Ga naar inhoud


UPC via Enigma2 DVB-C receiver, welke te kiezen?


juulduclos

Aanbevolen berichten

je antwoord verduidelijkt het een en ander

- maar uit de eerder gegeven link naar een ander Topic op sat4all inzake CI+ blijkt dat er geen algemene zekerheid is omtrend een enigma2 receiver gebruiken...

- je laatste zinsnede is duidelijk, echter onduidelijk is of je HBO en Fox of Film1 ermee kunt decoderen en zien.

 

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je antwoord verduidelijkt het een en ander

- maar uit de eerder gegeven link naar een ander Topic op sat4all inzake CI+ blijkt dat er geen algemene zekerheid is omtrend een enigma2 receiver gebruiken...

- je laatste zinsnede is duidelijk, echter onduidelijk is of je HBO en Fox of Film1 ermee kunt decoderen en zien.

 

ciao

 

Ligt aan je abonnement natuurlijk. Ik heb HBO HD via UPC NL kabel omdat het beeld kwaliteit veel beter is als bij CD.

HBO1,2,3 in HD en SD werkt bij mij probleemloos met de CI+ UPC module.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@LINKEY

Heeft het nut om in de Mutant HD2400 meerdere DVB-C ontvanger te stoppen?

Dit om meerdere kanalen tegelijk op te nemen. Of werkt dat niet zo.

Is bijv. die CI+ module de beperking.

 

Ik sta op het punt om een Mutant HD2400 te kopen maar wil weten wat de optimale combinatie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met CI+ module kan je helaas maar 1 zender decoderen. Hopelijk zal er vanaf 2017 ook meerdere kanalen mogelijk zijn.

 

Het is wel aan te raden om meerdere DVB-C tuners te gebruiken.

Veel kanalen van UPC zijn vrij te ontvangen, en helaas heb je voor elk opname een DVB-C tuner nodig.

 

Ik zou altijd minimaal twee dvb-c tuners gaan gebruiken, je kan dan een premium of vrij kanaal opnemen en een andere vrij te ontvangen kanaal gelijktijdig kijken.

 

Ziggo (tegenwoordig ook UPC) heeft een overzicht van de kanalen welk vrij te ontvangen zijn, dit geld ook voor UPC: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

 

UPC is bezig met uitfuseren van SD kanalen door klanten een HD ontvanger te geven. Ik verwacht dat de HD kanalen van de basispakket binnenkort ook standaard vrij te ontvangen zijn.

De HD zenders zijn nu tijdelijk al vrij te ontvangen, hopelijk blijft dit.

 

 

(Gelukkig is de huurprijs van de CI+ module per 1-4-2015 gezakt van 4 euro naar 2 euro per maand.)

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LINKEY

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

 

2017 is wel ver weg helaas. Zou ik dan ook bijv. 2 of 3 CI+ modules kunnen nemen?

Het gekke is dat die 'oude' Philips UPC ontvanger die ik heb wel gewoon 3 kanalen simultaan aan kan en dat met 1 kaart. Dat is dan niet CI+ denk ik.

 

Hoe moet je die DVB-C ontvangers dan aansluiten, stel dat ik er 3 neem.

Is het doorgelust of moeten ze elk afzonderlijk aangesloten worden op een splitter/versterker?

IPTV is natuurlijk ook een optie. Maar dat zijn volgens mij alleen SD kanalen, niet HD.

 

Bedankt in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box heeft maar 2 CI sloten. Ik heb ook maar 1 UPC CI+ module en ik durf niet te zeggen als 2 dezelfde CI+ gezamelijk werkt. Ik ga ervan uit dat het geen probleem zal zijn.

 

DVB-C tuners kan je doorlussen dus geen extra splitters of versterkers nodig. Gebruik wel goede connectors dan heb je geen signaal verlies en rare verschijnselen.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website hebben ze over DVB-C en voor interactief gedeelte IPTV.

 

DVB-C zal waarschijnlijk van glashart komen. Hebben in iedergeval dezelfde waardes/instellingen als onsbrabantnet.

 

Frequentie: 304

SR: 6875

Modulatie: QAM64

Netwerk ID: 5600

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Beste mensen,

 

Ik zag deze topic en ik heb mezelf gelijk even geregistreerd Fresh Meat:):)

Wat een interessant verhaal!

 

Graag voeg ik even toe dat je op OnsBrabantNet een DVB-C ontvanger kan aansluiten, maar Let op, dit zijn FTA kanalen met maar een paar HD zenders. Je kan GEEN extra pakketten bestellen op deze aansluiting. Voor het ontvangen van extra kanalen op Glashart providers waar OnsBrabantNet ook onder valt kan je dat enkel verkrijgen op het IPTV gedeelte. Daarvoor worden inderdaad de Amino boxen gebruikt. De streams zelf zijn niet encrypted, maar omdat je op je glasvezel modem een aparte TV LAN poort hebt krijgen enkel de geautoriseerde Amino ontvangers een handshake met het VLAN.

Er zijn blijkbaar mogelijkheden om een Amino te faken zodat je ook met een pc of bijv. XBMC de streams kan openen, maar out of the box gaat dit dus ook niet werken met E2 ontvangers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Misschien een beetje laat, maar zie https://www.sat4all.com/forums/topic/345653-ziggo-apparatuur-in-upc-gebied/

 

Mijn stok oude DM800c , Ziggo kaartje van ouders erin, beeld in UPC gebied, met HBO (zit op het abonnement).

Intussen een 2e ontvanger, DM500HD C versie aangesloten, via CCcam lan share aan de DM800 gehangen, werkt perfect op dezelfde kaart.

Je zou dus nog snel ergens een Ziggo kaart moeten halen (online zon 15 euro) en een hele goede kennis of post adres vinden in Ziggo gebied waar je een abo op kunt nemen. Als UPC en Ziggo straks helemaal samengegaan zijn, wellicht dat je het kaartje dan weer op je eigen adres kunt krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...