Ga naar inhoud


Nog maar eens proberen CanalDigitaal aan de praat te krijgen


sjender

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, klinkt toch als een defect component.

 

Ook lnb's willen wel eens defect raken, zelfs wanneer ze pas een dag in gebruik zijn.

Ik zou er een op reserve mee nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Inderdaad Cees.
Kijk sjender, als je schotel niet goed staat uitgericht, dan is de signaalkwaliteit nul of heel laag maar de signaalsterkte is dan toch nog boven de 50%.
Als de signaalsterkte maar 25% is, wil dat gewoon zeggen dat de lnb geen voeding krijgt.
Dat kan dus betekenen dat een F-connector niet goed op de coaxkabel zit maar omdat jij een duo-lnb hebt, kan dit het probleem dus niet zijn want dan zou je de Astra 19,2 ook niet kunnen ontvangen. Daarom is het waarschijnlijk dat je duo-lnb niet in orde is.

Maar het kan ook zijn dat je coaxkabel te veel elektrische weerstand heeft waardoor de diseqc-schakelaar in de duo-lnb niet goed geschakeld kan worden. Hij valt dan terug van de Astra 23,5 naar de Astra 19,2.
Geef eens precies aan welke coaxkabel je gebruikt hebt, merk en typenummer.
Hoe lang is de coaxkabel ongeveer?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook wel eens het probleem zijn Sprietje, weerstand, slechte coax, hij spreekt al over 40 mtr. in #1.

DUO LNB's consumeren al meer dan het dubbele v.e. gewone LNB.

 

We wachten wel af als sjender zich weer eens meld over 14 dgn.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe waren de weersomstandigheden?

Met mijn kennis, met zijn vakantie chalet in de Ardennen, zijn we er nog steeds niet uit, waarom er geen beeld is 2 dagen voordat het gaat onweren.

Een merkwaardig fenomeen is bij hem ook, als de temperatuur buiten warm wordt tevens ook die 23,5° wegvalt.

Naar de avond toe, als de avond valt, 95% signaal, tot even na de middag, dan geen signaal.

Dit is in Hastiere.

Ik zou dus durven schrijven, kijk eens op verschillende tijdstippen van de dag, diverse weersomstandigheden e.d.

Want zowel een andere ontvanger,lnb en coax, helpen bij hem niet.

Hopelijk, kom jij niet hetzelfde tegen.

Als je ergens nog een goed werkende single lnb liggen hebt, dan zou ik als ik naar daar vertrok, die eventjes meenemen, en die plaatsen en de 23° gaan zoeken, en eventueel enkele uren/dagen gaan testen (er zitten daar voldoende Nederlandse zenders).

Als die test goed uitvalt, kan je nog even die duo lnb proberen, en als dit fenomeen herbegint, dan kan zoals iemand schreef, de lnb stuk zijn, of een slechte disecq aansturing.

p.s. Heb je toevallig tijdens het gebruik geen dichte bliksem inslag gehad?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik beginnen dat ik echt heel blij ben met alle input van jullie kant.

Jammer dat ik iedere keer zo lang de tijd ertussen heb zitten dat ik kan controleren.

 

De antwoorden:

Ik heb 2 stukken kabel, met een koppelstuk ertussen.

Het is 20+15 meter kabel.

De standaard canal digitaal kabel en de zwarte koka zoals in dit topic aangeraden.

 

De weersomstandigheden waren goed.

Iets meer wind aan het einde van de dag, maar niet zo heel erg.

 

@sprietje: kan die elektrische weerstand van de kabel 'ineens' te hoog worden?

Misschien door weersomstandigheden?

aangepast door sjender
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heet weliswaar geen sprietje, maar wil toch antwoord geven.

Binnen normale omstandigheden zal de elektrische weerstand van de kabel bijna niet veranderen.

Alleen wanneer je een vuurtje gaat stoken onder de kabel zal de weerstand zodanig oplopen dat je problemen zou kunnen verwachten.

 

Uit je omschrijving op te maken lijkt het toch op of een defect in de LNB of een verbinding die slecht contact maakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen voor sjender dat er zoveel suggesties op hem afkomen dat hij door de bomen het bos niet meer ziet.

Het advies van "sattv4iedereen" om een single LNB mee te nemen is zo gek nog niet, deze in de klem i.p.v. Duo Lnb en

testen op 23,5 wie weet kom je een stuk verder.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij de standaard CanalDigitaal en de Koka 799 coaxkabel hebt gebruikt, dan kunnen we haast wel uitsluiten dat het probleem aan de coaxkabel ligt. Ik was bang dat je misschien coaxkabel zou hebben met verkopert ijzerdraad waar je bij satellietontvangst grandioos de mist mee in kunt gaan, zeker bij grotere lengtes.

Wat eventueel nog zou kunnen dat is dat er ergens een F-connector een slechte verbinding heeft en te veel weerstand geeft.
Ik neem aan dat je schroef F-connectors hebt. Heb je de coax wel op de juiste manier aangesneden en de connector gemonteerd?
 

post-60869-0-51460000-1425332063_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend, heb ik bij diverse personen gevoeld en gezien, dat na het monteren van een F- connector, aan de binnenkern nog een serieuze braam aanwezig is. Dit kan (bij iemand proefondervindelijk ondervonden,omdat de persoon niet wilde luisteren) de lnb ingang of de ingang van ontvanger of elke ingang waar je de f- connector wil indraaien, beschadigen, of zelf onbruikbaar maken.

Dus zorg dat er geen bramen aan de binnenkern hangt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik zal de connector nog even controleren de volgende keer.

 

Maar kan het zijn dat als de connectors niet goed zijn aangesloten dat ik wel astra1 heb?

Ik was sowieso nog van plan om de kabel te vervangen door een kabel aan 1 stuk.

Dan kan ik er ook een nemen met voorgemonteerde connectors.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met voorgemonteerde connectors? Dan moet je overal wel flinke gaten hebben om de complete F-connector er door te krijgen. Zou ik niet doen.
Als de F-connector helemaal geen contact maakt met de coax, dan doet de Astra 19,2 het natuurlijk ook niet maar een verbinding met een grote overgangsweerstand zou er wel voor kunnen zorgen dat de diseqc-switch in de duo-lnb niet altijd goed schakelt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DIe gaten zitten er al, de kabel van canaldigitaal heeft ook voorgemonteerde connectors :)

Dat wordt dus gen probleem.

 

Ik ben mijn planning voor de volgende keer even aan het maken...

Ik ben er over 2 weken alleen, dus ik denk niet dat het slim is om dan al de LNB te vervangen, vanwege de kans op helemaal geen beeld meer. (het huisje wordt ook verhuurd, de huurders zullen daar niet blij mee zijn).

Ik denk dat ik dan zal beginnen met het testen van een nieuwe kabel.

 

Bestaan er eigenlijk KOKA799 kabels met voorgemonteerde connectors?

Ik vindt alleen maar stukjes van 5m, en ik heb er 40/45 nodig....

 

edit: al gevonden :)

aangepast door sjender
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig laatste vraag voordat ik weer die kant op ga...

 

De duo LNB's zijn toch zo gemaakt dat ze in een bepaalde hoek en afstand staan dat ze beide tegelijk ontvangst hebben?

Kan ik dan stellen, dat aangezien de lnb met de 23.5 poot in de houder zit en juist de 19.2 signaal geeft, dat de uitrichting goed is?

 

Dan weet ik namelijk dat als ik de kabel vervang en nog geen beeld heb, dat ik naar de LNB moet gaan kijken. En anders moet het simpelweg vervangen van de kabel al zinvol zijn. Zonder opnieuw uit te gaan richten.

 

Maar mijn vermoeden op dit moment is de f connector.

Aangezien dit mijn eerste keer was dat ik die heb gemonteerd, sluit ik niet uit dat ik daar misschien een foutje heb gemaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd raadzaam, als je de 23.5 weer kan ontvangen, om daarop weer te finetunen (skew instelling).

19.2 is dan nog sterk genoeg.

 

Succes met je volgende poging !

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...