Ga naar inhoud


usb een speciale naam geven lukt niet


topie

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

Je geeft verder weinig info van hoe of wat, denk al zou je de stick klonen dat het even goed niet werkt, buitenbeschouwing latend of de naam met FAT32 mogelijk of onmogelijk is.

 

De toepassing laat je buitenbeeld, denk dat de stick tevens een dongle is en dat stukje clone je dan niet juist  mee.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Vroeger" kon je met Norton diskdoctor low level op de schijf sectoren etc editten. Misschien dat je een image (sector copy) kan maken van je stick, en dat bestand dan in een hex editor (UltraEdit bijvoorbeeld) openen, en dan even zoeken naar de volume naam. (Als je die van te voren een unieke / gemakkelijk te zoeken naam geeft, dan is het iets gemakkelijker) Dan aanpassen, en de image terug zetten op de stick.

Uiteraard kan je ook proberen direct op de stick een sector editor te gebruiken...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn Linux tools die het label kunnen aanpassen. Maar daarna is het geen FAT compatibele stick meer en krijg je mogelijk problemen onder Windows.

Je hebt gelijk, die stick is uiteindelijk niet meer dan een bak bytes dus die kan je altijd wijzigen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@big fellow.

 

De bestanden kan ik zo van de originele stick halen. Is het dan mogelijk om met een programma die de volledige image eraf haal ook de label meeneemt? Welke programma kan dit.

Ga eens kijken of ik ultraedit kan vinden en kijken of ik hier iets meekan.

 

Tot zover bedankt.

aangepast door topie

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik een programma wat een image kan maken van de stick. Als je linux gebruikt kan dat met "dd"... En dan ga je direct in de image de volume naam wijzigen. Daarna het image terugschrijven naar de stick...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...