Ga naar inhoud


Stopzetten Basic Light abonnement TVV vanaf 1 februari


Theofrans

Aanbevolen berichten

Daar zijn ook veel problemen rond, omdat voor optimaal gebruik van diensten, bij dezelfde provider en hetzelfde klanten nummer moet staan. Bij het gezin werner peeters, kan dit dan een probleem geven. Of zijn daar intussen al oplossingen voor of en mouw aangepast?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier is hoe ik daar korte metten mee maak. Het faxnummer van TV Vlaanderen is overigens +3227127130.

(Daarmee bespaart men de €5 voor het aangetekend schrijven.)

Test Aankoop (vanwege hun aanbeveling) en de hoofdzetel M7 Group SA in Luxemburg kregen tevens een kopie toegestuurd.

 

TV Vlaanderen
de Hr Martijn van Hout
Postbus 12250
1930 Zaventem

 

aangetekend schrijven

fax +3227127130

Uw brief van 07.01.2015

Uw kenmerk abonnee xxxxxxxx
Ons kenmerk
Datum 30.01.2015

Betreft: Verzet, ingebrekestelling & opzeg indien niets beter

 

Geachte Heer van Hout,

 

Met dit schrijven verzet ik mij uitdrukkelijk tegen de omzetting van mijn huidig Basic Light
abonnement aan €10,90 per maand naar de nieuwe Basic formule aan de nominale prijs van
€16,90 per maand, zoals aangekondigd in Uw brief van 7 januari jongstleden.

Bovendien stel ik TV Vlaanderen in gebreke vanwege Uw intentie onze huidige overeenkomst
niet langer na te komen. Er bestaat immers geen enkele technische belemmering die U zou
verhinderen om aan Uw huidige verplichtingen te voldoen.

Uw schrijven —overigens zonder vermelding van mijn abonneenummer en vermoedelijk
volledig in strijd met de vigerende wetgeving— kan ik enkel beschouwen als een lepe
“upselling” verkooptruc en een slag in het gezicht van Uw trouwe klanten. Uw brief heeft
mijn vertrouwen in TV Vlaanderen volledig gekelderd.

De voorgestelde uitbreiding van het zenderpakket met sport-, muziek- en kinderkanalen
interesseert mij totaal niet en het geheel rechtvaardigt zeker geen 55% duurder abonnement.

 

Ofwel biedt U mij een meer op maat gesneden abonnement aan, zoals het huidige Basic Light,
ofwel geldt deze brief als de enige kennisgeving van mijn onmiddellijke opzeg. Indien U het
laatste verkiest, verzeker ik U dat U alle moeite van de wereld zal mogen doen om mij ooit
nog als klant terug te winnen.

 

Graag ontving ik Uw schriftelijke reactie binnen een termijn van 30 kalenderdagen.
Dit schrijven wordt U verstuurd onder alle voorbehoud van rechten en zonder enige nadelige
erkentenis voor mijn persoon.

 

Hoogachtend,

 

X

Kopie aan:
Hoofdzetel Luxemburg; sat4all.com; Test Aankoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik heb de laatste maanden geen brief van TV Vlaanderen ontvangen. Ik heb ook nog het oorspronkelijke basiSpakket (niet basiC).

Mijn laatste factuur heb ik betaald voor de periode 1/7/2014-31/6/2015.

Nu heb ik eens naar 'MIJN TV-VLAANDEREN' gekeken en staat er: einde contract 31/1/2015 ????

 

Nog iemand in deze situatie?

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TiVe: Wel, "de brief" is op hun gebruikelijk glanspapier gedrukt. Zelf had ik bijna afgedaan als de zoveelste ongevraagde reklame.

 

@chukky2: Klopt ja, dat moet Basis zijn, ook in mijn brief. De hele spraakverwarring is natuurlijk met opzet gedaan, om de klanten totaal reddeloos te maken en het boeltje maar te slikken. Niet met mij dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag nog gelezen in de krant dat 50.000 (!) kwade Telenet-klanten zich verenigd hebben en speciale groepsaanbiedingen krijgen van Proximus, Scarlet en ... TV Vlaanderen.

Misschien een idee om hetzelfde te doen en dan kunnen wij overstappen naar Telenet :grin:

Zo zie je maar dat ze allemaal hetzelfde doen. Ik ben juist weg bij Belgacom om dezelfde reden (tariefverhoging van 8 euro per maand zonder iets extra te bieden) en ik ben nu bij dochter Scarlet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de buren is het gras altijd groener, nietwaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, maar voor mij betekende dat het gras 35 euro per maand goedkoper is (39 euro bij Scarlet tegenover 74 bij Proximus voor hetzelfde). Ik kan dus gerust TVV erbij houden voor die 13 of 17 euro per maand. Op jaarbasis is dat 420 euro winst. Dus heel wat groener gras hé!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik heb de laatste maanden geen brief van TV Vlaanderen ontvangen. Ik heb ook nog het oorspronkelijke basiSpakket (niet basiC).

Mijn laatste factuur heb ik betaald voor de periode 1/7/2014-31/6/2015.

Nu heb ik eens naar 'MIJN TV-VLAANDEREN' gekeken en staat er: einde contract 31/1/2015 ????

 

Nog iemand in deze situatie?

Bij mijn vader staat ook het volgende (privé gegevens verwijderd):

martcardnummer(s) Zenderpakket(ten) Contract einddatum linkarrows.gif130XXXXXXX3043 Basic 31-1-2015

bij iemand anders, die ik ken:

 

Smartcardnummer(s) Zenderpakket(ten) Contract einddatum linkarrows.gif130XXXXXXXXX75 Basic Light 31-1-2016

Hier zou je durven kunnen uit kunnen zeggen, dat het basic light niet verdwijnt.

Maar tvv of M7 of eigenlijk de beheerder van de site, mag eens die fout weg halen, of wordt die gecreëerd door google chrome?

IIS 7.0 Detailed Error - 403.pdf

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kopie aan de hoofdzetel in Luxemburg heeft vruchten afgeworpen. Deze namiddag heeft TV Vlaanderen mij opgebeld om de situatie recht te zetten, daarbij verwijzend naar mijn M7 Group brief. Voor zij die ook graag in het Frans de pen opheffen, hierbij een aansteker.

 

M7 Group SA
2, Rue Albert Borschette
1246 Luxembourg
Luxembourg
lettre recommandée
info@m7group.eu

 

Objet: Les pratiques de ventes de vos collègues flamands

 

Messieurs,

 

Voici la copie d’une lettre que je viens d’envoyer à TV Vlaanderen. Étant client
fidel, je me sens néanmoins tellement indigné avec les pratiques de ventes de
vos collègues flamands que je me trouve au point de complètement annuler
mon abonnement. Je tiens à vous remettre cette information à fin que vous
puissiez mieux diriger votre entreprise flamande.

En vous remerciant d’avance pour vos actions réparatrices, je vous prie
d’agréer, Messieurs, mes salutations distinguées.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit alles heeft mij er niet van weerhouden om ook mijn verhaal te doen bij "De inspecteur" op Radio 2, evenals bij de ombudsman voor telecommunicatie.

De volledige contactgegevens van de ombudsman telecommunicatie vindt men hier:

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

 

Als ze me eens uit mijn kot jagen, dan heb ik ze meteen ook flink te beet!

 

Ombudsdienst Telecommunicatie
t.a.v. de Hr Luc Tuerlinckx
Bischoffsheimlaan 29–35
1000 Brussel
aangetekend schrijven
fax +3222198659

 

Betreft: Onwettige automatische wijziging abonnement TV Vlaanderen

Geachte Heer Tuerlinckx,

 

In bijlage vindt U een brief die ik als klant recent van TV Vlaanderen heb
ontvangen.

 

TV Vlaanderen schaft het “Basis”-pakket af en zet abonnementen automatisch
om naar het 55% duurdere “Basic”-pakket, terwijl een omzetting naar “Basic
Light” logischer zou zijn. Mensen hebben slechts drie weken de tijd gehad
om hierop te reageren. Het is een lepe “upselling” verkooptruc die gebruik
maakt van opzettelijke spraakverwarring door formules aan te bieden die
slechts één letter verschillen in naam; maar niet in duiten.

Bovendien lijkt mij de gehele gang van zaken compleet onwettig.

 

Een interventie voor mijn specifieke casus is ondertussen niet langer nodig.
Mijn repliek, waarvan U hieronder een kopie vindt, volstond.

 

Het ware echter wél uitermate nuttig dat Uw dienst met enige hoogdringendheid

TV Vlaanderen attent maakt op haar rechten en plichten als telecommunicatie-aanbieder.

Hierdoor zou U ook minder mondige TV Vlaanderen klanten bescherming en rust kunnen bieden,

nu en in de toekomst. Bij voorbaat dank hiervoor.

 

Hoogachtend,

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

TV Vlaanderen schaft het “Basis”-pakket af en zet abonnementen automatisch

om naar het 55% duurdere “Basic”-pakket, terwijl een omzetting naar “Basic

Light” logischer zou zijn. Mensen hebben slechts drie weken de tijd gehad

om hierop te reageren. Het is een lepe “upselling” verkooptruc die gebruik

maakt van opzettelijke spraakverwarring door formules aan te bieden die

slechts één letter verschillen in naam; maar niet in duiten.

 

Dat is inderdaad zo:

na enkele mails met de klantendienst van TVV  bevestigen ze per mail op 21 januari 2015 dat mijn "Basis" omgezet wordt naar "Basic light". Gisteren (3 februari 2015) krijg ik een factuur voor "Basic" met een reductie voor "actie" ...

Ik heb natuurlijk direct gemaild - met vriendelijke groeten :mad: - om de factuur te corrigeren ...

 

Groetjes,

 

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit alles heeft mij er niet van weerhouden om ook mijn verhaal te doen bij "De inspecteur" op Radio 2, evenals bij de ombudsman voor telecommunicatie.

De volledige contactgegevens van de ombudsman telecommunicatie vindt men hier:

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

 

Als ze me eens uit mijn kot jagen, dan heb ik ze meteen ook flink te beet!

 

Ombudsdienst Telecommunicatie

t.a.v. de Hr Luc Tuerlinckx

Bischoffsheimlaan 29–35

1000 Brussel

aangetekend schrijven

fax +3222198659

 

Betreft: Onwettige automatische wijziging abonnement TV Vlaanderen

 

Geachte Heer Tuerlinckx,

 

In bijlage vindt U een brief die ik als klant recent van TV Vlaanderen heb

ontvangen.

 

TV Vlaanderen schaft het “Basis”-pakket af en zet abonnementen automatisch

om naar het 55% duurdere “Basic”-pakket, terwijl een omzetting naar “Basic

Light” logischer zou zijn. Mensen hebben slechts drie weken de tijd gehad

om hierop te reageren. Het is een lepe “upselling” verkooptruc die gebruik

maakt van opzettelijke spraakverwarring door formules aan te bieden die

slechts één letter verschillen in naam; maar niet in duiten.

Bovendien lijkt mij de gehele gang van zaken compleet onwettig.

 

Een interventie voor mijn specifieke casus is ondertussen niet langer nodig.

Mijn repliek, waarvan U hieronder een kopie vindt, volstond.

 

Het ware echter wél uitermate nuttig dat Uw dienst met enige hoogdringendheid

TV Vlaanderen attent maakt op haar rechten en plichten als telecommunicatie-aanbieder.

Hierdoor zou U ook minder mondige TV Vlaanderen klanten bescherming en rust kunnen bieden,

nu en in de toekomst. Bij voorbaat dank hiervoor.

 

Hoogachtend,

 

Dit komt omdat ze u dezelfde zenders willen laten houden als voordien. Alleen is het nu zo dat het Abbo voor dezelfde zenders bijna duurder is geworden. Je kan altijd nog naar het basic light gaan , maar dan heb je maar juist de hoofdzenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...