Ga naar inhoud


Stopzetten Basic Light abonnement TVV vanaf 1 februari


Theofrans

Aanbevolen berichten

Over stopzetting van het basispakket wordt toch niet gesproken, tenzij er 2 brieven zijn.

 

Letterlijke tekst van mijn brief.

 

 

 

Waar staat er nu geschreven dat Basic Light stopt? Waarom zou het voor x stoppen en voor y niet? Het enige dat ik hier lees is dat de prijs iets verhoogt en dat ze een aanbod doen voor een duurder pakket.

 

Ik heb het "basispakket" en ziehier  mijn brief - er zijn dus meerdere brieven - zoals gemeld in post #14:

post-52341-0-52203400-1421173996_thumb.jpg

 

Dus "basispakket" stopt en blijven enkel "Basic Light", "Basic" en "Basic+"

 

Wanneer ik niet reageer krijg ik vanaf volgende maand het pakket "Basic" wat voor mij geen enkele meerwaarde heeft maar ik moet er i.p.v. de huidige 11.90€ vanaf volgende maand 14.90€ betalen en volgend jaar 16.90€

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

 

Voor mij heeft het Basic+ pakket van TV Vlaanderen juist als meerwaarde dat het alle drie via de satelliet beschikbare zenders met klassieke muziek/opera bevat, namelijk Mezzo, Brava HD en Unitel Classica HD.

Al blijf ik € 22 per maand een hoog bedrag vinden, bij geen enkele andere aanbieder ben ik deze combinatie nog tegengekomen (voor tips houd ik mij echter aanbevolen).

Al het andere wat TV Vlaanderen biedt zie ik als bonus.

 

Weliswaar is met feedhunten ook regelmatig iets te zien (kijk eens in de eerste kolom van de opera.startpagina.nl), maar dat blijft steeds een heel gedoe.

 

Zo zie je dat smaken verschillen.

 

Inderdaad. Smaken verschillen. Gelukkig maar. Veel kijkplezier.

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het "basispakket" en ziehier  mijn brief - er zijn dus meerdere brieven - zoals gemeld in post #14:

attachicon.gifbrief_TVV.jpg

 

Dus "basispakket" stopt en blijven enkel "Basic Light", "Basic" en "Basic+"

 

Wanneer ik niet reageer krijg ik vanaf volgende maand het pakket "Basic" wat voor mij geen enkele meerwaarde heeft maar ik moet er i.p.v. de huidige 11.90€ vanaf volgende maand 14.90€ betalen en volgend jaar 16.90€

 

Groetjes,

Roman

Welke zenders vallen er dan voor jou weg als je naar Light overschakelt?

 

Ik zou een telefoontje plegen en de formule wijzigen.

Dreambox DM8000 HD PVR 1GB DVB-T tuner DVD-player

SAB 17/8 multiswitch

Inverto IDLB-QUTL24-MULTI-OPP LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het "basispakket" en ziehier  mijn brief - er zijn dus meerdere brieven - zoals gemeld in post #14:

attachicon.gifbrief_TVV.jpg

 

Dus "basispakket" stopt en blijven enkel "Basic Light", "Basic" en "Basic+"

 

Wanneer ik niet reageer krijg ik vanaf volgende maand het pakket "Basic" wat voor mij geen enkele meerwaarde heeft maar ik moet er i.p.v. de huidige 11.90€ vanaf volgende maand 14.90€ betalen en volgend jaar 16.90€

 

Groetjes,

Roman

Als klant van het eerste uur heb ik ook al sinds het begin het ’basispakket’ wat nu ophoudt te bestaan. Nu willen ze me adhv bovenstaande brief dwingen naar het ’basic’-pakket over te stappen. Wat me op termijn 5 euro/maand meer zal kosten. Als ik bij TVV inlog kan ik mijn huidig pakket niet aanpassen naar ’basic light’ die optie staat er maar kan ik niet selecteren. En ik die dacht slim te zijn,... Dus ofwel wordt dat een telefoontje plegen, of wel kijk ik het eerste jaar aan 14,90/maand, en pas ik daarna (als het 16,90 wordt) mijn abonnement zelf aan via ’mijn TVV’ naar ’basic light’ aan 12,90 per maand.

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

Ook televisiekijken begint met vergelijken: wat kan ik zien, voor welke prijs, in welke kwaliteit en wat wil ik (dan) nog zien (voor dat geld).

Als er veel aanbieders zijn doet de marktwerking hier hopelijk zijn werk.

 

Aanbod via en satelliet is buiten de landsgrenzen vaak het enige alternatief (in het binnenland is het dat soms). Zonder concurrentie wat betreft nationale zenders en met veel concurrentie als je geen behoefte hebt aan (betaald) nationaal aanbod uit welk land dan ook.

 

Als er geen concurrentie is (zoals dat bij nationaal aanbod via een schotel in België en Nederland het geval is) is kan de aanbieder (hier TVV dan wel CD) vragen wat hij wil. En als de meerderheid dat zonder mokken betaalt dan is die prijs per definitie marktconform.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als klant van het eerste uur heb ik ook al sinds het begin het ’basispakket’ wat nu ophoudt te bestaan.

 

Ik ben ook klant van het eerste uur, maar heb toch altijd het basic light pakket gehad, met wat extra zenders die alleen in het duurste pakket zitten,

 

Ik heb nog wel geen brief gehad, maar heb dan ook pas in november mijn abonnement voor een jaar verlengt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de verhoudingen gekend van hoeveelheid klanten die light, basic en + hebben? (zou ik wel eens willen weten...)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er verhoudingsgewijs nogal hard gezeurd wordt over dergelijke prijsverhogingen. Wat TVV aanbiedt is nog altijd een flinke hap goedkoper dan de producten van de concurrentie. Maar voor een dubbeltje op de eerste rij zitten kán gewoon niet.

Een prijswijziging van 11,90 naar 16,90 is procentueel gesproken een te grote sprong. Bij Telenet zetten ze het kot op stelten voor 2 euro prijstijging op een groter maandbedrag,...

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook klant van het eerste uur, maar heb toch altijd het basic light pakket gehad, met wat extra zenders die alleen in het duurste pakket zitten,

 

Ik heb nog wel geen brief gehad, maar heb dan ook pas in november mijn abonnement voor een jaar verlengt.

 

mvg

’basic light’ is er pas na een paar jaar gekomen. Een lang eerste uur als je het mij vraagt. Misschien ben je ergens eens ingegaan op een actie of promotie en is je abonnement toen aangepast. Ik heb mijn smartcard sinds week 1 van het bestaan van TVV. Ze is éénmaal ongevraagd vervangen door TVV, eveneens gekoppeld een vergoeding voor die nieuwe kaart. Vermits deze ongevraagd opgestuurd en geleverd werd moet je daar wettelijk gesproken niet voor betalen. Heb je toen wel betaald voor die kaart ben je wellicht ’basic light’ geworden.

Als je nu al ’basic light’ bent, verandert er waarschijnlijk niks. Het gaat enkel om de oudste paketten zoals ’bassispakket’ .

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prijswijziging van 11,90 naar 16,90 is procentueel gesproken een te grote sprong. Bij Telenet zetten ze het kot op stelten voor 2 euro prijstijging op een groter maandbedrag,...

Ja, maar hoeveel abonnee's heeft die ene ter vergelijking van de andere.

en TVV heeft dat ik eens zocht een tijd geleden, geen fb pagina, waar mensen zeuren over prijsstijging.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben wel degelijk klant van het eerste uur en heb daardoor nog steeds de extra zenders zoals Discovery Showcase en Foxlive.

 

Ze hebben me willen laten betalen bij de vervanging van de smartcard. Maar na een telefoontje kreeg ik ze dan toch gratis.

 

Ik weet dat de naam van het pakket wel eens is veranderd, maar zelf heb ik nooit een verandering van pakket gedaan.

En betaal nu nog steeds € 11.90 per maand voor basis light.

 

Mag

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...