Ga naar inhoud


CanalDigitaal stopt uitzendingen via Astra 19,2


Sprietje

Aanbevolen berichten

Wat is het probleem?

Een Duo LNB en je ontvangt zowel 19.2 als 23.5.

En zoals aangehaald deze kost niet een groot kapitaal.  (€ 49,95)

Of een Triple LNB (€ 99,00)  Ontvang je ook nog eens gratis een 70 tal Engelse Zenders waaronder BBC1/2/3/4 en ITV1/2/3/4, Channel 4/5 etc..

Eenmalige kost. 

 

Stop toch met hierover te zeuren.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iedereen moet in de crisis kijken naar het kosten plaatje, dus ook M7. Wij hebben onze schotel (mijn ouders en ik)+ de lnb zelf betaald. Als M7 goedkoper gediend is bij de 23,5°, waardoor het tijdelijk een prijsstijging kan tegengaan, dat is dan toch goed,of niet soms?

En een multifeed, is buiten normaal onderhoud een éénmalige kost, en de andere zenders krijg je er zo bij.

Ik heb er minder probleem mee, dat ze van transponder en positie veranderen, dan dat we door minder goed bedoelde mensen, altijd in de kosten gejaagd worden, omdat we nieuwe smartkaarten en soms nieuwe decoders moeten kopen.

Als een uitzendnorm veranderd, of andere technologie is, ok, das de vooruitgang, maar telkenmale euro's uitgeven, door misbruik van derden, is minder plezant. en hoe lang duurt het een nieuwe zenderlijst in te laden.

En dat het met de duitse taal slecht gaat, kan zijn, want ik kan bij de jongere generatie niemand vinden, die Duitse zenders zie.

Bij deze vraag ik mij af, als die oudere generatie nu, er niet meer is, of het nog nodig zal zijn dat ze deze zullen worden aangeboden.

Ik vraag me zelfs af, of zelfs satelliet ontvangst in de Benelux nog een lang leven geeft, :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen

 

Voorlopig zal CanalDigitaal en TV vlaanderen nog wel blijven adviseren om een duo-lnb te blijven gebruiken. Immers alleen de M7 sat 801 is maar geschikt om via de Astra 23,5 te downloaden.

Wat ik wel verwacht is dat over niet al te lange tijd satellietontvangers en TV's pas CanalDigitaal gecertificeerd kunnen worden als ze ook de fastscanlijst via de Astra 23,5 kunnen downloaden.

Ik zie dus voorlopig helemaal geen beren op de weg.

 

 

Ik heb een nieuw aanbod gehad voor het nieuwe abonnement van 10 euro per maand, maar dan kan ik de M7 sat 801 voor 79 euro aangeboden, maar is de M7 sat 801 echt zo slecht als ik lees?

 

Ik zou wel een andere ontvanger willen nemen, maar ik heb (nog) geen vast internet, weet niet of dat dan zin heeft.

 

Ik zit nog aan een dubbele hoofdtuner (met originele cam) die intern de kaart kan delen met een andere tuner, maar aan de andere kant, als iets mis gaat, dan is de M7 sat 801 ontvanger (achter de hand) wel niet iets waar CDS zich achter kan verschuilen als er iets mis gaat.

 

Kan de M7 sat 801 een triple LNB verwerken, hoeveel kanalen kan deze verwerken en zit er naast HDMI ook een scartaansluiting op?

 

De Dou LNB is mij niet de moeite waard, want dan wil ik meteen ook de Engelse zenders er bij hebben.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat is slecht?
CanalDigitaal heeft een aantal beperkingen in de M7 sat 801 aangebracht maar het zijn er minder dan in voorgaande modellen.
Vroeger kon je met die CanalDigitaal ontvangers nog niet eens de diseqc-volgorde veranderen waardoor je bijv. de Multytenne schotel niet kon gebruiken omdat op diseqc 2 niet de Astra 23,5 zat maar de Hotbird. Dat is niet meer. Je kunt de volgorde nu zelf in stellen.
Ook kon je vroeger alleen maar de fastscanlijst inladen, met de M7 sat 801 kun je naast de fastscan ook andere zenders inladen.
Tja, hij is niet super gevoelig maar wel eenvoudig in gebruik. Je hoeft geen freak te zijn om hem te kunnen bedienen want veel gaat automatisch.
En of die vaker kapot gaat als een andere weet ik niet. Ik denk dat dat wel meevalt. Alleen de service via CanalDigitaal is natuurlijk een drama.

En deze ontvanger kan prima met een triple-lnb overweg en ook met een multifeed schotel. En ja, er zit ook een scartaansluiting op, zie hier de handleiding: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-hd-ontvanger-m7-sat801.pdf
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er van de 801 geen twin tuner versie is. Ik heb hem een tijdje geleden gebruikt in een vakantiewoning en ik vond hem al een stuk fijner in gebruik dan de Philips/Pace doosjes. Die zijn nogal traag namelijk.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen moet in de crisis kijken naar het kosten plaatje, dus ook M7. Wij hebben onze schotel (mijn ouders en ik)+ de lnb zelf betaald. Als M7 goedkoper gediend is bij de 23,5°, waardoor het tijdelijk een prijsstijging kan tegengaan, dat is dan toch goed,of niet soms?

En een multifeed, is buiten normaal onderhoud een éénmalige kost, en de andere zenders krijg je er zo bij.

Ik heb er minder probleem mee, dat ze van transponder en positie veranderen, dan dat we door minder goed bedoelde mensen, altijd in de kosten gejaagd worden, omdat we nieuwe smartkaarten en soms nieuwe decoders moeten kopen.

Als een uitzendnorm veranderd, of andere technologie is, ok, das de vooruitgang, maar telkenmale euro's uitgeven, door misbruik van derden, is minder plezant. en hoe lang duurt het een nieuwe zenderlijst in te laden.

En dat het met de duitse taal slecht gaat, kan zijn, want ik kan bij de jongere generatie niemand vinden, die Duitse zenders zie.

Bij deze vraag ik mij af, als die oudere generatie nu, er niet meer is, of het nog nodig zal zijn dat ze deze zullen worden aangeboden.

Ik vraag me zelfs af, of zelfs satelliet ontvangst in de Benelux nog een lang leven geeft, :confused:

Nu verhogen ze net de prijzen van 2 abbo's, dat rijmt dus niet met besparingen, zoals we al jaren ondervinden is meer geldgewin de prioriteit, en als ze van Astra 1 af kunnen zal dat niet leiden naar een goedkoper abbo, wedden.

 

Voorspellingen voor sat ontvangst in de Benelux doen is je glad ijs wagen,daar is toch geen speld op te prikken, niet aan beginnen dus.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor het oosten wel.

 

attachicon.gifastra-1l_europe_ku_band_beam_M.jpg

Astra 1L: https://sat.ses.com/webservice/images/7407051

 

De Astra 1M komt zelfs nog verder. Die kan zelfs Drs. IJzerbout nog ontvangen. ;)

 

attachicon.gifastra-1m_europe_ku_band_wide_beam_M.jpg

Astra 1M: https://sat.ses.com/webservice/images/7407663

 

Maar voor Zuid-Spanje en het zuiden van Scandinavië is het signaal flink afgenomen en het Noorden van Scandinavië heeft niks meer.

 

attachicon.gifastra-3b_europe_ku_band_wide_beam_M.jpg

Astra 3B: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887

 

Dus het is maar net hoe je het bekijkt.

SES is niet heel erg accuraat met de Astra 3B kaart. In Hudiksvall (zo'n 300km boven Stockholm) is met een Triax TDS 88 de Astra 3B nog ruimschoots te ontvangen terwijl deze toch wordt aangegeven in het 120/150 gebied.

 

Moet wel de gevoeligheid voor het weer erbij vermelden, maar dat is geen ramp.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RowanF1

Tja, ik weet niet welke kaart van de footprint je gebruikt maar in Hudiksvall zit je net op de grens waarbij je met een 75cm-schotel toe kan (breed genomen). Dat is 85cm hoog.
Ik heb de ingezoomde footprint van de Astra 3B van SES-Astra bijgevoegd.  
 

post-60869-0-18463400-1422012017_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef ook dat het noorden van Scandinavië geen signaal meer had, om precies te zijn Lapland dus.

Het klopt dat het Zuiden nagenoeg gelijk is gebleven, in het midden zal het wel iets afgenomen zijn.

Footprint zag ik op Satbeams en bij SES zelf.

 

 

Ik heb de ingezoomde footprint van de Astra 3B van SES-Astra bijgevoegd.

Waar heb je dat mooie plaatje van?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik woon in een omgeving waar nogal wat Nederlanders wonen.  En die kijken bijna allemaal TV met een schotel.

Tot daar niet veel speciaals.

 

Ben eens gaan letten op die schotels, en ongeveer 80 % heeft maar één LNB aan boord.  Ik veronderstel gericht op 19.2

Veel lawaai straks ?  (als CD echt op 19.2 stopt)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat een special forum voor mensen met campers. Daar wordt nu al flink geklaagd over de ontvangst van de Nederlandse zenders in de Algarven.
Laten we voorop stellen dat die mensen met hun bescheiden tv-schermen niet zo nodig de zenders in HD willen ontvangen, maar ja, als je alleen de Astra 19,2 kunt ontvangen, dan mis je toch al flink wat zenders waaronder de meest populaire RTL8, Veronica, SBS 9 en Fox.
Mensen die regelmatig met hun camper naar de Algarven gaan weten dat daar de ontvangst erg zwak is en gebruiken al de grootste camperschotels die er zijn van 85cm. Maar die 85cm wordt gemeten op de veel te rooskleurige hoogtemaat en dat klopt natuurlijk niet. Bij een offsetschotel moet je de breedte van de schotel meten en dan kom je maar op 78cm uit. En daarmee redt je het gewoon niet in de Algarven.
Het gekerm is vooral begonnen toen op 12 jan. de laatste zenders die met DVB-S, QPSK werden uitgezonden zijn overgeschakeld naar DVB-S2, 8PSK. Toen werden ook die weer te zwak om daar te ontvangen.

Er is iemand die het afgelopen jaar ook tegen te ontvangstproblemen in de Algarven op liep met zijn camperschotel en die heeft zijn schotelblad vervangen door het schotelblad van een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog met daarop een Inverto Black Ultra.
Het voordeel van een Triax is, dat de lnb-arm scharnierend aan de schotel is bevestigd en dat de arm dus gewoon ook samen met de schotel plat kan klappen. Bekijk de bijlage hoe hij dat gedaan heeft. De borging van de arm is natuurlijk verwijderd.
Minder handige knutselaars zijn genoodzaakt een losse Triax 88 met hun camper mee te nemen. Op zich natuurlijk ook nog wel te doen want deze mensen blijven dikwijls toch wel een maand op dezelfde plaats staan maar ja dat allemaal vanwege de grillen van CanalDigitaal die goedkoper uit wil zijn aan transponderhuur.
 

post-60869-0-24050800-1422977508_thumb.jpg

post-60869-0-72398100-1422977519_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Triax88 met klaparm is natuurlijk in meerdere opzichten wel uitermate geschikt voor een camper. Vooral met een Inverto lnb erop. En niet duur.

En als de camper weer langzaam richting noorden trekt, wordt eventueel grilliger weer mooi gecompenseerd door de regenreserve van deze schotel.

De oplossing hierboven zal voor menige camper een goeie tip zijn. Vooral voor de Astra 3.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...