Ga naar inhoud


IPTV: kan ik Duitstalige zenders ontvangen?


Lutz

Aanbevolen berichten

Lutz,

veel plezier met je oplossingen, maar zo eenvoudig is je typering of classificatie niet!

er is een Europees geldend verdrag over illegaal downloaden dat ZELFS Den Haag moet eerbiedigen

ergo dus ook jij mag niet foetelen

 

stelling is: er moet een nieuw verdrag komen over euroburgers die regionale TV legaal willen kijken en of luisteren

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vroeger stelde men, wat je kon ontvangen (al of niet gecodeerd) mocht je bekijken, of gebruiken.

Echter geen waar, in een nabij gelegen dorp, ken ik iemand die veroordeeld geweest is door het gebruik van een open wifi netwerk van de buren. Volgens het artikel deed hij zelfs geen foute zaken, maar hij deed aan een variant van huisvrede breuk.

Ik zou hieruit kunnen leiden dat niet alles die via ip binnenkomt, dus ook mag binnenkomen.

Maar hier zie je, hoe één Europa wel degelijk is, een grote klucht als het gaat om content.

Iemand tegenhouden aan de grens op de grond zou volgens een bepaald verdrag strafbaar zijn, maar owé, als je de grens oversteekt in de lucht, die in normale omstandigheden niet ziet. :angry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daartegenover staat een proces dat een een man van dik over de 80 in de omgeving van Keulen, Duitsland verloor: men had vastgesteld dat hij muziek van een of andere rapper illegaal zou hebben gedownload. Al gauw bleek dat de man daar absoluut niets mee te maken had maar dat iemand had ingebroken op zijn draadloos modem waardoor zijn IP nummer te boek stond als downloader. De man ging mooi voor 20.000 euro voor de bijl. Tot ontsteltenis van de journalisten van AKS (WDR) die hierover verslag deden.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dag van vandaag moet je alles goed in het oog houden, en zoveel mogelijk logs.

Helaas weten de doorgewinterde wel, hoe ze (bijna?) alles moeten omzeilen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen netflix. Dat kon ik keurig omzetten in taal Duits en ineens zijn de films soms ook in het Duits te beluisteren. Probleem opgelost. Gewoon via internet bij je profiel in te stellen.

Men kan zelf voor suomi kiezen.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Betreffende IPTV is er wellicht iets heel anders aan de hand.

 

Via de technologie kan men als broadcaster beperken wie men wilt bereiken via het netwerk.

 

 

 

 

Telenet en Belgacom (nu Proximus) hebben de rechten op het Belgische eersteklassevoetbal via hun beider sportkanalen.

 

Ze proberen al jàren de verspreiding van die wedstrijden via internet tegen te gaan, maar het lukt hen niet, want van elke wedstrijd is er op internet een livestream beschikbaar. Soms van lage kwaliteit, maar vaak ook van hoge kwaliteit...

 

De links vind je elke wedstrijd simpelweg op google, via het juiste search woord.

 

De in vet gedrukste stelling klopt dus niet !

 

Wie geen schotelantenne heeft kan ook Engelse, Duitse of zelfs Russische / Arabische zenders zien via internet, er bestaan (gratis) streams voor zowat alles. Het is gewoon een kwestie van "search" and "find" :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan hebt u mijn uitleg niet helemaal begrepen...

 

hier ging het om de principiele uitleg

van IPTV en de techniek die de desbetreffende providers momenteel gebruiken dat {per abonnent} en zijn WAN IP en Hardware macadress van IPTV-Box en Router te koppelen aan het abonnenummer.

 

Het gaat dus niet over streams die bepaalde figuren zomaar lukraak in het internet plaatsen en jij per Internet Protocol kunt bekijken.

Daar dat gelijk staat aan downloaden van illegale content naar je apparaat.!!!

 

Let op m'n woorden, streamen via internet van content welke auteursrechterlijk beschermd is zal zwaar aangepakt gaan worden.

Dat geldt voor de kijkers en dat geldt voor de aanbieders. De wetswijziging was heel duidelijk in april 2014 daarop aangepast.

 

Bovendien nemen die Russen, Amerikanen of Engelsen het niet zo nauw met de bescherming van privé gegevens en verzamelen alle WAN IP adressen die bij hun een filmpie zuigen.

 

fijne zondag

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan hebt u mijn uitleg niet helemaal begrepen...

 

hier ging het om de principiele uitleg

van IPTV en de techniek die de desbetreffende providers momenteel gebruiken dat {per abonnent} en zijn WAN IP en Hardware macadress van IPTV-Box en Router te koppelen aan het abonnenummer.

 

Het gaat dus niet over streams die bepaalde figuren zomaar lukraak in het internet plaatsen en jij per Internet Protocol kunt bekijken.

Daar dat gelijk staat aan downloaden van illegale content naar je apparaat.!!!

 

Let op m'n woorden, streamen via internet van content welke auteursrechterlijk beschermd is zal zwaar aangepakt gaan worden.

Dat geldt voor de kijkers en

dat geldt voor de aanbieders. De wetswijziging was heel duidelijk in april 2014 daarop aangepast.

 

Bovendien nemen die Russen, Amerikanen of Engelsen het niet zo nauw met de bescherming van privé gegevens en verzamelen alle WAN IP adressen die bij hun een filmpie zuigen.

 

 

 

 

fijne zondag

 

 

Dat het dan maar eens rap aangepakt gaat worden ! Want wij als betalende canaldigitaal ABO moeten het maar allemaal toe zien nu . Ik zag in de week zelfs dat canaldigitaal gewoon kon beken worden via iptv . Box kopen en op internet aansluiten . Geen schotel meer nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forummers,

 

het wordt hier heel veel door elkaar gepraat, zodat ik nu helemaal niets meer begrijp. Dus ik kijk Duitstalige televisie FTA in Nederland via satelliet. Is dat nu wel of niet legaal?

Heel veel Duitstalige zenders hebben hbbtv diensten, die ik dan via internet kan ontvangen. Is dat nu wel of niet legaal? Ik gebruik gewoon mijn NL IP adres en er komt ook gewoon Duitstalige reklame mee.

HbbTV werkt bij mij alleen voor programmas van de Duitse openbare omroepen, maar niet voor de commerciele zenders van de Pro7Sat1 groep.

 

Sommige streams spelen gewoon niet af. Ik vermoedt, dat dan de provider ervoor heeft gekozen, dat ik dat programma niet in Nederland mag zien.

 

In Duitsland kennen wij IPTV, waarvoor je een abonnement moet hebben, en televisie over internet, wat iedereen kan zien. Dus mijn vraag was in het begin niet zuiver geformuleerd. Mag ik in Nederland televisie over internet bekijken, die er vrij en ongecodeerd wordt uitgezonden?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste forummers,

 

In Duitsland kennen wij IPTV, waarvoor je een abonnement moet hebben, en televisie over internet, wat iedereen kan zien. Dus mijn vraag was in het begin niet zuiver geformuleerd. Mag ik in Nederland televisie over internet bekijken, die er vrij en ongecodeerd wordt uitgezonden?

Uitzenden doe je via zenders waarvan het ontvangstgebied begrensd is tot een regio door de fysieke  eigenschappen van het zendsignaal.

Internet is wereldwijd, iets wat je thuis erop zet is wereldwijd te zien.

 

De vraag is dus hoe je kan bepalen of er iets in Nederland wordt "uitgezonden".

In Duitsland is de stand op dit moment dat iets wat gestreamd wordt en niet op je computer wordt opgeslagen bekeken mag worden, sla je het op op de harde schijf ben je strafbaar.

Je hebt dan een hele grote kans dat er na verloop van tijd post van een advocaten/incasso bureau op je mat ligt.

Zoals bekend wordt je in Duitsland regelmatig voor zulke zaken abgemahnt, tegen betaling aan de rechthebbende, ook uit Frankrijk is mij bekend dat het downloaden van illegale content resulteert in een brief op je huisadres.

 

In Nederland worden deze zaken nog niet actief vervolgd,hetgeen niet betekent dat hetgeen je nu download niet alsnog in de toekomst kan leiden tot een uitnodiging daarvoor alsnog de rekening te voldoen.

 

Ik zelf zou terughoudend zijn met het kijken naar zaken waarvan je kunt begrijpen dat die illegaal zijn, bijvoorbeeld bij sportuitzendingen waarbij het logo van de sport (betaal) zender in kwestie duidelijk in beeld staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is natuurlijk of het zo duidelijk is wat mag of niet mag ?

 

Als je aan ITV vraagt of het "mag" dat hun programma's in Nederland of Duitsland bekeken worden, dan zeggen ze wellicht nee, want in die landen hebben ze niet betaald voor de programma's waar ITV de rechten op heeft. Toch kijkt half Europa ITV free to air.

 

Ben je dan illegaal bezig ?

 

In Vlaanderen zit de NPO overal op de kabel, nochtans heeft de NPO enkel betaald om in hun land buitenlandse series uit te zenden. Iets als Homeland kan je dus zomaar in het buitenland volgen, wat denkt de rechtenhebber hierover ? Illegaal ???

 

Als je in Nederland The Imitation Game voor eigen gebruik downloadt, is dat blijkbaar (?) okay - geen probleem.

Nochtans heb je geen ticket gekocht. Mensen dan maar een brief sturen dat ze illegaal bezig zijn en hen laten dokken ?

 

Dan zit je met de vraag of een "stream" bekijken hetzelfde is als een film downloaden.

 

Als streams (of het nu live voetbal is van Sky Sports of The Walking Dead) online bekijken illegaal is, is het dan niet illegaal dat plenty satshops en andere ip boxen verkopen, waar je diezelfde streams eveneens kan zien ?

 

Dan moet je die shops aanpakken en de ip boxen verbieden, toch eenvoudig.

Als je Pro Sieben gratis kan zien via de satelliet, waarom zou je dan voor de internetstream van Pro Sieben moeten betalen.

 

Een beetje rechter spreekt je zo vrij als je "betrapt" (dixit ceesv) zou worden, want wat is het verschil.

 

En dan komen we bij de Canal digitaal kijkers (Chukky ??) die allemaal netjes hun abonnement betalen en daarover klagen, maar wel allemaal op hun satbox "softcams" gebruiken die dan weer andere zenders decrypten.

 

Alsof DAT niet illegaal zou zijn. Ook die satboxen die dat mogelijk maken dan maar verbieden ?

 

Het is één schemerzone en héél moeilijk om het onderscheid te zien tussen illegaal en niet illegaal, toch ?

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland geeft die rechter dus aan de hand van je ip adres de provider opdracht je gegevens bekend te maken aan het advocatenkantoor van de rechthebbende, die je daarna voor de keus stelt een schikking te treffen of de gang naar de rechtbank te maken.

De schikking is goedkoper als de gang naar de rechter!

 

Er zijn genoeg verhalen van Nederlanders te lezen die in een Duits vakantiedorp een film hebben gedownload en daarna in Nederland post kregen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pollegazon.

een ipbox, is niet strafbaar. Je kan er zelf (of laten) straems opzetten, die wel strafbaar zijn.

Volgens mij, kan je die webshops niks maken, als ze die ip boxen "leeg" verkopen.

Iedere enigma ontvanger, als je die koopt met originele software, mag je legaal gebruiken, kopen en verkopen.

Volgens mij, kan je die dus ook niet verbieden te verkopen.

computers,laptops, als je die koopt in een winkel, niks strafbaar. het is wel de gebruiker, die zichzelf strafbaar kan maken.

Dus volgens mij, als jezelf gepakt wordt, dan heb ik mijn volste vermoeden, dat je de verkopers, van deze toestellen niets kan doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...