Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Sjaak(k)

Algemeen Remote Fallback tuner

Aanbevolen berichten

Hallo Sjaak(k)

Ik heb inmiddels een coax aan de Mutant 500C gehangen maar er veranderd helemaal niets....?

Ook de antenne configuratie uitgezet maar dit veranderd ook niets.

Ik heb echt meer geen beeld als wel...?

Ook heb ik de server een static IP gegeven maar blijft het zelfde!

Hmm in 1 of andere ontvanger zal iets niet goed gaan maar welke?

Ik zal als ik tijd en zin heb de ontvangers is even voorzien van een frisse nieuwe image eens kijken of daar het probleem misschien in zit?

In ieder geval bedankt alvast.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Debuurvrouw schreef op 20 Dec 2015 - 09:05: Debuurvrouw schreef op 20 Dec 2015 - 09:05:

Hallo Sjaak(k)

Ik heb inmiddels een coax aan de Mutant 500C gehangen maar er veranderd helemaal niets....?

Ook de antenne configuratie uitgezet maar dit veranderd ook niets.

Ik heb echt meer geen beeld als wel...?

Ook heb ik de server een static IP gegeven maar blijft het zelfde!

Hmm in 1 of andere ontvanger zal iets niet goed gaan maar welke?

Ik zal als ik tijd en zin heb de ontvangers is even voorzien van een frisse nieuwe image eens kijken of daar het probleem misschien in zit?

In ieder geval bedankt alvast.

Als het even kan moet je dezelfde zenderlijst die in de server zit m.b.v. DBE ook in je cliënt zetten, ook al ziiten daar kabelzenders bij, met fallbacktuner ingeschakeld op de client kun je die toch bekijken op een satellietontvanger.

Plaats eens een screenshot van je cliënt instellingen, die moeten ongeveer zo staan.

post-31537-0-49873000-1423827899.jpg

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook de remote Fallbacktuner geactiveerd. Op mijn VU+zero werken alleen de FTA kanalen. Ook als ik de kaart in de VU+zero stop i.p.v. de Dreambox 800SE met USB T-tuner. De satellietkanalen werken alleen 1 op 1 doordat de Dreambox maar 1 S-tuner heeft. Deze worden overigens wel gedecodeerd over gestuurd. Schakelen naar een andere satelliet gaat ook niet met mijn rotor opstelling. In standby krijg ik helemaal niets door via de fallbacktuner. Ik zal we iets niet goed gedaan hebben. Blijf nog even proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Cornelia schreef op 20 Dec 2015 - 11:28:

Ik heb ook de remote Fallbacktuner geactiveerd. Op mijn VU+zero werken alleen de FTA kanalen. Ook als ik de kaart in de VU+zero stop i.p.v. de Dreambox 800SE met USB T-tuner. De satellietkanalen werken alleen 1 op 1 doordat de Dreambox maar 1 S-tuner heeft. Deze worden overigens wel gedecodeerd over gestuurd. Schakelen naar een andere satelliet gaat ook niet met mijn rotor opstelling. In standby krijg ik helemaal niets door via de fallbacktuner. Ik zal we iets niet goed gedaan hebben. Blijf nog even proberen.

Als server moet je minimaal een twin tuner gebruiken, fallbacktuner kijkt nl of er een vrije tuner is op de server, en met een single tuner is er nooit een tuner vrij, of je moet de server in standby zetten dan komt er een tuner vrij voor de client. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt Sjaak, ook als ik de Dreambox in standby zet(server) en de tuner in de VUzero uit zet heb ik geen beeld van de USB T-tuner. Alleen de Free to air zenders komen prima door.Op 23.5 kan ik ook alleen de free to air kanalen zien. Wel kan ik nu naar 28.2 om de Engelse zenders te bekijken (rotor werkt nu prima). Echter iedere gecodeerde zender geeft geen beeld op de VUzero. Op mijn Dreambox werkt alles prima.

Mijn vermoeden is dat er via Fallback-tuner geen kaartlezer informatie wordt meegestuurd.

Doe ik een van de kaarten in de VU+zero worden ze ook niet gezien

Als ik ander topics lees werkt het bij iedereen heel simpel, dus doe ik iets verkeerd.

Als iemand hier een oplossing voor weet hoor ik het graag.

Groeten,

Cor

PS. de plugin Pau is geinstalleerd op de VU+zero

aangepast door Cornelia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Sjaak(k)

Ik had de instellingen gewoon overgenomen van je hoor...

Het werkt gewoonweg niet...begin hard te twijfelen aan de Mutant 500C

Inmiddels heb ik de complete set omgewisseld voor een GB X3 en een GB Ipbox en dit werkt uitstekend.

Bedankt voor je meedenken en misschien dat ik het in de toekomst nog eens verder ga proberen maar voorlopig ben ik er even klaar mee.

Gr.Debuurvrouw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Debuurvrouw schreef op 25 Dec 2015 - 09:49:

Hallo Sjaak(k)

Ik had de instellingen gewoon overgenomen van je hoor...

Het werkt gewoonweg niet...begin hard te twijfelen aan de Mutant 500C

Inmiddels heb ik de complete set omgewisseld voor een GB X3 en een GB Ipbox en dit werkt uitstekend.

Bedankt voor je meedenken en misschien dat ik het in de toekomst nog eens verder ga proberen maar voorlopig ben ik er even klaar mee.

Gr.Debuurvrouw

Maar de Mutant 500c is toch een dvb-c ontvanger, ik weet niet of dat ook werkt met fallback tuner. :sick:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Sjaak(k)

Hmm beetje vreemd dan...als je ook DVB-C in je server hebt dan kun je op een DVB-S cliënt tuner wel de kabel kanalen kijken...?maar als je die client vervangt door een DVB-C cliënt tuner niet??

Ik ga volgende week toch weer eens verder testen...GB Ipbox heeft ook de optie fallbacktuner in het menu staan en dit is een volwaardige streamer eens kijken of OpenMips op de GB en OpenPli elkaar niet bijt ;-)

Ik zal het hier eens posten als ik dit geprobeerd heb...nu eerst maar eens even aan de sociale verplichtingen gaan doen met de feestdagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Debuurvrouw schreef op 26 Dec 2015 - 08:10:

Hallo Sjaak(k)

Hmm beetje vreemd dan...als je ook DVB-C in je server hebt dan kun je op een DVB-S cliënt tuner wel de kabel kanalen kijken...?maar als je die client vervangt door een DVB-C cliënt tuner niet??

Ik ga volgende week toch weer eens verder testen...GB Ipbox heeft ook de optie fallbacktuner in het menu staan en dit is een volwaardige streamer eens kijken of OpenMips op de GB en OpenPli elkaar niet bijt ;-)

Ik zal het hier eens posten als ik dit geprobeerd heb...nu eerst maar eens even aan de sociale verplichtingen gaan doen met de feestdagen.

Maar volgens mij kan er op de Gigablue IP box geen pli en heeft dus geen fallbacktuner zoals met pli.  Want fallbacktuner werkt bij mijn weten alleen met ontvangers die allemaal pli gebruiken. :/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar volgens mij kan er op de Gigablue IP box geen pli en heeft dus geen fallbacktuner zoals met pli.  Want fallbacktuner werkt bij mijn weten alleen met ontvangers die allemaal pli gebruiken. :/

Nee hoor Sjaak(k)!

Ik heb hier diverse boxen met verschillende images.

Als eenmaal fallback tuner aanwezig in de image, werkt het (althans bij mij) vlekkeloos.

Met vriendelijke groet, hjs.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HJS schreef op 26 Dec 2015 - 12:29: HJS schreef op 26 Dec 2015 - 12:29:

Nee hoor Sjaak(k)!

Ik heb hier diverse boxen met verschillende images.

Als eenmaal fallback tuner aanwezig in de image, werkt het (althans bij mij) vlekkeloos.

Met vriendelijke groet, hjs.

Ok, maar volgens mij heeft alleen pli fallbacktuner, misschien verwar je fallbacktuner met ''remote stream convertor'' waar je zender lijsten in de diverse client ontvangers moet zetten. Dat hoeft met fallbacktuner niet, in de cliënt fallbacktuner aanzetten, het ip van de server er inzetten en het werkt. Maar ik kan het mis hebben hoor ik gebruik hoofdzakelijk pli daar kan ik mee lezen en schrijven. ;)

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Sjaak(k)

Vandaag even getest met wat andere ontvangers..De server box was ditmaal een Zgemma met "OpenPli"en de optie fallback tuner.

Mutant 500C met OpenPli alleen internet eraan draait nu feilloos zowel Ziggo als Sat

DM500HD met OpenPli en alleen internet eraan draait feilloos zowel Ziggo als Sat

GBIpbox met OpenMips en alleen internet eraan draait ook feilloos zowel Ziggo als Sat

Nu heb ik van horen zeggen dat de nieuwe OpenAtv ook de fallback tuner optie in het menu heeft staan..positief om te horen want dit maakt het dan mogelijk om iedere andere ontvanger met niet OpenAtv eraan te hangen..

Eigenlijk gaat de eer naar Erik Slagter die dit allemaal voor ons heeft mogelijk gemaakt.

Gr.Debuurvrouw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Debuurvrouw schreef op 27 Dec 2015 - 17:21:

Hallo Sjaak(k)

Vandaag even getest met wat andere ontvangers..De server box was ditmaal een Zgemma met "OpenPli"en de optie fallback tuner.

Mutant 500C met OpenPli alleen internet eraan draait nu feilloos zowel Ziggo als Sat

DM500HD met OpenPli en alleen internet eraan draait feilloos zowel Ziggo als Sat

GBIpbox met OpenMips en alleen internet eraan draait ook feilloos zowel Ziggo als Sat

Nu heb ik van horen zeggen dat de nieuwe OpenAtv ook de fallback tuner optie in het menu heeft staan..positief om te horen want dit maakt het dan mogelijk om iedere andere ontvanger met niet OpenAtv eraan te hangen..

Eigenlijk gaat de eer naar Erik Slagter die dit allemaal voor ons heeft mogelijk gemaakt.

Gr.Debuurvrouw

Aha fijn te horen dat het nu ook bij jouw werkt. je hebt heel wat e2 ontvangers als ik het zo lees. :lol: De serverbox hoeft niet perse fallbacktuner te hebben als het maar een redelijk recente versie pli 4.0 er op heeft staan. Fallbacktuner moet wel op de client ingesteld kunnen worden, en je hebt gelijk Eric heeft dit mooi gemaakt, ik heb mijn lof daarover al eens uitgesproken op het pli forum.  ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha fijn te horen dat het nu ook bij jouw werkt. je hebt heel wat e2 ontvangers als ik het zo lees. :lol: De serverbox hoeft niet perse fallbacktuner te hebben als het maar een redelijk recente versie pli 4.0 er op heeft staan. Fallbacktuner moet wel op de client ingesteld kunnen worden, en je hebt gelijk Eric heeft dit mooi gemaakt, ik heb mijn lof daarover al eens uitgesproken op het pli forum.  ;)

Hallo Sjaak(k)

Ik bezit niet alle ontvangers(gelukkig) maar in mijn vrienden kring hebben we genoeg merken voor handen..

Heel veel willen nu graag een 2e ontvanger op de slaapkamer of in de keuken daarom zijn we nu druk aan het testen geslagen..

Een GBipbox koop je momenteel voor 80 euro das een kleine investering en je hebt er nu een hoop plezier van verder loopt de moeder des huizes nu niet te drammen over evt boorwerk voor kabels enz..

Een heleboel huishoudens zijn nu weer blij..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien stomme vraag maar werkt dit ook met openatv 5.1 icm azbox me en gbquadplus. Ik heb alle instellingen uit geprobeerd maar krijg geen beeld. Gbquadplus gebruik ik als server en azboxme als cliënt zonder coax en tunner niet geconfigureerd ingesteld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen