Ga naar inhoud


Hoe vers is "verse" melk?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Het is dus echt komkommertijd.

Ziet er lekker uit. Recept?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarom oh waarom maken de Nederlanders zich zo druk over melk!

ik drink nooit melk (al niet meer sinds ik 5 jaar was) NOOIT in de koffie, niet vers, niet anders.

wij gebruiken  melk alleen om bechamel saus te maken.

ik ben niet vaak ziek (bijna nooit zelfs) en mijn botten zijn in orde.

Voor alle duidelijkheid: melk is voor kalveren.

ik eet wel melk in de vorm van kaas (en dan liefst kazen van rauwe melk --> dat mag weer van Europa; een Brie of Camenbert gemaakt van rauwe melk is echt lekker)

als je melk wilt drinken, drink dan schapen- of geitenmelk; dat trekt een beetje beter op ons spul, maar eens je tanden hebt, moet je echt geen melk meer

Veel mensen zijn destijds bedonderd om de Europese melkplas kwijt te geraken.

als ik dorst heb, drink ik bier: Geuze kan gemakkelijk 20 jaar bewaren, en wordt zelfs wat beter

 

enne, een biefstuk is op z'n best als het zo'n 6 weken gerijpt heeft (maar dat is persoonlijk, er zijn er die drie maanden prefereren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met Melk?  Ik drink het niet omdat het "goed" zou zijn maar gewoon omdat ik het lekker vind. Dat is de enige reden waarom ik iets zou eten of drinken...  dus bier drink ik niet, omdat ik er niet van hou... en bovendien is het ook nog eens behoorlijk duur...  maar het gaat hier niet over bier of biefstuk.

In Zweden wordt overigens ook behoorlijk veel melk gedronken...  en een glas koude volle (zo vet mogelijk) melk is gewoon heerlijk!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik grote dorst heb, dan is voor mij verse ijskoude halfvolle melk het lekkerst. Ik doe er zelfs ijsklonten in.

 

Dat heb ik opgestoken in de film: Cockwork Orange van Stanley Kubricks, waar die gasten in de Korova Milkbar boze plannen aan het smeden waren.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Korova_Milk_Bar

 

In die melk deden ze drugs en oppeppende middelen. Dat vond ik wel koel. En ook de decoratie. :D :D

Vooral hoe ze de melk tapten: uit de tieten van.......  Heeft me altijd geinspireerd. :cool:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, voor mij ook dagelijks een groot glas verse melk. En ik ben ook nooit ziek. Dus dat zegt niets. En dat kan ik van die Geuze van jou niet zeggen als ik er een paar teveel op heb :P

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melk.

Het was al een oud stukje en of het goed of niet goed is gaf ik al een beetje aan in bericht #74, samen met een vriend heb ik, toen zijn vrouw kanker kreeg, ook van alles uitgezocht en over melk krijg je dan erg veel wat niet leuk is.
Gezond of niet gezond ik drink het niet maar natuurlijk gebruik ik wel melkproducten omdat je daar haast niet omheen kunt, en een chipolatapudding is natuurlijk zomaar opgege(vr)eten goed of niet goed maar wel lekker.
Hier onder nog wat gegevens over melk maar je kunt het beste bericht #75 aanhouden (dan ben je zo klaar).

-----------------------------------------------------------------------------
Dr. J. Beunk over caseïne

Caseïne is een eiwitproduct in de koeienmelk die in de maag een moeilijk te verteren taaie massa vormt door stolling en die alleen geschikt is voor het vier-magen-stelsel van de koe. Deze massa blijft kleven aan de darmwand, verhindert daardoor de resorptie van vele mineralen en werkt remmend op de intrinsic factor. Een atlete, Jo Griffith, is gestorven tgv een teveel aan betacaseïne dat al haar interne organen met slijm had doen dichtslibben. De calcium zit in de moeilijk verteerbare caseïne en wordt daardoor slecht opgenomen. De fosfor wordt beter op genomen, ook omdat door de melk het maagzuur gebonden wordt en fosfor beter oplost in een basisch milieu. In het bloed wordt door afbraak van de vele eiwitten het bloed zuur. Dit wordt door calcium uit de botten geneutraliseerd. Hierdoor krijgt men door koppeling aan fosfor kans op nierstenen.

Maar nu de grote verrassing, rauwe niet verhitte melk halveert de histamine levels bij kinderen! Het slijmveroorzakende effect wordt altijd ontkend door de zuivelindustrie maar juist diezelfde industrie veroorzaakt juist het probleem doordat zij de melk verhitten!

http://www.dailymail.co.uk/health/article-399520/Untreated-milk-cuts-childrens-allergies.html
----------------------------------------------------------------------------------------
Hoge inname calcium verdubbelt kans op prostaatkanker

Uit nieuw onderzoek blijkt dat mannen die meer dan 2000mg calcium per dag nemen twee keer zo hoge kans op prostaatkanker hebben. Er is met name een direkte relatie tussen de inname van room en kans op prostaatkanker.

Results showed that higher intakes of dietary calcium were associated with a significant increase in prostate cancer risk – men who consumed more than 2000 mg of calcium per day nearly doubled their risk of developing prostate cancer. While dairy product intake increased the risk of prostate cancer, no association remained after controlling for calcium. With the exception of cream which showed a significant trend toward an increased prostate cancer risk across intake levels, other individual dairy products showed no association. Moreover, there was no evidence of a link for intake of vitamin D or phosphorous.

Bron: www.aacr.org/
-----------------------------------------------------------------------------------
Melk ongezond in Zweeds onderzoek
Door: Angela
De gezondheid van melk onder de loep

Een hoge consumptie van melk gaat in Zweeds onderzoek gepaard met een hogere sterfte en bij vrouwen ook een hogere incidentie van botbreuken. Voor kaas en gefermenteerde zuivel als yoghurt en kwark geldt het omgekeerde: een hoge consumptie wordt in verband gebracht met een verlaagd sterfterisico bij vrouwen. De resultaten doen veel stof opwaaien. Ze zijn in tegenspraak met andere studies en meta-analyses.

In het Zweedse onderzoek zijn ruim 60.000 vrouwen en ruim 45.000 mannen gemiddeld 20 jaar gevolgd. Vrouwen die 3 of meer glazen melk per dag dronken, bleken maar liefst 93% meer kans te hebben op overlijden tijdens de studie vergeleken bij vrouwen die minder dan 1 glas melk per dag dronken. Bij mannen ging elk extra glas melk gepaard met een 3% hoger sterfterisico. De onderzoekers schrijven de ongunstige effecten toe aan lactose. Lactose bestaat deels uit D-galactose, dat bij dieren nadelig is voor de gezondheid. Ook zou lactose leiden tot oxidatieve stress, zo speculeren de onderzoekers.

De Zweedse onderzoekers benadrukken dat hun resultaten niet geïsoleerd bekeken moeten worden. Ze geven daarbij aan dat andere studies en meta-analyses geen relatie hebben gevonden tussen de inname van melk en zuivel enerzijds en sterfte en fracturen anderzijds. Zo verwijzen onder meer naar een meta-analyse van 17 studies, uitgevoerd door Wageningen Universiteit. In deze meta-analyse bleek dat consumptie van melk geen verband houdt met het sterfterisico en mogelijk zelfs de kans op hart- en vaatziekten kan verlagen.

Bron: BMJ
----------------------------------------------------------------------------------
Enkele bronnen;

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2014/10/Melk-is-goed-voor-elk-Uit-dit-onderzoek-blijkt-iets-heel-anders-1631186W/
https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/calcium-full-story/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=9224182&dopt=AbstractPlus
http://ajcn.nutrition.org/content/80/5/1353.abstract
 

post-51681-0-55508800-1476801956.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh..wat heb jij gedronken toen je een baby was?

Niet aan moeders tieten gelebberd? Daar komt geen melk uit?

Ah ja, maar geen koemelk hé !

probeer dat maar eens aan een baby te geven...

melk lust ik echt niet; al meer dan 50 jaar drink ik geen koeienmelk meer

aangepast door jan72
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben te maken met meerdere familieleden die koemelk allergie hebben. Dan ga je dus op zoek naar voedsel waar geen (koe)melk in verwerkt zit. En dan blijkt er veel meer melk in ons voedsel verwerkt te zitten dan menigeen wellicht beseft. Niet alleen als melk in zuivel, maar ook als melkpoeder, room, boter, of melkwei, enz. In het meeste brood of ander baksel zit zoveel dat je dat met een melk-allergie niet kan eten. Maar ook in voedsel waar je dat niet in verwacht blijkt melk verwerkt. Blijkbaar een goedkope grondstof...

 

De mens is kennelijk het enige 'zoogdier' dat melk blijft gebruiken, ook nadat het niet meer gezoogd wordt  :D

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog wel van vreemde andere soorten... :grin:

Als het om de lactose gaat werkt bij veel mensen een lactase-pil voor het eten overigens prima.

Maar verder is het een grote puzzel om de juiste dingen te vinden, net als bij gluten-intolerantie.

En het meest vervelende is altijd weer het uit eten gaan: welk restaurant kun je vertrouwen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag net een stukje op Nat.Geo. dat we ons een paar duizend jaar geleden aangepast hebben en zelf lactase gingen aanmaken. In veel gebieden moesten we wel om te overleven. Dus om melk drinken onnatuurlijk te noemen gaat wat ver.

 

Overigens kan tweederde van de wereldbevolking geen melk drinken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik helaas wel ook al heb ik daar zelf geen last van.

Een gebakken bil van een koe ziet er anders uit en smaakt anders dan een lever en melk idem. Zitten andere dingen in. Heeft ook zo z'n voordeel want anders zou alles van een koe hetzelfde smaken.

En paardenmelk is anders dan koeienmelk en zo, net als koeienkaas en geitenkaas en zo.

En sommigen hebben een probleem, zoals pukkels krijgen van chocola of aardbeien of scheel kijken of een blanke huid hebben die niet tegen zon kan of maagpijn van sinaasappels of aambeien krijgen als ze veel bananen gaan eten of diarree en buikpijn krijgen als ze tarwe eten of koemelk drinken.

Kloten voor wie er last van heeft.

Helaas.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...