Ga naar inhoud


Op welke satelliet zitten de meeste Russische fta zender?


jepe

Aanbevolen berichten

 

Ik denk nu bijv. aan het conflict in Oekraïne.

 

Regelmatig kijk ik naar de zenders op 4W wat betreft de kanalen uit Oekraïne. Er zitten enkele goede nieuws en diverse ( geen RT gedoe ) info zenders op : o.a. Unian TV , UBR , NEWS 24 , Pervy Delovoy , Pershiy Ukraine , 112 Ukraine SD & HD , Euronews , ect..... Soms kun je van taal switchen naar Russisch , helaas niet op Engels. Ook is er weinig teletext voor handen.

De 4W ligt ontzettend dicht van de sterkere 5W , dus goed uitrichten is de boodschap.

 

interessante link : http://wwitv.com/television/215.htm

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo'n vraag zal door iemand die Russisch verstaat denk ik anders worden beantwoord dan door iemand het Russisch onvoldoende beheerst.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Familie uit Rusland bij ons op bezoek had binnen twee minuten in de gaten dat ik Perviy kanal europa via de Hotbird op had staan. Toen ik via de C-band het "echte" Perviy kanal opzette zagen/hoorde ze het meteen. Ik zie/hoor geen verschil, dus ik ben het volledig met Prawo eens.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de doorsnee Rus meer plezier beleeft aan de zenders op Azerspace (46 graden oost),

eventueel aangevuld met de uitzendingen via Eutelsat 9A (9 graden oost).

 

Die laatste satelliet is ook interessant met het culturele Vremja, het filmkanaal Dom Kino  en het Engelstalige RussianTravel Guide.

Maar alles is uiteraard persoonlijk (zo lang kan ik zelf niet naar vissers kijken).

 

Hier een complete lijst met fta zenders uit Rusland (in vooral het Russisch): http://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=&cl=rus&num_pays=40&num_genre=&num_crypt=1&num_standard=&ordre=freq

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...