Ga naar inhoud


Snelheids-ervaringen met vmware versus virtualbox?


Con

Aanbevolen berichten

Ik overweeg 1 van de 2 te installeren tbv W8 of dergelijke.

 

Wat is de snelheidservaring van deze 2 paketten,

is het werkbaar? Het is mij hoofdzakelijk te doen

voor het gebruik van Excel.

 

En ook niet onbelangrijk, ikheb begrepen dat virtualbox

een gratis paket is en vmware niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een hele tijd geleden had je VMWare server, welke gratis was en je de mogelijkheid gaf om meerdere VM's aan te maken en beheren.

Helaas hebben ze die niet verder blijven ontwikkelen.

 

Ik dacht dat je met Player enkel bestaande VM's kon laden, maar er verder weinig aanpassingen qua config aan kon maken. Dus, mocht je ooit de VM op andere infrastructuur gaan willen draaien, dan zit je nog steeds vast aan de toen gekozen opzet (disksize; CPU's; geheugen).

 

Op zich is VirtualBox geen slecht product. De enige beperking is de host waar alles op zal draaien. Is deze voorzien van een single core CPU met 1 GB ram, dan weet je op voorhand dat als je met een VM wil beginnen, je zeer snel tegen de beperkingen van die hardware opbotst.

 

Indien het hoofdzakelijk voor gebruik van excel is, kan je misschien beter overwegen om daar een alternatief voor te zoeken... GoogleDocs; StarOffice; LibreOffice;....

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, excel alternatieven zijn erg lastig als je in macro-land zit.

Dit moet 100% compatble zijn met mijn werk omgeving.

 

Maar ik ben begonnen met virtualbox hetgeen mij niet tegenvalt.

 

Het enige (tot nu toe) wat ik nog niet voor elkaar krijg is de juiste

resolutie van 1920x1080, ik heb te maken met een uitgerekte

desktop. Het lijkt erop dat de standaard driver in VB niet de

gewenste is. Maar hoe dat te veranderen ben ik niet uit.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De-perre zit er ver naast. Met VMWare Player kan je prima virtuele machines maken.

 

@con

Gooi die rommel eraf en de vVMWare Player erop. Als je de vm geïnstalleerd hebt installeer je de tools.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie: mijn laatste ervaringen met de VM producten dateren van toen Server nog bestond; met Player heb ik me weinig beziggehouden toen en nu.

Ik ben met Virtualbox begonnen; maar ondertussen heb ik er even geen tijd meer voor om me in de diepte bezig te houden.

 

Dat er ondertussen al veel veranderd is met Player is wel duidelijk; maar toen deed Player enkel wat de naam zegt: afspelen van VM's die in onder andere VMWare Server werden aangemaakt.

 

Con, ofwel dien je de guestAdditions nog te voorzien; kan je eventueel wel met google terugvinden om W8 eerst in veilige modus te booten.

Andere mogelijkheid zou er uit bestaan om de command line aan te passen en aan de opstartlijn volgende mee te geven: "controlvm "%YOUR_V_HOST" setvideomodehint 1920 1200 32" 

Je dient dan YOYR_V_HOST te vervangen door de naam van je VM.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een hele tijd geleden had je VMWare server, welke gratis was en je de mogelijkheid gaf om meerdere VM's aan te maken en beheren.

Helaas hebben ze die niet verder blijven ontwikkelen.

Je bent niet goed geinformeerd. Er zit nog steeds ontwikkeling in esxi en je kan nog steeds een licentie krijgen om esxi te draaien en er een server mee te bouwen. Een evaluatie versie die niet verloopt.

 

kijk hier maar.

 

Voor wat betreft Con zijn vraag, virtual box doet denk ik qua snelheid niet onder voor vmware (player / workstation). Heb je wel de extension pack geinstalleerd op je systeem voor virtual box Con?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Heb je wel de extension pack geinstalleerd op je systeem voor virtual box Con?....

Oops, ff controleren, wordt vervolgd.

 

Op voorhand al dank voor de reacties aan allen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oops, ff controleren, wordt vervolgd.

 

Op voorhand al dank voor de reacties aan allen.

Wat moet ik dan extra installeren?

 

post-36489-0-06671700-1422826597_thumb.jpeg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de betreffende moderator, bedankt voor het corrigeren van de tikfout in het onderwerp.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...ontwikkeling in esxi ...

 

What the ... is esxi? Leg eens uit.

 

Ik dacht huiswerk te hebben gedaan

en deze kreet (afkorting??) ken ik niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels ook vmplayer (Non-commercial use only) geïnstalleerd.

 

Eerlijk is eerlijk voor een wrak als ik is dit in ieder geval vriendelijker

met installeren (er worden geen moeilijke vragen gesteld) en het

installeren van Windows (7) gaat aanzienlijk sneller dan met virtualbox.

 

Nog 2 hobbels te gaan, een bestaande HD koppelen en kijken hoe het

nu gaat met mijn schermresolutie... wordt vervolgd.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ff kunnen exploren en vmware gaat als een speer.

Een resolutie die precies het hele scherm laat zien (onvervormd).

En een HD koppelen ging met 20 vingers in mijn neus

(mijn vrouw voor de overige 10 vingers).

 

Wat snelheid betreft moet ik nog ervaren. Eerst maar eens

Excel installeren.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi spul he, dat VMWare :grin:

Sommigen denken dat ik aandelen heb.

 

 

What the ... is esxi? Leg eens uit.

 

Jij draait nu VMWare op een PC, de werkstation variant. Je kunt je voorstellen dat zoiets ook voor servers bestaat. Dan heb je een VMWare speciaal voor servers en daarbinnen kan je dan verschillende servers installeren. Bijvoorbeeld verschillende Windows en Linux servers.

 

Maar qua rescource gebruik is dat allemaal niet heel efficiënt. Dan heb je dus eerst Windows server, dan VMWare en daarbinnen weer bijvoorbeeld een Linux virtuele server.

En dat moet allemaal uitgevoerd worden door je processor en het beschikbare geheugen. Je kunt je afvragen waarom VMWare dan niet direct op de hardware draait. Dan heb je dus in mijn voorbeeld die Windows server niet nodig. En dat kan je dan doen met producten zoals Esxi.

 

Leuk om te weten maar voor jou voorlopig niet interessant.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie 

 

Maaaaaaar, ik ben wel héél blij met VMware.

 

En.. mazzel dat het gratis was/is.

Inmiddels Excel ook geïnstalleerd

en eindelijk weer mijn VOIP proggie.

Het zit weer helemaal snor.

 

Kortom, een gelukkig mens.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...