Ga naar inhoud


Uitrichten schotel lukt niet


Lassche
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

mod break.

 

Ik zie dat er hier twee onderwerpen behandeld worden, dit is not done.

Topic starter Lassche is er gebaad bij dat zijn problemen worden opgelost.

Andere problemen van andere gebruikers hier behandelen is topic kaping.

 

Doe de starter van een topic een lol en beantwoord gewoon geen vragen van een topic kaper.

Dan leren die het vanzelf wel af om een topic te kapen en dat het lonend is om een eigen topic te openen.

 

Vanaf nu gaat het hier alleen nog over het topic van Lassche.

Vragen én de antwoorden voor andere gebruikers met problemen worden verwijderd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had dit zo begrepen:

 

Als de schotel om 11.31 uur volop in de zon staat betekent dit dat er geen obstakels zijn die de ontvangst belemmeren. Maar mijn interpretatie klopt dus niet?

 

Ja die klopt wel. En dan moet je dus ook op dat tijdstip je schotel precies op de zon uitrichten.

 

Dus waarom heb jij het vervolgens nog over "11u45: richting precies naar de zon"?

 

Ben je je schotel nu zonder verdere hulpmiddelen aan het afstellen? Je hebt immers nog geen antwoord gegeven op mijn vragen:

-Heb je een satelliet-beeper gebruikt?

-Heb je de uitrichting gedaan met direct zicht op het kwaliteits-balkje op je scherm?

Zonder dat soort hulpmiddelen is een goede uitrichting een kwestie van heel veel geluk hebben, lijkt me.

 

Montage f-stekker: valt goed op te googlen.....

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die klopt wel. En dan moet je dus ook op dat tijdstip je schotel precies op de zon uitrichten.

 

Dus waarom heb jij het vervolgens nog over "11u45: richting precies naar de zon"?

 

Ben je je schotel nu zonder verdere hulpmiddelen aan het afstellen? Je hebt immers nog geen antwoord gegeven op mijn vragen:

-Heb je een satelliet-beeper gebruikt?

-Heb je de uitrichting gedaan met direct zicht op het kwaliteits-balkje op je scherm?

Zonder dat soort hulpmiddelen is een goede uitrichting een kwestie van heel veel geluk hebben, lijkt me.

 

Montage f-stekker: valt goed op te googlen.....

 

groet, A33

 

Ik dacht dat 11.45 uur het tijdstip was waarop je de schotel moest uitrichten op de zon.

 

Ik heb geen satelliet-beeper gebruikt.

 

Vanaf de schotel heb ik zicht op de kwaliteits-balken op de tv.

 

Maar ik heb het uitrichten ook geprobeerd aan de hand van mijn eigen schotel die 10 meter verderop hangt.

 

Ik heb met het kompas gekeken op hoeveel graden die staat. Ben vervolgens naar de andere schotel gelopen,(die bedoeld is voor het huis van mijn dochter maar die ik tijdelijk in mijn eigen tuin gezet heb omdat ik hem bij mijn dochter ook niet aan de praat kreeg) en die schotel net zo uitgericht op dezelfde aantal graden. Ik heb ook nog links- en rechtsom een aantal graden gedraaid maar dat maakt ook niets uit. Ik ben er vrij zeker van dat de richting, en de elevatiehoek (de buis staat precies verticaal) het probleem niet zijn.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ook even de lnb wisselen met je eigen schotel dan weet je in elk geval dat het daar niet aan ligt en kan je vandaar uit weer verder zoeken.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat 11.45 uur het tijdstip was waarop je de schotel moest uitrichten op de zon.

 

Tja, niet dus, als je de LNB voor 23oost centraal hebt... :(

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag die hier nog niet aan bod kwam, welke coax kabel gebruik je, want er is gamma kabel en satelliet kabel.

Die koppeling die je daar tussen hebt zitten is die al eens goed gecontroleerd, vooral dan de f connectors, daar mogen zich geen  kleine draadjes bevinden die komen dan misschien tegen de midden ader aan.

De midden ader zelf moet zo'n 6 a 8 mm uit de f connector steken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi!

 

De aanhouder wint.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lassche schreef gisteren:

"Ik dacht dat 11.45 uur het tijdstip was waarop je de schotel moest uitrichten op de zon."

Ten eerste is dat tijdstip voor elke satelliet anders. Bovendien varieert het tijdstip een half uur per jaar, zie bijlage.
Ook de plaats waar de schotel staat geeft een verschil in tijd.
 

post-60869-0-58931400-1425417049.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...