Ga naar inhoud


Rebox RE-4200HD PVR blijft op "load" staan.


Zandwijk

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen?

 

Ik ben in het bezit van de RE-4200HD PVR als ik deze aanzet blijf deze op load staan en met geen mogelijkheid krijg ik wat anders te zien.

 

Wat heb ik fout gedaan en hoe krijg hem weer draaiend.

 

Ik ben niet technisch dus afhankelijk van de forumleden

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb hetzelfde probleem. Na opstarten blijft hij op "load". Softwareversies op USB stick en dan met de ChannelUp naar scan geeft er.90

 

Ik weet niet waar ik de oplossing kan vinden. Als er iemand een tip heeft? Graag!

 

Alvast dank voor het meedenken

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reponse!

Ik heb daar inderdaad gekeken, Geprobeerd via USB stick, knop up channel, dan geeft hij scan en gaat daarna over op error 90.

Is het mogelijk de rebox direct op de pc aan te sluiten en als externe schijf te benaderen? De rebox geeft antwoord (bij usb/up "scan" en error90, dus hij lijkt mij een poging waard voor reanimatie.

 

Het is ontstaan nadat hij uit heeft gestaan.

 

Hoe krijgt hij een harde reset?

 

Groet,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Error 90 zou kunnen betekenen dat de usb stick niet herkend wordt.

https://www.sat4all.com/forums/topic/320125-rebox-error-nummer-lijst/?p=2054177

 

Dat kan aan de USB stick liggen, het kan ook aan een corrupte software liggen.

Het benaderen van de harde schijf is niet van belang, daarop staat geen programmatuur.

 

Lukt het niet met een USB stick, zal je het via de RS232 aansluiting en met een nulmodemkabel en het programma Porter moeten proberen.

Dit programma is te downloaden vanaf de Rebox-site.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Ceesv,

Ik word er wat simpel van. Al paar dagen probeer ik het met de RS232.

Rebox uit,

Porter.exe --openen stap 1, status:Porter Loader Manager

Download-- status:waiting for request, request settop box

en dan gebeurt er niks. Bij nogmaals download even in beeld: open port failed

 

Wat doe ik verkeerd?

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik je wel een RS-232 0-modem/cross cable?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal wat meer gegevens over die kabel moeten geven.

Het lijkt erop dit dit niet werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De getoonde kabel is een USB->RS-232 converter. Na insteken in Windows maakt deze intern een COM-poort aan, meestal met een nummer hoger dan 4 (zie Apparaatbeheer). De verbinding met de Rebox heeft behalve deze converter nog de al genoemde nulmodem-kabel nodig. Dat is een kabel met aan beide zijden een vrouwelijke 9-polige SubD connector. Intern (en dat is belangrijk) zijn de pennen 5 rechtstreeks doorverbonden, en de pennen 2 en 3 gekruisd. Een elektronica-winkel en de betere satellietzaken verkopen dergelijke kabels voor enkele euro's.

 

Error 90 duidt op USB-problemen. Gebruik een oudere USB stick met een bescheiden capaciteit. Moderne sticks zijn heel vaak niet meer USB1.1 compatibel en geven problemen met Error 9X.

Groeten,

 

Audioniek

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...