Ga naar inhoud


Schotel laten plaatsen


makila

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vooral ook niet vergeten, vrij zicht op het zuiden. Indien dit aan straatkant is , kan dat in sommige gemeenten problemen opleveren.

 

De schotel zou niet aan de straatkant geplaatst worden maar in de achtertuin met vrij zicht op het Zuiden en het Westen.

 

 

Vandaag naast de verkoopsovereenkomst ook de basisakte ontvangen van ons appartement dat we gekocht hebben. Daaruit staat helemaal op de laatste pagina blijkbaar toch alsnog in, dat het [algemeen] verboden is een schotel te plaatsen. Ik had zover eerst niet gelezen, ze hebben dat (bewust?) erg ver erin gezet. Bleh! Ik dacht als je eigenaar bent, dat je dan het recht zou hebben in je eigen tuin te plaatsen wat je wil. Maar blijkbaar is dat voor een appartementsblok met mede-eigenaars niet het geval?

 

Indien we in onze achtertuin een schotel plaatsen in hoeverre kan men dit dan voor de rechter hard maken dat die schotel weg moet? Ons koopappartement bevindt zich op het gelijksvloers en we hebben een achtertuin (dus NIET aan de straatkant) die volledig uit het zicht is onttrokken door struikgewas. Ook zal er nooit schade ontstaan aan het gebouw en als we het op een tegel zetten ook géén schade aan de tuin.

 

Het enige overblijvende argument zou dan zijn dat het de verkoopswaarde van de appartementen van de mede-eigenaars mogelijkwijze zou kunnen laten dalen. Maar in praktijk kan enkel de bovenbuurman in onze tuin zien en dan moet hij al met een verrekijker serieus liggen loeren wil het hem opvallen. De andere buren kunnen dat niet eens of ze moeten met een verrekijker op een 5 meter hoge ladder gaan staan ..

 

Ik kan begrijpen dat men geen schotel wenst op gemeenschappelijk delen. Ik kan ook begrijpen dat men geen schotel wenst in de privetuin als deze zichtbaar is vanop de straatkant. Maar in een achtertuin die bijna volledig aan het zicht is onttrokken? Natuurlijk staat in de basisakte dat de tuin eigenlijk gemeenschappelijk is maar dat de eigenaar het exclusief gebruik er op heeft. (Dwz hij/zij moet er zorg voor dragen)

 
Beter veilig spelen en dit voorleggen op de algemene vergadering? Of moet ik mij niet meteen zorgen maken?
aangepast door makila
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik zeker al niet doen. Gewoon onopvallend plaatsen en vriendelijk zijn voor je buren. Meestal loopt het zo een vaart niet.

Als je het gaat melden is de kans al groot dat je onmiddelijk nee krijgt.

Vaak zetten ze dit ook in voorwaarden om bijvoorbeeld buitenlanders te weren ivm overlast enzo. Niet juist maar dat is wel de realiteit.

Zet eventueel speelhuisje voor de kinderen en plaats het erachter, niemand die het merkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel zou niet aan de straatkant geplaatst worden maar in de achtertuin met vrij zicht op het Zuiden en het Westen.

 

 

 

Voor TVV moet je vrij zicht hebben op het zuiden en Oosten.

Astra1 zit op 19.2 greaden Oost

en Astra 3 op 23.5 graden Oost

 

Wil je ook nog Astra2 (Britten), die zit op 28.2 graden oost.

 

Dus recht naar het zuiden kijken en dan moet 1/8 van een cirkel links ervan vrij zicht hebben.

Een handig hulpmiddel vind op: http://www.uksatellitehelp.co.uk/2007/08/12/satellite-alignment-calculator-v2/

Werkt via Google Maps

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een kijkje in mijn achtertuin, hij staat er echt tussen.

 

IMG_2433.JPG

 

Hint, het is die ene die niet met de zon meedraait.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb ondertussen een schotel geplaatst voor ontvangst van Astra2 (UK), en deze is aldus ingesteld op 28.2 graden oost.

 

De schotel werkt vlekkeloos. Echte topkwaliteit. Ontvangt van zenders uit de UK, is uitstekend. Ik heb nooit ontvangstverlies.

 

Als je het gaat melden is de kans al groot dat je onmiddelijk nee krijgt.

 

--> Ik heb het uiteindelijk dus toch gewoon voorgelegd aan de VVE.

 

De VVE heeft gewoon toestemming gegeven tijdens die vergadering

Het was dus onmiddellijk een 'Ja' :)

aangepast door makila
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...