Ga naar inhoud


Nog maar eens proberen CanalDigitaal aan de praat te krijgen


sjender

Aanbevolen berichten

Heb je thuis de mogelijkheid om alles opnieuw in te scannen en de kaart te activeren. Wat voor pakket heb je bij canaaldigitaal. als dat moelijk is richt je schotel dan uit op nederland 1HD. Die kun je gratis ontvangen toch. Als dat lukt dan staat het goed, 19 oost in de lnb houder. Kompas er bij en rustig aan de schotel draaien, zorg er voor dat signaal op een van beide krijgt. Paal waterpas? ook heel belangrijk.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

als dat moelijk is richt je schotel dan uit op nederland 1HD. Die kun je gratis ontvangen toch.

gr

Dat was voor 1 augustus 2014.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle tips.

 

Ik ga geen mooie eiken weghakken hiervoor.

Ik schuif liever wat met de schotel.

 

Het activeren van de kaart is misschien nog wel een puntje...

Kan dat ook als de schotel niet goed is uitgericht?

 

Ik ga mijn huiswerk doen en kom volgende week terug met al mijn foto's en bevindingen.

Dan hoor ik graag jullie tips om dit alsnog zo goed mogelijk aan de praat te krijgen.

 

Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eiken zijn ook heel mooi in de open haard!

 

Het activeren van de kaart gaat alleen bij goede ontvangst van een Canaldigitaal transponder.

 

Wat je ook bedenkt, je schotel zal vrij zicht op de satelliet moeten hebben.

Zoals sprietje aangaf, op het juiste moment kijken of de zon geen schaduw werpt op de beoogde plek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Alleen dat betekent dat ik de schotel moet monteren op een boom, is dat een probleem?

En dat betekent ook dat ik een kabel van ongeveer 40m moet gaan gebruiken richting de decoder, kan dat?

 

 

Met deze situatie heb ik jarenlang plezier gehad van een schotel. Stabieler dan een zware boomstam kan niet.

Je moet alleen de schotel wel daar aan de stam monteren waar hij zo geen last heeft of krijgt van volhangende takken in de zomer. 

Verder zou je de 40 meter kabel 40 meter lang door een stevige maar flexibele (water)slang kunnen laten gaan en het tracé zodanig moeten laten lopen (10-20 cm ondergronds)dat kans op beschadiging minimaal is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben gisteren op locatie geweest weer.

Gekeken naar de plek van de zon en de hoek van 29,9 graden uitgeprint.

De schotel is op de huidige plek een no-go.

 

Echter heb ik een plek gevonden vanaf waar het naar mijn idee wel mogelijk moet zijn.

Dat is op een boom ongeveer 30meter vanaf mijn decoder, dat zou volgens mij geen probleem moeten zijn.

Waar moet ik op letten bij het kopen van een kabel?

 

Ik ga 28 februari terug daarheen om verder te kijken en misschien alvast de schotel verplaatsen.

Waar kan ik zien op welk moment de zon op de juiste plek staat en hoe hoog hij dan staat?

 

Edit: ik heb een site gevonden die aangeeft dat hij op 28feb op 30 graden staat.

Dus ik begrijp dat als er zon op 11:45 is op de plek, dan is er een grote kans van slagen?

aangepast door sjender
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sjender

Het aller belangrijkste bij het kopen van coaxkabel is, is dat de middenader niet uit verkopert ijzerdraad bestaat, de zogenaamde CCS-coax.
Voor grote afstanden moet je in ieder geval coax nemen met weining verlies. Ik denk dan aan Koka 799 die ook een stevige kwaliteit heeft en neem dan de zwarte. Die zie ik te koop staan in Nederland voor €79,- / 100 meter.

Op zaterdag 28 febr. staat de zon achter de Astra 23,5 om 11:30:30 uur maar de elevatie is dan nog 0,76 graden lager dan de stand van de satelliet.
Op zondag 1 maart staat de zon om 11:30:18 uur achter de Astra 23,5 maar de elevatie is dan nog 0,38 graden lager dan de stand van de satelliet.

Op zaterdag 28 febr. staat de zon achter de Astra 19,2 om 11:49:18 uur maar de elevatie is dan nog 0,74 graden lager dan de stand van de satelliet.
Op zondag 1 maart staat de zon om 11:49:06 uur achter de Astra 19,2 maar de elevatie is dan nog 0,36 graden lager dan de stand van de satelliet.

Als de zon dus op 28 febr. of 1 maart boven de bomen uit komt, weet je zeker dat je vrij zicht hebt op de satelliet omdat die dan nog een fractie hoger aan de hemel staat dan de zon.

Gebruik je wel een goede zonnebril?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...