Ga naar inhoud


welke IP-server ontvanger kan met canal digitaal overweg?


Aanbevolen berichten


Ik zie een heleboel foto's maar niets wat ik zou kunnen toepassen voor het volgende (dus prijzen en materiaal);

 

Satelliet ontvangst met 1 Schotel voor alle Astra's, 1 netwerkkabeltje vanaf Schotel equipment en in 3 woonruimte receivers of 42" schermen (only) voor IP-stream ontvangst mogelijkheid zodat ik kan zappen tussen alle Astra providers/kanalen (CDS full abbo en rest FTA in HD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal leuke oplossingen, maar door minder eerlijke mensen, gaan aanbieders steeds verder hun codering toeschroeven, waardoor zulks in de toekomst, een droom blijft. Voor FTA leuk, maar van zodra je bepaalde betaalde zenders wenst, verkrijg je ze enkel in hun settop boxen, die goed dichtgetimmerd zijn, en daar sta je dan.

Hier is ooit een topic geweest, over een lnb, die overweg kon met utp, en zo de massale coaxen kon vervangen.

Maar dergelijke lnb, heb ik nog niet gezien, maar bestaan misschien al?

Er bestaan zeer mooi oplossingen, maar door diversen, gewoonweg onbruikbaar gemaakt, omdat elk hun eigen zwaar gesloten systeem gebruikt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie een heleboel foto's maar niets wat ik zou kunnen toepassen voor het volgende (dus prijzen en materiaal);

 

Satelliet ontvangst met 1 Schotel voor alle Astra's, 1 netwerkkabeltje vanaf Schotel equipment en in 3 woonruimte receivers of 42" schermen (only) voor IP-stream ontvangst mogelijkheid zodat ik kan zappen tussen alle Astra providers/kanalen (CDS full abbo en rest FTA in HD).

 

Helemaal waar Toppers dat het niet aan die specificaties voldoet wil echter nog niet zeggen dat er geen sat-ip servers bestaan zoals je eerder beweerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fatfreddy, jammer dat je e.e.a. niet kunt berekenen.

Ik wel, je hebt een (veel, veel ........veel) veelvoud aan kosten en weegt echt niet op tegen een besparing van een paar coax kabels vanaf schotel naar woonkamer.

 

Dus ik blijf maar "ouderwets" in jouw ogen, wanneer je met jouw IP systeem (alle kanalen) in de buurt komt van de momentele kosten voor een LNB//Schotel, een paar Coax kabels en een leuke Sat-receiver/STB hou ik me aanbevolen.

Vooralsnog stream ik maar vanaf mijn VU+Duo2 STB maar ook IP-Server via mijn local netwerkje :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even inhaken...

 

Zelf gebruiken wij een Gigablue Quad Plus (met vier tuners) ontvanger. Deze hangt in het netwerk. In de slaapkamers staan zogenaamde IPBoxen van dit merk. Aangesloten via netwerk (kan ook met poweradapters). De boxen nemen de zenderlijst van de tuner over. Alles werkt met 1 CD kaart en functioneert feilloos.

Deze boxen schijnen ook te kunnen werken op andere merken Enigma2 ontvangers, maar op mijn VU+ Solo2 heb ik dat nog niet voor elkaar gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit kan ook met de VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. In Black-hole die ik gebruik heb je de de plug in remote channel stream converter (zoals ook op andere enigma2 ontvangers lijkt mij) , maar wil je echt goed streamen zul je toch op Gigabit moeten gaan. Je kunt oa. de VU+ zero of een andere enigma 2 box als client inzetten zonder gebruik te maken van de interne tuner je gebruikt hem echt als Client, maar het leukste is dat je ook met oa. Android / Google TV en Apple TV toegang krijgt tot je zenders. Die Android TV's kosten rond de €50,00. Samen met Popcorn TIme en de vele IP TV plugins heb je een perfecte oplossing, waarbij de SATbekabeling in de meterkast kunt bundelen en je via WIFI (300 mb/s voor HD) of via PowerLan of Cat5/6  je bijna oneindig kunt streamen. Op youtube kun je zoeken op de VU+ workshops, zoals remote channel stream converters, wordt het mooi uitgelegd (helaas in Duitse taal). Het leukste is ook dat je als je snel breedband hebt je over de hele wereld nu IP toegang hebt op je streams, je kunt je eigen tv omgeving maken á la Ziggo, met je eigen uitzending gemist. Je zou je familie in Spanje zo toegang kunnen geven tot je nederlandse content. Ik weet niet hoe dit juridisch zit, maar het kan. Je kunt de popcorn tv streams op de HD zetten van de VU+ of dat je eea via DLNA doet of op een NAS. Mogelijkheden zijn zo oneindig.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw opsomming werkt ook prima Dutchsat! Vooral de Zero is een leuke oplossing als cliënt.

 

Als iemand nieuw gaat kopen zou ik persoonlijk toch gaan voor de Gigablue Quad Plus. Daar vier tuners in en een HDD en daar per TV een IPbox van Gigablue aan hangen via het netwerk. Gewoon legaal met 1 kaart! Neemt alle zenders over van de ontvanger (of je maakt eigen favorieten) en speelt ook alle content af.

Kan dus ook als NAS functioneren. Draadloos via wifi niet aan te raden (zeker niet voor HD), maar met Power adapters werkt het zeer goed!

 

De IPBoxen laten zich zeer makkelijk installeren en is ook een belangrijk pluspunt. En tot slot is het geheel zeer betaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jouw mening en dat mag Sjaak, maar als je geen coax wil trekken dan is de IPbox van net € 100,- een mooie oplossing, Zonde van het geld? Je kijkt er toch TV mee? Op de IPbox kan ook Openpli, OpenRSI, OpenMips of OpenATV. Probleemloos, makkelijk te bedienen en je kan de box zelfs wegstoppen door de bijgeleverde IR oog.

 

Wil je de Remote Channel oplossing die ook goed werkt zou ik zeker gaan voor een VU+Zero en absoluut geen ET4000. Ze zijn even duur, maar de VU+ is stukken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjaak,

 

Een betere processor? De ET4000 is mega traag en er zijn veel klachten over dit type van Xtrend.

Twee kaartlezers? In de IPbox heb je helemaal geen lezer nodig.

 

De meeste gebruikers willen alleen maar TV kijken Sjaak en geven niet om die extra's die ze nooit gaan gebruiken.

 

Er zijn dus twee mogelijkheden en we hebben alle twee onze voorkeur aangegeven. Ik deel je voorkeur van het systeem als je al een ontvanger hebt staan, maar ga je nieuw dan kies ik absoluut voor een IPTV systeem zoals Gigablue dit levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw opsomming werkt ook prima Dutchsat! Vooral de Zero is een leuke oplossing als cliënt.

 

Als iemand nieuw gaat kopen zou ik persoonlijk toch gaan voor de Gigablue Quad Plus. Daar vier tuners in en een HDD en daar per TV een IPbox van Gigablue aan hangen via het netwerk. Gewoon legaal met 1 kaart! Neemt alle zenders over van de ontvanger (of je maakt eigen favorieten) en speelt ook alle content af.

Kan dus ook als NAS functioneren. Draadloos via wifi niet aan te raden (zeker niet voor HD), maar met Power adapters werkt het zeer goed!

 

De IPBoxen laten zich zeer makkelijk installeren en is ook een belangrijk pluspunt. En tot slot is het geheel zeer betaalbaar.

Deze oplossing adviseer ik zelf ook als men Cat6 bekabeling naar de clients heeft. Je krijgt zelfs van Gigablue ook als installateur ondersteuning van, wat ook belangrijk is.t. Nadeel van Gigablue is dat geen HD ondersteund wordt via Wifi. Of het probleem daar in de client zit of aan de serverkant heb ik mij niet in verdiept. VU+ duo garandeerd wel dat dit met hun 300mb/s stick wel goed werkt afhankelijk van het aantal clients. 

 

Wil je in de meterkast verder gaan, dan is er ook nog een low cost oplossing, de megasat ip server 2, deze is al voor minder dan €200 te krijgen, dit is een pure SAT ip server.

 

Overigens mbt dit thema kun je Hier  een actueel overzicht downloaden. 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag even met een bijna 10 jaar oude DM800 met remotestream converter met een duo² gestreamt, werkt feilloos, aangezien er veel meters netwerkkabel en diverse routers tussen hangen.

Aangezien de dreambox met een sat en/of kabeltuner niet heel soepel meer werkt, is ie voor dit werk weer goed bevonden

  • Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...