Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen in Spanje


Rosdan

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Hallo,

dank zij dit forum heb ik al eea bijgeleerd over satelliet en aanverwanten.

Mijn starterspakket van TV Vlaanderen is net toegekomen : 64cm schotel, DUO LNB quad en receiver.

Mijn vraag is nu : ik wil die in Calpe ( Spanje ) plaatsen. Volgens wat ik geleerd heb zal dit niet werken. Anderen zeggen dan weer van wel, ik weet het niet meer. Ik vermoed dat ik een Triax 78 cm schotel zal moeten plaatsen voor een goede ontvangst maar kan ik dan die LNB daarop gebruiken of niet ?

Alvast dank voor jullie reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Frank2

Welkom op dit forum.

Ik zal niet beweren dat je in Calpe met een Triax 64 de Astra 23,5 niet kunt ontvangen maar de reserve zal minimaal zijn. Beter is een grotere schotel te nemen.
Als je een Triax 78 (70x78cm) neemt, moeten de koppen 50mm van elkaar staan.
Dan kun je in ieder geval beter een duo-lnb voor een 80cm-schotel gebruiken waarbij de koppen 53mm uit elkaar staan want de TV Vlaanderen duo-lnb staan ze 38mm uit elkaar.
Beter nog kun je gewoon een 80cm-schotel in Spanje kopen. Die is 72cm breed en 80cm hoog en daar past precies de 4,3graden duo-lnb op voor een 80cm-schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sprietje,

begrijp ik het dan goed dat de Inverto duo LNB 4.3 NIET zal werken met een Triax 78 ?

Is eender welke 80 cm schotel dan ok ?

Ik ga volgende week met een vrachtwagen naar daar, ik neem veel mee en een schoteltje kan er nog wel bij hoor. Toch daar kopen of hier en meenemen ( en intussen alles hier al eens kunnen uittesten ) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het starterspakket bevat benodigdheden voor Nederland en Vlaanderen.
Hierbij is een duo-lnb inbegrepen voor een 60cm-schotel. Deze past niet op een Triax 78 in Calpe. Ik heb nergens beweerd dat een duo-lnb voor een 80cm-schotel niet zou passen op een Triax 78 in Calpe alleen is het niet optimaal. Op een schotel die net een beetje groter is (72x80cm) past die beter.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het startpakket zal je in Calpe of Benissa geen problemen hebben. Ik spreek uit ervaring. :)

Reserve is minimaal, maar gelukkig valt het daar weinig voor dat het regent !

In de praktijk wil dat zeggen dat het allemaal goed werkt, zolang het niet te hard gaat regenen.

LNB inklemmen op 23.5 en zorgen dat de LNB niet horizontaal hangt, maar onder een hoek. 23.5 moet boven 19.2 zitten.

De juiste hoek is wat zoeken.

 

Heb je toch vaak last van uitval, dan staat waarschijnlijk de schotel niet goed uitgericht.

Zelf heb ik nog maar één keer uitval gehad, maar dat was met een echte stortbui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, bedankt voor de info, ik denk dat ik mee ben.

Redneck, dit is waardevol voor mij. Heb jij d

Ik was al bijna een nieuwe schotel en LNB gaan halen ( wat uiteindelijk misschien toch zou kunnen gebeuren ) maar ik zal dit dus eerst met het standaard pakket gaan testen. Ik hou jullie op de hoogte !

Alvast bedankt voor alle nuttig info !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, drie jaar geleden in Benissa geplaatst. Dat is naast de deur hé :)

Daar werkt het nog altijd super. Maar uiteraard ben ik daar meestal enkel als't goed weer is hé.

Maar ook jaren in Calpé in Marravilla gezeten.

En ik heb ook nog een vriend in Benitaxel met dezelfde set.

Allemaal dezelfde 64cm schotel van TVV met hun Duo LNB.

 

Ik zou het zeker proberen, dat heb je tenslotte dus al.

Mocht je toch teveel last hebben, dan kan je nog altijd een 80cm schotel zetten met een 80cm LNB, zoals Sprietje al aangaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...