Ga naar inhoud


Gebruikers Windows 7 en 8.1 kunnen gratis upgraden naar Windows 10


winwiz

Aanbevolen berichten

Eigenlijk wordt het gewoon niet duidelijk gemaakt in de presentatie.

Je krijgt 1 jaar gratis een upgrade naar W10. Zonder verdere uitleg weet je niet of dit bekent dat je 1 jaar de tijd krijgt om te upgraden (de uitleg in de NL media) of dat je na de upgrade 1 jaar niet hoeft te betalen.

 

In de Engelstalige media houden ze beide opties open.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Mijn vermoeden is dat je net als de offfice pakketten per jaar gaat betalen voor het gebruik.

Overschakelen van win 8, waarvoor je slechts eenmalig voor betaalt naar win 10 met het eerste jaar gratis gebruik, en daarna jaarlijks je bijdrage naar Microsoft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

J

Ik denk dat het juist voor Jan met de Pet verstandig is om zo min mogelijk te vragen tijdens de installatie, ze zullen gewoonlijk niet precies snappen waar deze vragen voor dienen en wat voor effecten het heeft. Hoe meer keuzes des te meer kans of fouten.

ik sprak je ook niet tegen hoor,

 

maar wel betreffende de ondersteuning van hardware... wel

die is namelijk door de fabrikant ervan zelf beperkt omdat ze als fabrikant er niet eens over piekeren de basis voor apparaatbesturing aan te leveren voor linux...

 

dat gaat echter weer off topic...

 

men mag best windows 10 mag kiezen hoor, geen probleem

Is ook makkelijk uitwisselbaar en genoeg support.

Er zijn mensen die gewoon ongeschikt zijn voor het gebruik en of bedienen van computers en de software relevante afhankelijkheden, tja poe hee, dan heb je ook niets aan tegels of draaiknoppen als receptuur / GUI.

 

Ik zeg niet dat je het niet kunt leren, maar ongeschoold zijn er zoals we weten heel veel digibeten onderweg, zelfs mijn 90 jarige vader maakte gebruik van windows terwijl de computer zich pas echt in 1990 etableerde in de woonkamers.

 

Of het wat kost en wat het precies kost als het komt, is eigenlijk ook irrelevant qua vraag.

Gewoon doen.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wel betreffende de ondersteuning van hardware... wel

die is namelijk door de fabrikant ervan zelf beperkt omdat ze als fabrikant er niet eens over piekeren de basis voor apparaatbesturing aan te leveren voor linux...

 

dat gaat echter weer off topic...

 

 

 

Dat is ook precies wat ik schreef  ;)  Dus volgens mij zijn we het helemaal met elkaar eens.

 

 

 

.......ook al omdat de fabrikanten geen ondersteuning willen bieden.......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 en Windows 8.1 gebruikers krijgen een jaar de tijd om gratis naar Windows 10 te upgraden.

Ik lees niet dat er daarna voor het gebruik alsnog betaald moet worden. Ik zou dan ook ogenblikkelijk terug gaan naar W 8.1 :)

 

 

Het is dan natuurlijk de vraag of je na een "gratis" upgrade nog terug kunt naar Windows 7 of 8.1

Het zou best kunnen zijn dat je met de upgrade afziet van de rechten die je nu hebt met Windows 7 en / of 8.1

Misschien word je met "gratis" in de betaal val gelokt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het mij verstandig eerst een image te maken

alvorens te updaten naar W10.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook door het maken van een image ontloop je het niet.

Als de key eenmaal is gebruikt voor de upgrade werkt deze niet meer voor de oude versie.

Maar goed is allemaal speculatie..............

Zolang MS daar niet duidelijk over is / wordt zie ik persoonlijk af van een upgrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verwachting is:

  • Als je na het uitbrengen van Windows 10 binnen het jaar upgrade van Windows 7 of Windows 8.1 betaal je niets ervoor.
  • Als je na dat jaar wil upgraden zul je waarschijnlijk een klein bedrag moeten betalen om dit te kunnen doen.
  • Zeer waarschijnlijk zal de Windows zoals je hem dan hebt gewoon gratis blijven draaien na dat jaar, voor diverse extra functionaliteit zul je moeten gaan betalen via een soort abonnement. Ik denk dan aan Onedrive met meer opslag, muziekdiensten, Xbox streaming

Stel dat je voor Windows ook een X bedrag zou moeten betalen per jaar, en je dan verzekerd bent dat je daarvoor altijd de laatste versie hebt en als er een nieuwe uitkomt je gewoon kunt upgraden zonder extra kosten...  Ik zou het niet erg vinden. Microsoft heeft al eerder aangekondigd dat ze sneller nieuwere versies gaan uitbrengen. Ik weet het, sommigen schieten meteen in de stress omdat ze al een jaar niet slapen omdat ze toch WindowsXP aan de kant moeten gaan zetten, maar ik zie de voordelen er wel van. Nieuwe features kunnen veel sneller naar de gebruikers komen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...