Ga naar inhoud


voipplanet ervaringen


Aanbevolen berichten

als vervolg op :

https://www.sat4all.com/forums/topic/343086-ik-zoek-voip-in

 

m'n 085 nummer heeft heel even gewerkt, maar wil nu -met dezelfde instellingen- al dagen niet meer werken

ondertussen heb ik diverse berichtjes gestuurd naar voipplanet, daar komt wel een bevestiging van (ticket nummer) maar verder gebeurd er niets

alhoewel, gisteren kwam er een brief om ze machtigen voor een automatische incasso

daar wacht ik nog maar even mee, op deze manier zal er weinig te incasseren zijn

 

wie heeft er ervaring met voipplanet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik gebruik vp al een tijdje. Log eens in op je eigen pagina met je username+ password, dan mijn voip planet, user settings.

2015-01-10 16_03_43-VoIP Planet.png

 

In het tabje security moet je dan even kijken of het ip adres wat geaccepteerd wordt overeen komt met je huidige adres. Wellicht staat die nog gekoppeld aan een ip adres welke je nu niet meer in gebruik hebt? Je kan dan ook kiezen voor een willekeurig ip adres.

2015-01-10 16_05_44-VoIP Planet.png

 

Wellicht heb je er wat aan.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel voor je hint

ik heb het gevonden, lock IP adres stond op "Open (Any)"

dus dat is het ook niet

ik gebruik een FRITZ 7170, div providers op gehad, geen probleem

en heb wel even verbinding gehad met voipplanet, vreemd

de termijn van binnen 48 uur reageren op een technische vraag is nu wel ruim overschreden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Lees dit eens door, ik heb ook een FB.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/340382-geen-inkomend-geluid-bij-één-provider/?p=2243538

 

Er zijn daarachter nog meer berichten die boeiend kunnen zijn.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank Con voor reactie

maar is dit op mijn situatie van toepassing denk je ?
nav je berichtje heb ik het weer eens opgepakt, het stun server vakje leeggemaakt en nu werkt het !
vreemd maar waar !
overigens bij de fritz is er geen stunserver-vakje maar een proxyserver-vakje, is dat het zelfde ?

nu zie in op m'n voipplanet-inlog bij "www.voipplanet.nl/service-voipsettings.php"  :
" Nat: Bevindt uw SIP apparaat zich achter een Firewall met adres translatie? "
zou dat er iets mee te maken hebben ?
ik heb alles in een ADSL-modem

en vreemd dat voipplanet totaal niet reageert !
er komen wel bevestigings emailtjes terug van een zo te zien doordacht support systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kees321

 

Helaas moet ik je gaan teleurstellen.

Ik ben een complete nono wat deze technieken betreft

maar ben indertijd wel ontzettend goed geholpen.

En na netjes woef en blaf te hebben gezegd maar vooral

ook uit te voeren hetgeen is voorgesteld is het gelukt

om weer inkomend geluid te krijgen met CC.

 

Waar ik naar refereerde is dan ook puur van derden

van alhier op het forum.

 

Belangrijkste is dat het in ieder geval weer werkt, toch?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

maar is dit op mijn situatie van toepassing denk je ?
nav je berichtje heb ik het weer eens opgepakt, het stun server vakje leeggemaakt en nu werkt het !
vreemd maar waar !
overigens bij de fritz is er geen stunserver-vakje maar een proxyserver-vakje, is dat het zelfde ?

nu zie in op m'n voipplanet-inlog bij "www.voipplanet.nl/service-voipsettings.php"  :
" Nat: Bevindt uw SIP apparaat zich achter een Firewall met adres translatie? "
zou dat er iets mee te maken hebben ?
ik heb alles in een ADSL-modem

en vreemd dat voipplanet totaal niet reageert !
er komen wel bevestigings emailtjes terug van een zo te zien doordacht support systeem

 
 
Voipplanet is een goedkope provider maar werkt goed.
Verwacht niet dat je direct ondersteuning krijgt.
 
Proxy is niet stun server adres.
Daar vul je gewoon hetzelfde in als bij registrar, dus sip3.voipplanet.nl

Ik denk alleen aan mezelf want,

als iedereen aan zich zelf denkt

wordt er aan iedereen gedacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...