Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Sjaak(k)

Algemeen Remote Fallback tuner

Aanbevolen berichten

Misschien stomme vraag maar werkt dit ook met openatv 5.1 icm azbox me en gbquadplus. Ik heb alle instellingen uit geprobeerd maar krijg geen beeld. Gbquadplus gebruik ik als server en azboxme als cliënt zonder coax en tunner niet geconfigureerd ingesteld

Dit zou in theorie ook moeten werken ik  heb nu diverse ontvangers met ook veel verschillende images gebruikt b.v OpenPli samen met OpenAtv of OpenMips...

OpenMips met OpenAtv e.o OpenPli of op beide OpenPli of OpenMips of OpenAtv maar als fallback tuner aanwezig is dan werkt het echt gewoon op alle ontvangers.

Oja ik heb zelfs op mijn huidige configuratie met een GBQuad en IPbox ontvanger geconnect via het serversysteem van GB en er tevens ook nog een vreemde vogel aangehangen via het fallbacktuner principe ook dit werkt perfect. 

Wel is belangrijk enable fallbacktuner op JA te zetten.

En het ipadres ook echt http://jouwserveripadres:8001 te noemen en daarna opslaan.

Ook de zenderlijst van je server even in je cliënt zetten.

Succes.

aangepast door Debuurvrouw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik heb alle posten betreft de fallback al door gespit maar vind de oplossing niet. Fallback heb ik in settings natuurlijk aan gezet en ook ip van server ( http://192.168.2.2:8001) ingevuld. Beide boxen hebben dezelfde setting lijst. Maar ga nog eens stoeien ermee als ik weer een uurtje tijd heb. Toch bedankt voor het mee denken.

Grtzz Manfred

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik heb alle posten betreft de fallback al door gespit maar vind de oplossing niet. Fallback heb ik in settings natuurlijk aan gezet en ook ip van server ( http://192.168.2.2:8001) ingevuld. Beide boxen hebben dezelfde setting lijst. Maar ga nog eens stoeien ermee als ik weer een uurtje tijd heb. Toch bedankt voor het mee denken.

Grtzz Manfred

Manfred, hebben beide ontvangers een statisch ip? dat is een vereiste voor het goed werken van fallback tuner, en dat je wel op de client pli 4.0 moet hebben. En niet te vergeten na het invoeren van fallback je ontvanger volledig herstarten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Sjaak, beide boxen hebben statisch ip. Ik heb zojuist even beeld gehad op mtv. Ging wel met veel haperingen gepaard dus ben bang dat het ergens anders aan ligt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Manfred, hebben beide ontvangers een statisch ip? dat is een vereiste voor het goed werken van fallback tuner, en dat je wel op de client pli 4.0 moet hebben. En niet te vergeten na het invoeren van fallback je ontvanger volledig herstarten.

Dit spreek ik even tegen Sjaak(k) op de Mutant 500C na had geen enkele ontvanger waar ik mee getest heb OpenPli draaien.

Verder heb ik geen enkele ontvanger hoeven te herstarten na het invullen van de fallbacktuner gegevens.

Ook heeft geen enkele ontvanger op de server na een static ipadres deze heb ik in de router aangezet.

@Manfred

Heb jezelf geknepen UTP kabels?Of kant en klare?

Ik had 1 kabel niet goed geknepen al dacht ik van wel daar had ik ook dan wel en dan weer geen beeld mee....nadat ik de netwerk tester eraan had gehangen bleek ik 2 aders te missen :-) inmiddels verholpen en alles draait nu top.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ga van de week bekabeling ook maar eens testen. Zijn inderdaad zelf geknepen kabels maar heb ze destijds wel getest en waren toen goed. Is er geen plugin om kabels te testen op de box zelf?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ga van de week bekabeling ook maar eens testen. Zijn inderdaad zelf geknepen kabels maar heb ze destijds wel getest en waren toen goed. Is er geen plugin om kabels te testen op de box zelf?

Nope helaas mijn netwerk heeft ook ruim een jaar zonder problemen gedraaid alleen toen ik wilde gaan streamen kwam dit probleem aan het licht.....de test op de box zal gewoon aangeven dat je IP - Nameserver enz ok zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Debuurvrouw schreef op 03 Jan 2016 - 13:04: Debuurvrouw schreef op 03 Jan 2016 - 13:04: Debuurvrouw schreef op 03 Jan 2016 - 13:04: Debuurvrouw schreef op 03 Jan 2016 - 13:04:

Dit spreek ik even tegen Sjaak(k) op de Mutant 500C na had geen enkele ontvanger waar ik mee getest heb OpenPli draaien.

Verder heb ik geen enkele ontvanger hoeven te herstarten na het invullen van de fallbacktuner gegevens.

Ook heeft geen enkele ontvanger op de server na een static ipadres deze heb ik in de router aangezet.

@Debuurvrouw, dat lijkt me niet verstandig, voor vaste apparaten zoals netwerkprinters, mediaplayers en netwerkcamera’s en satellietontvangers in dit geval, is het aan te raden altijd een vast IP adres te gebruiken. Zo kun je deze apparaten altijd benaderen vanaf ieder apparaat in je netwerk, zeker als je ook nog eens gebruik maakt van portforwarding in je router als je b.v. naar buiten wil om te streamen,kun je beter een vast ip gebruiken op ieder apparaat. Als je geen vast ip op je ontvangers instelt kan er dit gebeuren, als je huisnummer iedere dag anders zou zijn, is dit bij het versturen van post geen probleem maar het verkleint de kans dat je iedere dag de krant in de bus krijgt. ;) Het is maar een goede raad hoor. :/

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Sjaak, beide boxen hebben statisch ip. Ik heb zojuist even beeld gehad op mtv. Ging wel met veel haperingen gepaard dus ben bang dat het ergens anders aan ligt.

Je werkt toch niet draadloos hé dat is vragen om problemen.bij fallback.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Debuurvrouw, dat lijkt me niet verstandig, voor vaste apparaten zoals netwerkprinters, mediaplayers en netwerkcamera’s en satellietontvangers in dit geval, is het aan te raden altijd een vast IP adres te gebruiken. Zo kun je deze apparaten altijd benaderen vanaf ieder apparaat in je netwerk, zeker als je ook nog eens gebruik maakt van portforwarding in je router als je b.v. naar buiten wil om te streamen,kun je beter een vast ip gebruiken op ieder apparaat. Als je geen vast ip op je ontvangers instelt kan er dit gebeuren, als je huisnummer iedere dag anders zou zijn, is dit bij het versturen van post geen probleem maar het verkleint de kans dat je iedere dag de krant in de bus krijgt. ;) Het is maar een goede raad hoor. :/

Hallo Sjaak(k)

Ik geef inderdaad een vast ip aan een bepaalde server / ontvanger / printer als nodig maar dit regel ik via mijn router, die zorgt ervoor dat het betreffende apparaat het juiste ipadres weer krijgt toegewezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Debuurvrouw schreef op 04 Jan 2016 - 09:18: Debuurvrouw schreef op 04 Jan 2016 - 09:18:

Hallo Sjaak(k)

Ik geef inderdaad een vast ip aan een bepaalde server / ontvanger / printer als nodig maar dit regel ik via mijn router, die zorgt ervoor dat het betreffende apparaat het juiste ipadres weer krijgt toegewezen.

Toch niet verstandig voor je interne netwerk, het ip van een client kan nl iedere keer anders zijn b.v. na een herstart, als op alle ontvangers de dhcp aanstaat, en dat wil je niet hebben als er een (fallback) server in je netwerk zit. Fallback werkt nu eenmaal met statische ip's.  ;)

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch niet verstandig voor je interne netwerk, het ip van een client kan nl iedere keer anders zijn b.v. na een herstart, als op alle ontvangers de dhcp aanstaat, en dat wil je niet hebben als er een (fallback) server in je netwerk zit. Fallback werkt nu eenmaal met statische ip's.  ;)

Ik snap je even niet meer??

Mijn vaste ontvangers krijgen via het MAC adres een vast ipadres toegewezen door de router(dat heb ik zo ingesteld)..dus iedere keer als ik de box herstart of er even afhaal komt daarna netjes hetzelfde ipadres weer terug ondanks dat er in de box DHCP aanstaat...dit werkt al jaren prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Debuurvrouw schreef op 04 Jan 2016 - 11:10: Debuurvrouw schreef op 04 Jan 2016 - 11:10: Debuurvrouw schreef op 04 Jan 2016 - 11:10: Debuurvrouw schreef op 04 Jan 2016 - 11:10:

Ik snap je even niet meer??

Mijn vaste ontvangers krijgen via het MAC adres een vast ipadres toegewezen door de router(dat heb ik zo ingesteld)..dus iedere keer als ik de box herstart of er even afhaal komt daarna netjes hetzelfde ipadres weer terug ondanks dat er in de box DHCP aanstaat...dit werkt al jaren prima.

Maar het is toch veel simpeler om in je eigen netwerk al je apparaten een statisch ip te geven, nu moet je voor ieder apparaat een ip toewijzen gekoppeld aan een mac adres in je router, dat geeft vertraging bij het opbouwen van een verbinding tussen server en je cliënt.

Zoals ik eerder schreef.''als je huisnummer iedere dag anders zou zijn, is dit bij het versturen van post geen probleem maar het verkleint de kans dat je iedere dag de krant in de bus krijgt''.

Van mij mag je het zo laten hoor maar niet verstandig als je een server draait in je netwerk, die altijd een vast ip te geven, nog verstandiger is ieder apparaat in je netwerk een vast ip te geven.

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het maar op gegeven soms werkt fallback functie wel maar bij zappen gaat het fout op azboxme. Lijkt wel alsof deze er niet mee overweg kan. Toch bedankt voor het mee denken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen