Ga naar inhoud


Problemen met Asus RT-N66U bij streamen via LAN


Jürgen

Aanbevolen berichten

Is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

als je je vu via je router verbindt, zit er dan nog een extra switch tussen, of gaat die kabel direct van je vu de router in?

 

En verder:

- wat is het resultaat als je poort van je vu op 100 mb/s zet?

- kun je apparaten of protocollen prioriteit geven in je router?

- is de stream het enige wat je vu te verwerken heeft, of kijk je ondertussen ook nog naar andere zenders?

- kun je op je vu andere content bestanden van elders op je netwerk afspelen? (Bijvoorbeeld een hd film op een netwerk hdd of op je computer?)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zal kijken of ik alle antwoorden goed kan invullen, dit in volgorde van de vraagstelling.

 

Nee, als de SOLO2 via de router streamt zit er geen switch tussen, dus de SOLO2 is op èèn van de 4 LAN poorten aangesloten, ik heb wel een Netgear GS208 maar die heeft een andere functie.

 

Ik heb de LAN poorten van de router nog niet teruggezet naar 100Mb/s omdat het dan te lang duurt als ik regelmatig grote bestanden v.v. kopiëer.

 

Heb ik mij nog niet in verdiept maar gelet op de mogelijkheden van deze router zou dit beer eens kunnen.

 

Het is wel de bedoeling dat tijdens het streamen gelijktijdig naar een ander kanaal wordt gekeken en dat gebeurt dan ook uitsluitend.

 

Ik gebruik weliswaar een NAS maar kan me eigenlijk niet herinneren dat ik daarvandaan content heb afgespeeld.

Alhoewel ik wel eens HD WMV files in hoge resolutie vanuit mijn NAS op mijn SOLO2 heb afgespeeld en dat ging probleemloos.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk heb ik het probleem denk ik opgelost, zei het op een iets andere wijze.

Er loopt nu al uren een stream (NPO 1 HD) en dat zonder een enkele hapering.

Niet door iets te doen waardoor het streamen via LAN probleemloos verloopt maar door de WLAN configuratie te verbeteren.

Hierbij denk ik dat n.a.v. het hier gegeven advies om van Firmware te veranderen daar zeker toe heeft bijgedragen.

Het streamen van HD content via WLAN was tot nu toe nauwelijks mogelijk.

 

Door nu de Asus Router naar de woonkamer op een goede positie te verplaatsen heb ik ik nu voldoende signaal (zie bijlage) om de CD HD kanalen probleemloos naar mijn MacBook te streamen.

Dit terwijl tegelijkertijd ook nog via de TV naar een ander HD kanaal wordt gekeken.

Dit ging niet zonder slag of stoot maar door gebruik te maken van een Homeplug TP-LINK6030 kit heb ik een tweede UTP-verbinding van de eerste verdieping naar de woonkamer kunnen brengen en dat functioneert nu uitstekend.

 

Iedereen weer bedankt voor zijn bijdrage.

 

post-37183-0-45573100-1422373226_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sjaak, waarom zou ik het dan niet over 5GHz doen als ik daarover beschik en ik heb toch ook niet beweerd dat dit voor iedereen een oplossing is.

 

Als je nu om welke redenen dan ook niet via LAN kunt streamen dan is dit toch een prima oplossing en ik begrijp niet goed waarom dit dan geen echte oplossing zou zijn.

Maar goed, iedereen mag hierover een mening hebben.

Hoofdzaak is voor mij dat ik met de huidige spullen, dus met dezelfde router en ontvanger, mij doel heb bereikt en mijn vrouw ook weer tevreden, scoor ik altijd punten mee :D

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en mijn enthousiasme is nog groter geworden door het feit dat het streamen van HD content via WiFi naar mijn Samsung Galaxy Note 10.1 Edition 2014 nu ook perfect verloopt.

Was voordien gewoon onmogelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, de router stond voordien niet in de meterkast op de begane grond maar zoals ik al schreef op de 1e verdieping en daar zaten betonnen vloeren tussen.

 

Puur uit nieuwsgierigheid, wat is de toegevoegde waarde als ik deze codering in de router zou zetten?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit een zinloze exercitie want aan de maximale instelbare waarde van 100mW die nu mogelijk is heb je onder normale omstandigheden toch ruimschoots voldoende.


Misschien vergis ik mij maar als je een hogere waarde wilt instellen dan moeten toch beide apparaten dit kunnen ondersteunen en mijn MacBook Pro zal dat zeker niet ondersteunen, althans daar ga ik vanuit.


 


....en eigenlijk wil ik dat ook helemaal niet want ik heb geen goed zicht op het feit hoeveel en verhoging > 100mW de WiFi ontvangst bij de buren gaat verstoren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je 200mW kunt maken op beide banden (en je alle kanalen behoud) i.p.v. de 'schamele' 45 mW met de standaard fw of met de Jonh fw met 80mW (ingebouwde FCC beperking) die je nu hebt.

Dit scheelt echt een jas door het hele huis, op de slaapkamer was het met mijn S4 maar matig maar nu niet meer heb nu volle bak met de router in de meterkast. ;)

Ben geen WiFi kenner, maar....

 

200mW is leuk, hiermee zal je mobiele apparaat je router prima "zien". Maar bij mijn weten is internet verkeer twee richting verkeer, dus moet je mobiele apparaat ook weer data naar je router sturen. En aangezien die dat vermogen niet haalt schiet je er dus niks mee op.... (Volgens mij is dit in een ander topic onlangs ook al aan de orde geweest).

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen, het is jouw keus, net zoals jij voor een draadloze verbinding kiest tussen je VU en je router i.p.v. een ethernet kabel.

 

Sjaak, ik heb nergens geschreven dat ik ervoor gekozen heb om een draadloze verbinding tussen mijn SOLO2 en mijn router te gebruiken, dat is hiervoor niet het geval geweest, nu niet en zal ook nooit gebeuren.

Mijn SOLO2 hangt al vanaf het begin via en 1Gb Ethernet kabel aan mijn router.

 

Wat ik nu wel doe is dat ik mijn MacBook niet meer via een Ethernet kabel op mijn router aansluit maar via Wifi de CD HD kanalen vanuit mijn SOLO2 stream en dat gaat uitstekend.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou een "nette oplossing" hoor Sjaak, regulatory op Engelse standaard zetten.

En het helpt geen sier want Engeland heeft dezelfde regels en frequenties als Nederland

 

En dat is 200mW EIRP in de 5 Ghz ISM band en 100mW EIRP in de 2.4 Ghz band.

Verder kom je wederom aan met het "opvoeren" van het zendvermogen. Het is twee richtings verkeer!

Als jij met 1000 Watt uitzendt en je bereikt prima Engeland maar die engelsman heeft maar 500 Watt om mee terug te zenden

dan ga jij hem niet ontvangen.

 

(... wachtende op nog meer onzin zoals dat gaat prima want ik heb een mega antenne in de tuin staan etc etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak heeft atoomstroom, daardoor straalt zijn laptop wat meer terug naar de router. :P

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, buiten het feit dat jouw bijdrage over het verhogen van het zendvermogen m.b.t. dit onderwerp irrelevant is, het ging immers over LAN en in dit kader naar mijn mening ook niets toevoegt lok jij dit soort opmerkingen zelf uit en dat behoeft denk ik verder geen toelichting.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, wel hele lange tenen :(

 

Ja, het onderwerp ging over LAN maar gaat nu nog steeds niet over WLAN, dat maak jij ervan.

 

De SOLO2 was toen via LAN op mijn router aangesloten en daar ging het streamen niet zonder problemen, daarvandaan dit topic.

Op advies heb ik een aantal wijzigingen aangebracht waaronder alternatieve Firmware voor mijn router en nu is de SOLO2 nog steeds via LAN op mijn router aangesloten maar nu kn ik perfect streamen, dus hoe zo is het probleem niet opgelost?

Dat ik als kers op de taart dan nu ook nog perfect kan steramen via WLAN heeft in feite niets meer meer dit onderwerp te maken maar was alleen een toevoeging en daar vroeg ik ook niet om enige bijdrage.

Dus in dit kader is het advies m.b.t. het verhogen van het zendvermogen irrelevant.

 

Maar zoals jij zelf ook al voorstelde kunnen we nu beter stoppen want het probleem is opgelost en dat zelf met de 'lamme' :D VU+ SOLO2 en zonder verhoging van het zendvermogen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...