Ga naar inhoud


Nog maar eens proberen CanalDigitaal aan de praat te krijgen


sjender

Aanbevolen berichten

Naar eigen waarneming schynt het, dat de zon altijd schijnt, :whistle:  weliswaar niet 24uur waarneembaar, maar voor de TS is het te hopen dat de zon als ijkpunt acte de prèsence geeft op de door Sprietje gegeven tijdstippen! Wolken als spelbreker. :sick:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb vroeger heel wat schotels in bosrijke omgevingen gemonteerd en dan was het altijd een kwestie van een zo vrij mogelijk zicht zien te krijgen en werd dat een probleem dan ipv. een 60 cm schotel gewoon een grote schotel nemen.

In die tijd dan ook heel wat visiosat 120 cm schotels weggezet en die keken ook wel dwars door boomtoppen ed.

Oké niet altijd optimaal en vooral met regen ed. een probleem maar een andere mogelijkheid was er niet en het beeld was in ieder geval beter dan met een 60 cm schotel.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal.

 

Dit topic wordt zeker vervolgd eind februari.

Ik hoop dat ik dan eindelijk eens gebruik kan maken van mijn €17,50 p/m :)

 

En mocht ik niet een 100% vrij zicht krijgen is een grotere schotel ook een optie begrijp ik?

Waarom zou dat helpen? Waarom kan een grotere wel door bomen heenkijken?

 

Oftopic: waarom hebben we met de schotel dan eigenlijk geen last van wolken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Radiogolven zijn verwant aan lichtgolven, de zon schijnt wel door de wolken, maar niet door een bladerdek.

 

De bladeren dempen een groot gedeelte van het licht en de radio golven.

Een grotere antenne zal meer signaal ontvangen zodat een ontvanger in sommige gevallen weer beeld kan geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Oftopic: waarom hebben we met de schotel dan eigenlijk geen last van wolken?

Als deze wolken grote regendruppels hebben, kan je wel zien aan je signaalmeter, dat je minder signaal hebt, als wolken met grote regendruppels boven je schotel hangt. Dit heb ik ergens gelezen. Niet enkel voor regen,sneeuwval e.d., zou je een regenreserve nodig hebben, maar ook voor bepaalde wolken structuur.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal.

 

En mocht ik niet een 100% vrij zicht krijgen is een grotere schotel ook een optie begrijp ik?

Waarom zou dat helpen? Waarom kan een grotere wel door bomen heenkijken?

 

Oftopic: waarom hebben we met de schotel dan eigenlijk geen last van wolken?

 

Met een grotere schotel ontvang je gewoon meer signaal, niet alleen als er een boom oid. voor staat maar ook als het hard regent, er sneeuw op de schotel ligt, de schotel door wind oid. iets is verdraait enz.

Daarom was het bij ons altijd een kleine schotel als het kan (en de klant niet meer wilde betalen) een grotere als er meer stoorinvloeden waren of de klant er wat meer voor over had om goede ontvangst te hebben en in de winter niet telkens naar buiten wil om de schotel sneeuwvrij te maken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is niet helemaal waar, een grotere schotel heeft een kleinere openingshoek. Het kan dus dat een 80 cm net iets meer signaal geeft als het op de rand zit maar als het signaal pad echt verstoord is gaat een schotel van 2 mtr je nog niet helpen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, als je geheel niets kunt ontvangen zal ook een grote schotel niets ontvangen, maar heb je met een kleinere schotel al wel iets ontvangst dan is een grotere schotel toch wel vaak een betere oplossing.

Zelf heb ik hier ook een 120 cm staan en als de buren al weer met een lange zwabber de sneeuw aan het weghalen zijn kan ik nog gewoon ongestoord TV kijken en valt bij hevige regen bij hun de ontvangst volledig weg dan blijft hier het beeld alleen maar af en toe stil staan.

Probleem wat ik wel hebt is het gebruik van meerdere koppen op 1 schotel, de standaard LNB houder van mijn Visiosat is nl. te groot om er een Duo kop op te zetten en dan moet je klussen om het passend te krijgen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan speciale connectors (Krimp of compressie) kopen, maar dan heb je daarvoor ook het passende gereedschap nodig.

 

En het is male - male.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd Male. Het pikkie is de middenader van de coax die in de F-connector zit.

Bij Female zit er een gaatje in de connector zoals in het chassisdeel aan de achterzijde van je satellietontvanger of zoals bij een koppelstuk.

Ohh, cees heeft al geschreven.

post-60869-0-77719100-1423496978.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke connectors moet ik nemen als ik geen exotisch gereedschap heb?

Ik heb gewoon normaal huis-tuin-en-keuken gereedchap.

Hebben die dingen nog een speciale naam?

 

edit: Ik zie nu het bericht van sprietje....

Koppelstuk.....

Mijn kabel is nu mooi weg gewerkt en dit was echt een rotklus...

Kan ik mijn huidige kabel niet gewoon met een meter of 10 verlengen met een koppelstuk?

Dan kan ik de kabel laten zitten en hoef ik alleen maar een stukje extra kabel te kopen.

aangepast door sjender
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan je proberen, zit er een goede bestaande kabel mag dat geen problemen opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goedemiddag allemaal,

 

Ik ben nog even alles aan het doornemen en kabels kopen en dergelijke voor als ik over een week flink aan de slag ga.

 

Nog 1 dingetje is me niet helemaal duidelijk en er zijn volgens mij verschillende meningen over.

 

Moet ik de duo LNB nu op de 23.5 of op de 19.2 kop zetten (en waarom)?

En hoeveel graden moet ik hem (naar links of rechts) draaien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...