelliet voor de Nederlandse zenders als je een totaalpakket wilt niet echt interessant.

En/of buit het samengaan met Online nu eens uit om ook voor de satellietkijker OTT-content (via internet) aan te bieden, wat m.i. ook zonder die samenwerking al kon mits de abonnee een redelijk betrouwbare internet-aansluiting heeft...

 

Sorry, ik denk even hardop.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan graag van het geld dat ze besparen meer zenders, meer in HD en minder deelzenders graag.

Op het moment is satelliet voor de Nederlandse zenders als je een totaalpakket wilt niet echt interessant.

En/of buit het samengaan met Online nu eens uit om ook voor de satellietkijker OTT-content (via internet) aan te bieden, wat m.i. ook zonder die samenwerking al kon mits de abonnee een redelijk betrouwbare internet-aansluiting heeft...

 

Sorry, ik denk even hardop.

 

Het allerbelangrijkste geld dat ze besparen is door ons als Nederlanders op het dode spoor van 23,5 graden te rangeren terwijl bijvoorbeeld de Belgen netjes op de populaire positie van 19,2 gehandhaafd blijven. Ik wil wedden dat de transponderhuur op 23,5 heel wat lager zal liggen dan die op 19.2...  Maar die besparingen aan de klanten doorgeven? :whistle: :whistle: :whistle::cry: :cry: :cry:

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerbelangrijkste geld dat ze besparen is door ons als Nederlanders op het dode spoor van 23,5 graden te rangeren terwijl bijvoorbeeld de Belgen netjes op de populaire positie van 19,2 gehandhaafd blijven.

Hoezo blijven de Belgen op transponder 12.722? En wat er mis is met de positie 23,5? Ik voel me helemaal niet op een dood spoor gerangeerd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo blijven de Belgen op transponder 12.722? En wat er mis is met de positie 23,5? Ik voel me helemaal niet op een dood spoor gerangeerd.

 

Is dit nu dwars liggen om alsjeblieft te kunnen tegenspreken of hoe moet ik dit interpreteren? Het maakt goddorie nogal een verschil of je naast het Nederlandse pakket nog vele tientallen volwaardige Duitse en en nog heel wat andere zenders FTA kunt ontvangen via diezelfde satpositie (dus geen gelazer met dual LNB) of dat je met hoofdzakelijk een zooitje merendeels gecodeerde Tjechische en Slowaakse zenders wordt opgescheept als je je schoteltje zonder extra LNB's opstelt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat aanzienlijk wat mensen problemen hadden/hebben met de signaalsterkte van sommige transponders op 23.5.

 

Wat de Belgen betreft, het lijkt me op zijn zachtst gezegd uitermate eigenaardig als die eerst hun aanwezigheid op Astra 1 breed consolideren inclusief Waalse programma's en er dan over dik een jaartje daar weer weg zouden gaan. Alles kan maar het lijkt me niet bepaald logisch.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het allerbelangrijkste geld dat ze besparen is door ons als Nederlanders op het dode spoor van 23,5 graden te rangeren terwijl bijvoorbeeld de Belgen netjes op de populaire positie van 19,2 gehandhaafd blijven. Ik wil wedden dat de transponderhuur op 23,5 heel wat lager zal liggen dan die op 19.2...  Maar die besparingen aan de klanten doorgeven? :whistle: :whistle: :whistle::cry: :cry: :cry:

Kan het zijn dat die stelling misschien niet juist is?

 

http://nl.kingofsat.net/pack-tvvlaanderen.php

 

Kijk de lijst nog eens door, zou ik zeggen.

De Belg heeft ook een duo-LNB nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit nu dwars liggen om alsjeblieft te kunnen tegenspreken of hoe moet ik dit interpreteren? Het maakt goddorie nogal een verschil of je naast het Nederlandse pakket nog vele tientallen volwaardige Duitse en en nog heel wat andere zenders FTA kunt ontvangen via diezelfde satpositie (dus geen gelazer met dual LNB) of dat je met hoofdzakelijk een zooitje merendeels gecodeerde Tjechische en Slowaakse zenders wordt opgescheept als je je schoteltje zonder extra LNB's opstelt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat aanzienlijk wat mensen problemen hadden/hebben met de signaalsterkte van sommige transponders op 23.5.

 

Wat de Belgen betreft, het lijkt me op zijn zachtst gezegd uitermate eigenaardig als die eerst hun aanwezigheid op Astra 1 breed consolideren inclusief Waalse programma's en er dan over dik een jaartje daar weer weg zouden gaan. Alles kan maar het lijkt me niet bepaald logisch.

Er zitten op Astra 3 nogal wat (HD) zenders die "wij" nu delen met o.a. Tsjechen en Slowaken. Dat heeft ook zo zijn voordelen. Ik heb er daarom in principe geen moeite mee dat "wij"  op Astra 3 zitten.  

En wat ontvangstproblemen op Astra 3 betreft: ik denk dat die nog relatief zijn vergeleken met de problemen met de 12.722 van TVV op Astra 1.

Ellenlange discussies hebben we hier op Sat4all over deze transponder gehad.

Dus ik deel je analyse gewoon niet. Meer Europese landen zitten op andere sats dan de voornamelijk Duitse  Astra 1. Wat denk je van het Duitsland-georiënteerde Zwitserland? Of van Luxemburg? 

 

En MTV zenders , die blijven op 19 graden uitzenden .

Maar die zijn niet van CDS, maar daar liften we op mee. Inclusief Nickelodeon NL. En we liften ook nog mee bij o.a. Mezzo. 

MTV-NL is wel naar Astra 3 verhuisd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Chukky maar die MTV-zenders zijn net zoals Mezzo niet van CanalDigitaal. Die kun je bekijken met een abonnement van CanalDigitaal.
Verder moet je ook niet denken dat CanalDigitaal en TV Vlaanderen de Astra 19,2 helemaal zullen verlaten. Dit kan niet vanwege de het feit dat bijna alle satellietontvangers zo gebouwd zijn dat ze de fastscanlijst alleen maar vanaf de Astra 19,2 kunnen downloaden. Dit geldt ook voor upgrades via de satelliet. Transponder 12515H zal dus voor CanalDigitaal en TV Vlaanderen voor deze informatie blijven bestaan maar zal voor een nog groter deel door andere providers gebruikt gaan worden. Immers nu maakt SKY Deutschland en AustriaSat ook al gebruik van deze transponder met de zenders Animax Deutschland en Vivid TV Europe. Ook de radiozenders RTL Radio Die besten Hits aller Zeiten en Radio Freundes-Dienst zitten op deze transponder.
 

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal wel erg dom zijn maar ik vermoed dat het aantal Nederlanders dat Tsjechisch en Slowaaks verstaat om dat handjevol ongecodeerde zenders te kunnen begrijpen vrijwel nihil is in verhouding tot het rijke programma aanbod aan zenders in de Duitse taal op Astra 1. Daarnaast vind je op 19,2 Oost ook een reeks Engelstalige nieuwszenders en voor hen die Frans en/of Spaans verstaan ook nog een aardig aanbod in die talen. Dus qua LEGALE ontvangst heeft ons 23,5 absoluut niets te bieden en 19,2 ontzettend veel.

 

Hoe iemand met droge ogen kan beweren dat 23,5 Oost een gelijkwaardig alternatief is kan en wil ik niet begrijpen. En om Zwitserland te noemen, een land dat maar één enkele ongecodeerde informatiezender in het Duits op Hotbird hanteert slaat echt helemaal nergens op. Er zijn mijns inziens maar twee posities waar Nederlanders voordeel bij kunnen hebben, en dat is of 19,2 met de nadruk op Duitstalig dan wel 28,2 Oost met uiteraard de nadruk op Engelstalig. Alle andere posities bevatten een aanbod dat voor de gemiddelde Nederlander van nauwelijks of geen belang is. Het lijkt me derhalve zeer voor de hand te liggen dat voor 23,5 Oost is gekozen zodat niet CD maar wij de extra lasten dragen doordat we meerdere LNB's zullen moeten inzetten.

 

Maar jongens, dit soort discussies heeft geen enkele zin. Als je zo graag die makkers van CanalDigitaal de hand boven het hoofd wilt houden ook wanneer ze dingen doen die het gros van ons als schotelbezitters schaadt dan ga je gang. Ik heb geen zin om steeds maar het meest evidente te gaan staan verdedigen. Sommige mensen zijn ziende blind, er gemakshalve even vanuit gaand dat er geen andere belangen spelen. Wat mij betreft is deze discussie beëindigd, althans op dit punt.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Chukky maar die MTV-zenders zijn net zoals Mezzo niet van CanalDigitaal. Die kun je bekijken met een abonnement van CanalDigitaal.

Verder moet je ook niet denken dat CanalDigitaal en TV Vlaanderen de Astra 19,2 helemaal zullen verlaten. Dit kan niet vanwege de het feit dat bijna alle satellietontvangers zo gebouwd zijn dat ze de fastscanlijst alleen maar vanaf de Astra 19,2 kunnen downloaden. Dit geldt ook voor upgrades via de satelliet. Transponder 12515H zal dus voor CanalDigitaal en TV Vlaanderen voor deze informatie blijven bestaan maar zal voor een nog groter deel door andere providers gebruikt gaan worden. Immers nu maakt SKY Deutschland en AustriaSat ook al gebruik van deze transponder met de zenders Animax Deutschland en Vivid TV Europe. Ook de radiozenders RTL Radio Die besten Hits aller Zeiten en Radio Freundes-Dienst zitten op deze transponder.

 

Ja, maar in een topic van TV-Vlaanderen zou staan dat de nieuwere generatie M7 ontvangers een firmware update zou krijgen, om dit te regelen via de 23,5, en zouden de oudere generatie E.O.L. zijn. Hier zou toch wel duidelijkheid mogen over komen, want mijn ouders hebben een oudere type, en ik weet echt niet, wat ik hen zou moeten aanraden als ik hier de M7 ontvanger verhaaltjes lees.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen

Voorlopig zal CanalDigitaal en TV vlaanderen nog wel blijven adviseren om een duo-lnb te blijven gebruiken. Immers alleen de M7 sat 801 is maar geschikt om via de Astra 23,5 te downloaden.
Wat ik wel verwacht is dat over niet al te lange tijd satellietontvangers en TV's pas CanalDigitaal gecertificeerd kunnen worden als ze ook de fastscanlijst via de Astra 23,5 kunnen downloaden.
Ik zie dus voorlopig helemaal geen beren op de weg.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe iemand met droge ogen kan beweren dat 23,5 Oost een gelijkwaardig alternatief is kan en wil ik niet begrijpen. En om Zwitserland te noemen, een land dat maar één enkele ongecodeerde informatiezender in het Duits op Hotbird hanteert slaat echt helemaal nergens op. Er zijn mijns inziens maar twee posities waar Nederlanders voordeel bij kunnen hebben, en dat is of 19,2 met de nadruk op Duitstalig dan wel 28,2 Oost met uiteraard de nadruk op Engelstalig. Alle andere posities bevatten een aanbod dat voor de gemiddelde Nederlander van nauwelijks of geen belang is. Het lijkt me derhalve zeer voor de hand te liggen dat voor 23,5 Oost is gekozen zodat niet CD maar wij de extra lasten dragen doordat we meerdere LNB's zullen moeten inzetten.

 

Maar jongens, dit soort discussies heeft geen enkele zin. Als je zo graag die makkers van CanalDigitaal de hand boven het hoofd wilt houden ook wanneer ze dingen doen die het gros van ons als schotelbezitters schaadt dan ga je gang. Ik heb geen zin om steeds maar het meest evidente te gaan staan verdedigen. Sommige mensen zijn ziende blind, er gemakshalve even vanuit gaand dat er geen andere belangen spelen. Wat mij betreft is deze discussie beëindigd, althans op dit punt.

Waar ik een beetje slecht tegen kan, is dat iemand zijn eigen zienswijze zo goed vindt, dat afwijkende meningen als inferieur worden afgedaan.

 

Je beweert dat Nederlanders meer voordeel hebben bij het ontvangen van Duitstalige zenders dan (Duitstalige) Zwitsers, die nota bene hun hele eigen nationale (p.o.) zenderaanbod op de Hotbird hebben. Waardoor ook zij voor CH-versies van Duitstalige zenders op een duo-lnb aangewezen zijn voor Astra 1/Hotbird? Ik kan dat niet volgen. 

De Nederlandse situatie met een duo lnb is niet uniek.

 

Een redelijk tevreden Astra 3 kijker in de schoenen schuiven dat ie CDS een hand boven het hoofd wil houden, alleen omdat ie best tevreden is met Astra 3?

En een andersdenkende bestempelen als ziende blind? Als iemand die het meest evidente niet wil zien? ( En "andere belangen" spelen overal.)

De discussie eindigt inderdaad daar, waar geen ruimte is voor andere zienswijzen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om even de ontvangstmogelijkheden van de gemiddelde Nederlander ernaast te houden, hoeveel Duitse zenders zitten er eigenlijk op de kabel?

 

Nog afgezien van hoe het tegenwoordig gesteld is met de kennis van de Duitse taal bij het gros van de schoolverlaters.

 

Maar voor de goede orde, ik denk dat er maar heel weinig schotelbezitters zijn die alleen naar 23 kijken, Canaldigitaal sluit de ontvangst van 19 niet uit, ook al zit er nog maar een transponder met Canaldigitaal programma's op 19. De schoteltechniek voor de ontvangst van meerdere posities is tegenwoordig gemeengoed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...