Ga naar inhoud


Bluetooth muis valt enkele sec. weg in windows 8.1


MrCobra0007

Aanbevolen berichten

  • Moderator

hardware fabrikanten maken zich er over het algemeen met een jantje van leiden vanaf voor wat betreft supporten van hun spullen. Tuurlijk verkopen ze liever nieuwe hardware dan voor bestaande apparatuur drivers aan te moeten passen. Da's ook de reden waarom sommige hardware absoluut niet aan de praat te krijgen is op linux.

 

Het zou goed zijn als daar eens wettelijke verplichtingen voor zouden komen voor wat betreft het onderhouden van drivers. Voor de rest is het een onnozele stelling om windows 8.1 met windows ME te vergelijken.

 

Winwiz heeft gelijk, als je upgrade en het werkt niet naar behoren, dan is het wel erg naief om dat af te schuiven op microsoft omdat zij dan maar moeten zorgen dat het allemaal feilloos werkt. De hardware fabrikanten hebben daar hun verantwoordelijkheid te nemen, en jammer genoeg gebeurt dat onvoldoende en is er geen enkel dwangmiddel als consument om die hardware fabrikanten ertoe te bewegen om drivers beschikbaar te stellen die het wel zullen doen.

 

Wat je nog zou kunnen proberen is een usb bluetooth dongle proberen om eens te kijken of dat beter gaat. Als dat ook niet werkt dan zou het kunnen dat die muis gewoon brak is, maar dan kan je in ieder geval wat uitsluiten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo zie je maar dat zelfs een produkt van Microsoft speciaal voor Windows 8.1 ook niet goed functioneerd onder Blutooth. Blutooth is gewoon te brak voor woorden onder Windows 8.1 ik heb de laatste drivers en kan echt niet met mijn mediacenter verbinden dus moet een Windows 7 laptop ernaast daar voor zorgen :( en beiden hebben Blutooth 4.0, nadeel van Windows 8.1 is dat hij de verbinding niet vast kan houden maar met de mobiele telefoons is er geen probleem dat werkt naar behoren. Ik stond trouwens op het punt om een Blutooth muis aan te gaan schaffen zodat mijn linker USB 3.0 poort vrij is maar dat schuiven we dan toch maar even op de lange baan.

 

Maar er zijn meer haakjes en ogen, mijn vrouw werkt met een Wacom tablet en zo´n pen en die doet ook een beetje wat de blutooth muis doet van de vraagsteller enkel hangt deze in dit geval aan de USB, in dit geval elke keer als er een requester in Windows 8.1 naar voren schuift gaat het lampje uit van de tablet en na 2 seconden weer aan en dan kan ze verder werken.

 

En dat van fabrikant of geen fabrikant laat ik maar in het midden, de meningen verschillen daarover gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt er dus echt niets van Penthe...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Die zijn sowieso een stuk beter is mijn ervaring. Ik had ook een Azurewave in mijn laptop en vervangen voor een Intel, moest wel de halve laptop slopen, maar geen tel spijt van. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de wifi in de hardware gedisabeld omdat deze nu en dan ook problemen geeft, geen internet toegang, heb nu tijdelijk een usb wifi van maxxter van 5€ en die werkt zeer goed. voor een 30€ heb ik een Intel module en deze gaat waarschijnlijk ook het probleem met de muis oplossen. komt wel inorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...