Ga naar inhoud


Wat is een goede maar niet al te dure satelliet meter?


lujo

Aanbevolen berichten

 

> wat zijn de goedkoopste meters met Spectrum Analyzer?

 

> Welke satelliet meters zouden jullie aanbevelen en waarom?

 

En uiteraard komt nu het hele assortiment voorbij dat in de westerse wereld aangeboden wordt. :)

Een beetje vooraf goegelen had de lijst drastisch ingekort.

 

OK dan, mijn voorkeur aan de lange lijst toevoegen:  de Satfinder 3 HD slim.

Doet echt _alles_ wat de andere genoemde meters ook kunnen, ziet er hetzelfde uit enz.

 

Enige nadeel is dat je geen kleurenbeeld hebt om TV te kunnen kijken, een TVontvanger ontbreekt.

Op het monochrome lcd-grafische display kun je uiteraard wel uitgebreid alle andere variabelen zien, tekst en grafisch.

De zwiep van de analyzer wordt aangegeven met ongeveer 350 ms. Ook constellation beeld is dus monochroom.

 

Kost ongeveer 180 euro, even zoeken op iebee. Als reklame middel ook elke week als veiling die dan eindigt op 150-165 euro.

 

Wil je perse TV kijken op je meter dan is er de Satfinder 5 HD slim, maar daar vraagt men hier 360 euro voor.

 

Komen allebei uit Turkije. Daar kost de 5 HD slechts iets meer dan 200 euro :mellow: , maar ik heb geen adres gevonden die minder dan 90 euro vraagt voor het opsturen...  Maar dat kan liggen aan mijn Turkse vocabulaire die met hooguit tien woorden niet erg uitgebreid is.

Engelstalige sites vind je daar raar genoeg superweinig. Maar als je er kennissen hebt moet je eigenlijk niet verder zoeken...

 

Dus samengevat, en jouw eisen er in verwerkt: wacht een jaartje en koop de 3 HD slim op een grote nederlandse veilingsite en laat je niet verleiden tot aankoop van een meter die er alleen interessant uitziet, goedkoop is maar waar je de rest van je leven spijt van zult hebben omdat het alleen een piepertje is met een menu systeem op een display.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is algemeen bekend dat de goedkoopste sat meters in hun eigen categorie een miskoop zijn, in verband met een dergelijke aankoop is de gekende "hollandse" zuinigheid een niet te verzoenen regel.

 

Of je betaalt voor een degelijke meter of je laat ze liggen, velen hebben een miskoop in het rek liggen, en dan ben je pas je centen goed kwijt.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je perse TV kijken op je meter dan is er de Satfinder 5 HD slim, maar daar vraagt men hier 360 euro voor.

 

Komen allebei uit Turkije. Daar kost de 5 HD slechts iets meer dan 200 euro :mellow: , maar ik heb geen adres gevonden die minder dan 90 euro vraagt voor het opsturen...  Maar dat kan liggen aan mijn Turkse vocabulaire die met hooguit tien woorden niet erg uitgebreid is.

Satfinder5 HD Slim wordt door SAB geïmporteerd: http://www.sabsatellite.nl/nl/satlooks/631/satfinder5-hd-slim-v101

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

360 € kost ie,

Klopt, dat schreef ik al.

 

Ik merk dat de meeste aandacht toch uitgaat naar de 5 HD, terwijl de 3 HD aanzienlijk goedkoper is

en niet veel minder specs heeft.

 

Die 5 HD is het goedkoopst (240 euro) tijdens het jaarlijkse uitstapje naar het all-you-can-eat-ressort.

Al weet ik niet zeker of je wel van het terrein af mag tijdens het verblijf.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom plaats je die link?

Weet je zeker dat die aan particulieren levert?

 

Ter info: dit is bij lange na niet de goedkoopste importeur voor de 5 HD.

Dat doen ze ook niet, maar conform de regels hier mag ik geen eindleveranciers vermelden.

Het staat TS wel vrij om de importeur te contacten om de verkooppunten na te vragen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Gewoon Trimex 3500 Nemen dat is een niet al te dure goeie satmeter met realtime spectrometer die mij altijd vooral met c en ku op de Jonsa  erg goed geholpen heeft met afregelen van de antenne.

 

Er zit ook nit herkenning op, makkelijk voor het uitrichten, dat weet je op welke sateliet je zit ;)

 

Ikzelf wil er nog een bij hebben met een ber meter erop dat vindt je niet bij de meeste meters en wubbelende getalletjes van 2 x 10 m 3 - 7 valt niet zo goed af te lezen..

 

Wist je dat de bovenste balk van de meter vaak agc regelvoeding van je lnb aangeeft i.p.v je signaal ?

De onderste meter die de kwalitiet aangeeft eigenlijk het signaal zelf is en niet de signaal kwaliteit ?

 

Inmiddels weet ik dat alles staat of valt met electronica kwaliteit van je lnb je aanpassing van je antenne systeem, je crosspolarisation en je aan passing van je feedsysteem op je antenne.

 

Als dit alles voldoet heb je ook bij zwakkere signalen een lage ber (bit error rate) en ka je zwakke transponders door

bijv regen uitval of verre satelieten veel sneller ontvangen of " locken " zoals dat heet in vaktermen. 

 

En die ber meter tref je helaas alleen op duurdere meters aan, de meest belangrijke meter..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees bij een grote online winkel:

"Satlink WS-6926 HD Satfinder by Froggit DVB-S DVB-S2 satmessgerät Unikabel QPSK 8PSK 16APSK 32APSK"

De prijs is ook interessant: EUR 167,00 kostenlose Lieferung

aangepast door Questions
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...