Ga naar inhoud


CanalDigitaal stopt uitzendingen via Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten

Er zijn legio mensen die helemaal niet naar Duitse zenders willen kijken maar wel naar de Engelse. Het mooie van de fastscanlijst is dat naast de gecodeerde Nederlandse zenders er ook heel veel interessante vrij te ontvangen zenders van de Astra 28,2, Eutelsat 28,5 en Hotbird staan.
En ja, het is precies wat cees zegt, je hoeft geen duo-lnb te nemen, het mag ook een triple-lnb zijn of multifeed schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zowel Hotbird als 19,2 Oost als 28,2 Oost bevatten een hele reeks van engelstalige zenders. Dus zelfs al wil je doen alsof het randstedelijk angliscisme een landelijk fenomeen zou zijn en we dus allemaal te dom zouden zijn om Duits te kunnen verstaan dan nóg kan 23,5 qua aanbod op generlei wijze tippen aan die drie andere posities. Overigens vermoed ik dat de Zwitsers net als wij (BVN) op Hotbird zitten omwille van het veel grotere bereik. In Tblisi (Georgië) heb ik heel wat keren naar het Nederlandse nieuws via Hotbird zitten kijken terwijl de Astra footprints merendeels al ergens halverwege Roemenië ophouden.

 

Door heel overdreven te doen in plaats van daadwerkelijk in de gaan op het feit dat er verder nauwelijks iets op 23,5 zit waarmee de doorsnee Nederlander iets kan beginnen kweek je wel een lekkere stemming maar ga je feitelijk niet in op de gegeven argumenten. maar goed, als je zo wilt scoren, be my guest...

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het argument dat de transponderhuur lager is een hele valide reden om uit te wijken naar een andere satelliet, zeker gezien de kleine positie die satelliet-TV inneemt in Nederland.

Al zouden ze uitwijken naar één of andere Intelsat of Telstar om tegen lagere distributiekosten meer Nederlandse programma's te bieden, dan geeft het toch voordelen die in mijn ogen afwegen tegen de nadelen dat ik geen CNN ed. meer heb.

 

Het feit dat Canal Digitaal voor zoiets extreems niet gekozen heeft en dat de overgangsperiode zeer ruim is, is toch al erg mooi.

 

Aan de andere kant vraag ik me af of er nu echt zo'n hemelsbreed verschil in prijs zit?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een satellietpositie bemachtigen op de Clarkebelt is één. Er voldoende gebruikers voor te zien vinden is twee. Toch is er blijkbaar maar weinig interesse voor de Astra 23,5 positie want die positie bestaat nog steeds maar uit één satelliet die nog lang niet vol zit. Zowel de 19,2 graden oost als de 28,2-28,5 oost positie bestaat ieder uit 4 satellieten.
En de prijs wordt toch vooral bepaald door vraag en aanbod. Dat de Astra 19,2 flink ver vol zit is dan ook een reden dat de transponderhuur daar een stuk duurder is. Je kunt wel stellen een melkkoe voor SES Astra.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, wat de situatie in België betreft, er zijn slechts 3 Vlaamse zenders die nog op Astra 19,2 zitten. Er is sprake dat 2 ervan zullen verhuizen naar Astra 23,5 bij de omschakeling naar HD.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, wat de situatie in België betreft, er zijn slechts 3 Vlaamse zenders die nog op Astra 19,2 zitten. Er is sprake dat 2 ervan zullen verhuizen naar Astra 23,5 bij de omschakeling naar HD.

Eh, volgens mij tel ik nog steeds zes Vlaamse TV-zenders op Astra 1 en daarnaast nog drie radio-zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 23.5 heeft wel een groter bereik dan de 19.2. Zelfs tot in Irak heb je ontvangst. Ook in Turkije makkelijke ontvangst.

Ik neem op vakantie meestal een Triax 54 cm schotel mee en gebruik daarop de originele CDS duo LNB (die voor 64 cm schotels). Dit werkt prima en geen gedoe met 19.2 of 23.5 dus. Toen ik in 2008 thuis begon met satelliet was de 23.5 al actief en ben gelijk voor multifeed gegaan.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 23.5 heeft wel een groter bereik dan de 19.2. Zelfs tot in Irak heb je ontvangst. Ook in Turkije makkelijke ontvangst.

Ik neem op vakantie meestal een Triax 54 cm schotel mee en gebruik daarop de originele CDS duo LNB (die voor 64 cm schotels). Dit werkt prima en geen gedoe met 19.2 of 23.5 dus. Toen ik in 2008 thuis begon met satelliet was de 23.5 al actief en ben gelijk voor multifeed gegaan.

 

Voor het oosten wel.

 

post-40400-0-11568700-1421054821_thumb.jpg

Astra 1L: https://sat.ses.com/webservice/images/7407051

 

De Astra 1M komt zelfs nog verder. Die kan zelfs Drs. IJzerbout nog ontvangen. ;)

 

post-40400-0-88691700-1421054821.jpg

Astra 1M: https://sat.ses.com/webservice/images/7407663

 

Maar voor Zuid-Spanje en het zuiden van Scandinavië is het signaal flink afgenomen en het Noorden van Scandinavië heeft niks meer.

 

post-40400-0-29744000-1421054822.jpg

Astra 3B: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887

 

Dus het is maar net hoe je het bekijkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, volgens mij tel ik nog steeds zes Vlaamse TV-zenders op Astra 1 en daarnaast nog drie radio-zenders.

Klopt Alex maar 3 TV-zenders ervan zijn tevens in HD te bekijken op Astra 23,5.

Die zenders zullen vermoedelijk op Astra 19,2 blijven zodat eventuele Telesat klanten met hun Astra 19,2/hotbird monoblock LNB die nog kunnen ontvangen. Uiteraard allemaal vermoedens

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door heel overdreven te doen in plaats van daadwerkelijk in de gaan op het feit dat er verder nauwelijks iets op 23,5 zit waarmee de doorsnee Nederlander iets kan beginnen kweek je wel een lekkere stemming maar ga je feitelijk niet in op de gegeven argumenten. maar goed, als je zo wilt scoren, be my guest...

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het CDS aanbod op 23,5 zat genoeg vinden. Veel kabelkijkers hebben al veel zenders waar ze nooit naar kijken.

Ziggo bijv. biedt amper Duits, en alles in slechts SD.  En of Ziggo (of UPC) nou goedkoper is dan CDS, is de vraag. Net weer een forse prijsverhoging. 

 

Wil je meer op de sat, dat is er de duo of zelfs een triple lnb. De duo heeft CDS zelfs een tijdje gratis weggegeven aan abonnees. (Evenals HD-ontvangers). Ik vind de duo en triple lnb's hele mooie oplossingen voor multi-sat ontvangst op een bescheiden schotel.. En jouw punt over 23,5 is daarmee toch opgelost?

Dus ik kan jou evenzeer van stemmingmakerij betichten.

 

Astra 1 bevat trouwens niet echt veel Engelstalige zenders.

 

Maar ieder zin meug. Laten we elkaar echter wel blijven respecteren als we een andere mening zijn toegedaan en elkaar niet (onterecht) meteen in hokjes plaatsen.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Prijs is voor de Nederlander nog steeds een heel belangrijk argument.

Kijk maar eens naar het commentaar wanneer Canaldigitaal de prijs verhoogt met 1 euro per maand.

 

Alle abonnees moeten de rekening betalen voor de transponderhuur, daarom is er niets mee mis dat Canaldigitaal op 23 oost zit.

De klant betaalt eenmalig 20 euro voor een extra lnb voor 19 of 28 graden, of elke maand een paar euro extra voor een transponder op 19 graden oost.

 

En de meeste tv kijkers komen nooit verder als nummer 9 op de afstandsbediening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die het CDS aanbod op 23,5 zat genoeg vinden. Veel kabelkijkers hebben al veel zenders waar ze nooit naar kijken.

Ziggo bijv. biedt amper Duits, en alles in slechts SD.  En of Ziggo (of UPC) nou goedkoper is dan CDS, is de vraag. Net weer een forse prijsverhoging. 

 

Wil je meer op de sat, dat is er de duo of zelfs een triple lnb. De duo heeft CDS zelfs een tijdje gratis weggegeven aan abonnees. (Evenals HD-ontvangers). Ik vind de duo en triple lnb's hele mooie oplossingen voor multi-sat ontvangst op een bescheiden schotel.. En jouw punt over 23,5 is daarmee toch opgelost?

Dus ik kan jou evenzeer van stemmingmakerij betichten.

 

Astra 1 bevat trouwens niet echt veel Engelstalige zenders.

 

Maar ieder zin meug. Laten we elkaar echter wel blijven respecteren als we een andere mening zijn toegedaan en elkaar niet (onterecht) meteen in hokjes plaatsen.   

 

Sorry hoor maar het per se tegenspreken is iets wat ik steeds weer van enkele mensen tegenkom. Nederland bestaat niet alleen uit het Westen van het land. In onze regio wordt ontzettend veel naar duitsland gekeken. En zelfs nu presteer je het weer om te beweren dat er niet veel Engelstalige zenders op Astra 1 zouden zitten. Als ik alleen al naar het aanbod nieuwszenders in de Engelse taal kijk op 19,2 van BBC tot France24, van Russia Today tot Al Jazeera en ga zo maar door. Er zijn tig zenders op Hotbird, 19 en 28 waarnaar iemand die meer dan een standaard kabelpakketje van pakweg een dozijn zenders naar zou kijken. Ik zou haast zeggen "waarom heb je überhaupt een schotel als Digitenne al teveel zenders voor je heeft?"

 

Maar het per se iemand tegenspreken ook al komt ie met goede steekhoudende argumenten waarom hij zoiets zegt is wel enorm je best doen om de ander uit te lokken tot geïrriteerde reacties. Maar het is wel typisch Nederlands: als ik uit Frankrijk terugkom en ik ben zo dom om op te merken dat ik de keuze die ik in een Franse hypermarkt tegenkom zo waardeer is er ook altijd wel iemand die me even moet komen melden dat ie het aanbod in een Nederlandse supermarkt meer dan voldoende vindt. En daarbij niet zelden opmerk dat ik dat toch eigenlijk ook zou moeten vinden. Zoiets kom je in andere landen gewoon nergens tegen, het zal wel bij onze calvinistische cultuur behoren om vooral NIET te mogen genieten van een royaler aanbod op wat voor gebied dan ook. Maar soms is het wel spuug-irritant voor hen die zo'n instelling niet hebben.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat CDS snel als graaiers worden gekwalificeerd (Sluit ik niet uit, begrijp me goed.) terwijl we de afgelopen week ook hebben kunnen zien wat Ziggo doet met de tarieven nadat de door velen bejubelde fusie met UPC een feit is geworden. 

Tel je zegeningen, zou ik zeggen. Of neem anders nergens een abonnement. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)En zelfs nu presteer je het weer om te beweren dat er niet veel Engelstalige zenders op Astra 1 zouden zitten. Als ik alleen al naar het aanbod nieuwszenders in de Engelse taal kijk op 19,2 van BBC tot France24, van Russia Today tot Al Jazeera en ga zo maar door.

 

2)Maar het per se iemand tegenspreken ook al komt ie met goede steekhoudende argumenten waarom hij zoiets zegt is wel enorm je best doen om de ander uit te lokken tot geïrriteerde reacties.

 

Maar het is wel typisch Nederlands: als ik uit Frankrijk terugkom en ik ben zo dom om op te merken dat ik de keuze die ik in een Franse hypermarkt tegenkom zo waardeer is er ook altijd wel iemand die me even moet komen melden dat ie het aanbod in een Nederlandse supermarkt meer dan voldoende vindt. En daarbij niet zelden opmerk dat ik dat toch eigenlijk ook zou moeten vinden. Zoiets kom je in andere landen gewoon nergens tegen, het zal wel bij onze calvinistische cultuur behoren om vooral NIET te mogen genieten van een royaler aanbod op wat voor gebied dan ook. Maar soms is het wel spuug-irritant voor hen die zo'n instelling niet hebben.

1) Het is inderdaad maar een handjevol op Astra 1, het leeuwendeel is Duitstalig, maar laten we er alsjeblieft over ophouden. 

2) Je beschouwt afwijkende meningen dus inderdaad als inferieur, of wilt niet accepteren dat een ander zaken anders ervaart dan jij.  

3) Ach, "typisch Nederlands" is ook zo'n zwart-wit oordeel.. Maar jij vindt dus dat ik hetzelfde moet vinden als jij. En dat is hier niet zo.

    Jij mag natuurlijk vinden wat je wilt. Ik neem daar ook met oprechte belangstelling kennis van.

     Maar laat een ander s.v.p. de ruimte tot andere conclusies te komen. Ik ben tevreden met Astra 3.Mag dat niet en is dat ongeoorloofde tegenspraak?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...