Ga naar inhoud


kijken van hd zenders van canal +


dennis118

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik denk dat de schotel elevatie te hoog staat, Hotbird zit hoger als Astra 1, Astra 3 zit nog lager.

Wanneer bij draaien Hotbird en Astra 1 te zien zijn draai je in hoogte gezien over het signaal van Astra 3.

 

OP Astra 1 afgestemd de schotel eens in elevatie iets lager zetten tot je signaal nog net niet zwakker wordt en dan naar astra 3 draaien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij heeft nog steeds niet geantwoord of hij vrij zicht heeft op Astra 3.

 

Ik heb al twee keer meegemaakt dat er bomen in de weg stonden.

Een van de Astra's had er last van, de andere net niet.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK had datzelfde ook in post 89 gevraagd.

 

Je hebt wel vrij zicht richting Astra 3?

Je kan proberen de elevatie van de schotel iets lager te zetten.

 

Dit was het antwoord

 

 

Hoi cees,

Ja dat denk ik wel, aangezien ik de astra op 19.2 wel perfect ontvang. Er zit in dat stuk wat er tussen zit niets meer of minder wat het zicht beperkt.

 

 

Alleen ontgaat de logica van het antwoord mij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat verklaart je probleem, ze zitten toch echt een aantal graden uit elkaar.

Een boom op 20 meter afstand kan al het verschil maken.

 

Maar in doorsnee, wanneer je Astra 1 ontvangt, de de juiste combinatie van schotel en duo lnb gebruikt, zou je binnen 10 minuten beeld moeten hebben.

Jij bent nu al meerdere dagen bezig en je ontvangt nog steeds geen Astra 3.

 

Of je combinatie schotel-LNB is niet passend,

Of je hebt geen vrij zicht,

Of je elevatie van je schotel staat niet goed, (niet alle satellieten staan voor jou even hoog boven de horizon)

Of je diseqc sturing schakelt de lnb noet goed om naar de 2e kop.

 

Is in 10 minuten uit te vogelen waar het op hangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij bedoelt er mee te zeggen dat er geen obstakels zijn.

 

De ervaring leert dat sommige mensen er zelf niet uit gaan komen. Het is in dat geval verstandig om gewoon wat hulp in te roepen. Bel een schotel installateur op en laat het ding  uitrichten. Dan ben je er voor jaren vanaf.  Zelf gaan knutselen is leuk maar de kans dat je z'n echt goed krijgt uitgericht is klein. Bovendien je wilt toch niet bij elk buitje al blokken.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die heb ik uitgevoerd. Als ik zilverfolie of mijn hand boven de 19.2 lnb houd, dan valt mijn signaal weg. Zelfde geldt voor de 23.5, als deze signaal heeft.

Hiermee staat i.i.g. vast dat het duo blok goed werkt .

Dennis , ook jij moet het voor elkaar kunnen krijgen , ga systematisch te werk .

De kop voor 23.5 in de houder , blok naar rechts schuin omlaag volgens mal .

Port 1 voor 19.2 en port 2 op 23.5.

Zoek voor 19.2 op TP 10.847 V 22000 dat is een frequentie die niet op naastliggende satellieten voor komt , dit is een test kanaal van Canal+ , kontroleer of je ook echt dat beeld hebt en probeer ook of het signaal hoger kunt krijgen door de schotel iets in de hoogte te verstellen .

Check dan of je op meerdere zenders van Astra 19.2 BEELD hebt .

Als je dan overschakelt naar 23.5 TP 12.526 V 27500 moet je daar signaal hebben en beeld van NOE TV ,, ZONDER DE SCHOTEL TE VERDRAAIEN !!

Waarom die 12.526 ? Omdat 11.914 ook voorkomt op Hotbird en daar ook signaal uitslag en beeld geeft .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust, ik ga dat zo is proberen. jij bedankt voor je hulp en geduld tot zover. Heb inmiddels ook sat4all lid Gps, bereid gevonden om mij te helpen. Hij woont in de buurt en komt als hey goed is en het weer zit mee, vandaag langs om mij te helpen met het afstellen, echt tof van hem dat hij dit wil doen.

 

Ik zal je op de hoogte houden of het allemaal gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg me al af , wanneer bied iemand in de buurt hulp ? Ik had het graag gedaan .

Helaas is de afstand de spelbreker .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 23,5 Oost is geen canal+

 

titel

er staat :

Zoek voor 19.2 op TP 10.847 V 22000 dat is een frequentie die niet op naastliggende satellieten voor komt , dit is een test kanaal van Canal+ , 

er verschijnt CANAL+ CARGANDO ,  is het spaanse pakket 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn toch de meeste (hd) zenders van canal digitaal te vinden op 23.5?

 

Maar goed, vandaag is Gerrit ( GPS,op dit forum) bij ons langs geweest om te helpen met de afstelling van de schotel. Uiteindelijk bleek de dakgoot de boosdoener waarom er geen ontvangst was op 23.5. Na de schotel op een hogere paal geplaatst te hebben, werd astra 3 gevonden. Door dat de schotel nu hoger staat beweegt hij ook meer door de wind, wat weer resulteert in blokken. De schotel word nu dus een stuk naar achteren verplaatst zodat hij een stuk stabieler staat. daarna de fijn afstelling en dan hopen dat het signaal eindelijk goed is.

 

Ik wil Gerrit (gps) nog even bedanken voor zijn tijd en moeite. Echt top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK had datzelfde ook in post 89 gevraagd.

 

Je hebt wel vrij zicht richting Astra 3?

Je kan proberen de elevatie van de schotel iets lager te zetten.

 

Dit was het antwoord

 

 

Hoi cees,

Ja dat denk ik wel, aangezien ik de astra op 19.2 wel perfect ontvang. Er zit in dat stuk wat er tussen zit niets meer of minder wat het zicht beperkt.

 

 

Alleen ontgaat de logica van het antwoord mij.

 

 

wat ik ermee probeer te zeggen is dat het zicht op 19.2 hetzelfde is als in de richting van 23.5.

 

 

Dat verklaart je probleem, ze zitten toch echt een aantal graden uit elkaar.

Een boom op 20 meter afstand kan al het verschil maken.

 

Maar in doorsnee, wanneer je Astra 1 ontvangt, de de juiste combinatie van schotel en duo lnb gebruikt, zou je binnen 10 minuten beeld moeten hebben.

Jij bent nu al meerdere dagen bezig en je ontvangt nog steeds geen Astra 3.

 

Of je combinatie schotel-LNB is niet passend,

Of je hebt geen vrij zicht,

Of je elevatie van je schotel staat niet goed, (niet alle satellieten staan voor jou even hoog boven de horizon)

Of je diseqc sturing schakelt de lnb noet goed om naar de 2e kop.

 

Is in 10 minuten uit te vogelen waar het op hangt.

Assumption is the mother of all fuck-ups. :grin:

 

Mooi dat GPS je geholpen heeft.

 

En de HD zenders van Canaldigitaal zitten inderdaad op Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Assumption is the mother of all fuck-ups. :grin:

 

Ach, er waren maar 118 posts nodig om tot het goede resultaat te komen...... ;) ;)

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...