Ga naar inhoud


Hoe zit het eigenlijk met atv dagen ?


1pm

Aanbevolen berichten

yup...

:grin:

 

back to topic:

de CAO bepaald wat voor die sectoren geld, geldig is en zodra je buiten de regelingen valt en/of geen CAO hebt als onderdeel van je arbeidscontract kan men ook hulp en advies inwinnen bij de bond

(dit is NL en dus FNV als grootste vakbond)

 

Vakbondsdiscussie hoeven we hier niet te voeren maar de bonden kunnen wel helpen om U te advieseren.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ATV-dagen?

Goh, ik had na mijn 60ste elk jaar wel 65 ATV-dagen incl. oudelullendagen en heel voordelige koopdagen. Ik ging natuurlijk niet korter weken want daar had ik door het jaar heen geen tijd voor. Ik kon die ATV-dagen ook in mijn pensioenpot stoppen. Zodoende hoefde ik bijna geen pensioenpremie meer te betalen en kon ik toch 7 weken achter elkaar in de zomer op vakantie.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet de voorgangers die het geld opgesoepeerd hebben! Het zijn de grof negatieve rentes van de foute beleggingen en derivaten die jouw gespaarde geld hebben doen verdampen! De "grote" jongens van het vlugge geld hebben het gewoon verkwanseld! En nu met ons VVD kabinet doet de politiek gezellig mee. Lekker afromen en uitknijpen dat gepeupel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De jeugd verknalt het zelf.

De afbraak van de voorzieningen die door de jaren heen opgebouwd zijn door de oudjes laten ze zonder slag of stoot over zich heen komen.

CAO 's waarin afspraken gemaakt worden over onder andere de ouwe lullen dagen worden steeds minder afgesloten.

Natuurlijk helpt de lage rente stand een handje waardoor je pensioenopbouw niet meer is wat het in het verleden geweest is.

Maar gelukkig is er ook iets positiefs te melden, de ww heeft de jeugd goed aangepakt, die is praktisch overbodig geworden sinds ze ZZP hebben uitgevonden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn niet de voorgangers die het geld opgesoepeerd hebben! Het zijn de grof negatieve rentes van de foute beleggingen en derivaten die jouw gespaarde geld hebben doen verdampen! De "grote" jongens van het vlugge geld hebben het gewoon verkwanseld! En nu met ons VVD kabinet doet de politiek gezellig mee. Lekker afromen en uitknijpen dat gepeupel....

 

Als het aan de VVD zou liggen dan zou je alleen een pensioen krijgen als je er inderdaad ook voor gewerkt hebt en zo denk ik er ook over.

Iemand die zijn gehele leven ziek, zwak en misselijk is geweest en te beroerd om te werken zal gewoon tot het eind moeten werken zonder het geld zo toegeschoven te krijgen, maar ja dat is mijn idee.

En natuurlijk zijn er dan weer hele hordes die dit vinden dat dit niet kan en niet solidair is, maar is het dan wel solidair om een ander zich maar mooi dood te laten werken en zelf aan de kant te blijven staan?

 

Mijn idee is dan ook dat zodra iemand 40 jaar 40 uur per week heeft gewerkt dan heeft hij/zij direct recht op pensioen. Ben je met je 16e begonnen en onafgebroken gewerkt dan ga je met 56 met pensioen (als je dat wilt) en ben je na een lange studie pas op je 30ste begonnen, prima, dan werk je ook door tot je 70ste.

Heb je de pech dat je tussendoor een poosje uit de running bent geweest dan kun je bijkopen of werk je die jaren gewoon weer langer door.

Heb je je hele leven maar 20 uur per week, om wat voor reden dan ook, gewerkt dan kun je ook na 40 dienstjaren met pensioen maar krijg je ook maar pensioen voor 20 uur en de rest moet je zelf maar bij elkaar zien te krijgen.

 

Dat vind ik pas een eerlijke regeling, wie er voor werkt krijgt en mag ook pensioen, wie niets doet en bewust aan de kant meent te kunnen gaan staan moet straks ook zijn broek maar op zien te houden.

 

Zoiets kun je natuurlijk niet direct voor iedereen invoeren maar als je er nu mee begint voor een ieder die nu begint te werken dan is het voor een ieder 100% duidelijk en weet men waar men na 40 jaar noeste arbeid aan toe is.

Hoeveel snipperdagen, ATV dagen of wat en waar je dan ook recht op hebt doet er dan niet meer toe, het gaat er om hoeveel je gewerkt hebt en hoe meer pensioen je ingelegd hebt, hoe meer je naar 40 jaar ook uitgekeerd krijgt.

 

Vandaar dat ik ook zelfstandige ben geworden, ik heb geen recht op snipperdagen, geen recht op ATV dagen, geen recht op vakantie dagen en die oude l ullen dagen zullen er ook wel niet komen, maar van al het geld dat ik zelf in mijn pensioenspaarpot stop kan ik ook straks zelf (en de pensioenverzekeraar) met pensioen.

Helaas moet ik via de belastingen nog wel een flink deel meebetalen aan beroepswerklozen en andere gelukszoekers want als dat niet hoefde zag mijn pensioen er nog een heel stuk beter uit.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig verhaal maar de pensioenfondsen hebben mijn (ons) geld

verkwanseld, naar de ratsmedee geholpen zeg maar.

 

Dat is een hoofdreden dat er minder (geen) geld is als het om

pensioen gaat. En de regering heeft dat gewoon toegelaten, de

sukkels, weg investering.

 

En dat geldt ook min of meer voor de AOW, we hebben met zijn

allen ons blauw betaald aan belastingen en wat blijkt, de

grootste economen die voor de regering werk(t)en hebben geen kans

gezien om de AOW tijdig af te stemmen op het ouderdomsverloop.

 

Lekker is dat als je (verplicht) te maken hebt met geldamateurisme.

 

Grote schuld bij de pensioenfondsen EN overheid zonder een vinger

te wijzen naar een politieke partij.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Economische factoren (zullen we maar zeggen) hebben ertoe geleid dat zelfs overheden en semi overheden in het spelletje zijn gaan geloven van slim beleggen met andermans geld. De dekking is ook andermans geld! zo simpel is dat.

En of dat allemaal maar mocht? tjaaa

Erg veel hoofden heb ik niet zien rollen in 2008 en 2009.

En dat zal ook wel niet gebeuren.

allemaal droevig nieuws >< maar nieuw werk hebben is toch heel fijn

en waarom zou je dan je arbeid moeten verkorten terwijl je juist om hetzelfde te kunnen verdienen als voorheen qua koopkracht en sparen voor de toekomst weer meer arbeidsuren moet kunnen maken...

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook een hele verantwoording zo'n gigantische hoop geld. Je doet het als beheerder ook alleen goed als die hoop geld nog meer is geworden onder jouw supervisie. De bijdragers aan de pot hebben schijt aan economische malaise of tegenvallende resultaten.

 

Ik durf te wedden dat er wel gasten waren die daar kritische opmerkingen over gemaakt hebben maar die hebben ze vakkundig de mond gesnoerd of afgeserveerd. Mijn ervaring met lijken in de kast is dat ze er altijd uitkomen. Dus toegeven dat er een fout is gemaakt en proberen of er nog wat te redden valt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en waarom zou je dan je arbeid moeten verkorten terwijl je juist om hetzelfde te kunnen verdienen als voorheen qua koopkracht en sparen voor de toekomst weer meer arbeidsuren moet kunnen maken...

Volgens mij was ADV/ATV ingevoerd alleen voor meer werkgelegenheid.

 

Het was dus niet voor de werknemer zelf maar voor de werkzoekenden.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het ADV zijn intrinsiek bedoeld effect al jaren lang niet meer waar maakte al ver voor de crisis

 

wat ervoor in de plaats moet komen wordt in stilte over nagedacht in de "thinktanks"

kennis en ervaring overhevelen en beschikbaar maken aan je pupillen of gezellen.

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wordt het tijd voor OpenATV dagen? :D

 

Maar zonder gein, ik zie steeds weer allerlei "lekker puh" verhalen langskomen, vooral geschreven door mensen die een ander zo weinig mogelijk gunnen. Misschien een klein verhaaltje uit eigen verleden: toen ik na jaren in de VS weer terug naar Nederland kwam had ik niet echt zin meteen mijn hand op te gaan houden hoewel ik daar als terugkerend emigrant volop recht op had.

 

Ik ging ervan uit dat ik in Duitsland wel werk zou kunnen vinden en juist om niet ten laste van de Nederlandse samenleving te gaan leven reisden we door en nam ik daar werk aan als een soort tussenstap voordat we definitief naar Nederland terug kwamen. En weet je wat nu het navrante is? De tijd dat ik niet in Nederland woonde wordt je achteraf als AOW-er in rekening gebracht. Voor een jaar steuntrekken in Nederland bouw je wel AOW op maar als je geen uitkering wilt en in Duitsland werkt dan heb je pech gehad.

 

Overigens geldt dat al vanaf je 15e levensjaar, dus als je de bof/pech hebt dat je kind in een gezin bent dat bijvoorbeeld als hulpverlener in Afrika bezig is dan ga je daar na je 65e voor betalen ook al had je zelf geen enkele keuze als minderjarige in het gezin van je ouders. Nee, zo redelijk en billijk zit het helaas niet in elkaar. Maar dat gaat nooit veranderen want er zijn teveel mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. En evenmin kunnen begrijpen dat er ook mensen zijn die door geestelijke of lichamelijke gebreken niet in staat zijn een perfect regelmatige oudedagsvoorziening op te bouwen. Hoe rijker we als land worden, hoe gieriger jegens elkaar.'t Is triest maar waar.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bij een andere werkgever beginnen maar nu krijg ik maar 21 verlofdagen geen atv dagen werkweek is 40 uur .

Maar hoe zit dat nu eigenlijk met die atv dagen is een werkgever verplicht dit te geven , ik weet het niet nl .

Er is geen cao in deze sector zover ik weet .

 

1pm

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, welke baan komt er dan nu vrij? Gezien je avatar in de regio waar ik ook werkzaam ben en misschien een carrièrekans voor mij. :)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Ik ging ervan uit dat ik in Duitsland wel werk zou kunnen vinden en juist om niet ten laste van de Nederlandse samenleving te gaan leven reisden we door en nam ik daar werk aan als een soort tussenstap voordat we definitief naar Nederland terug kwamen. En weet je wat nu het navrante is? De tijd dat ik niet in Nederland woonde wordt je achteraf als AOW-er in rekening gebracht. Voor een jaar steuntrekken in Nederland bouw je wel AOW op maar als je geen uitkering wilt en in Duitsland werkt dan heb je pech gehad.

 

Wanneer je die periode in Duitsland gewerkt hebt, zal daar AOW zijn opgebouwd.

 

Even navraag doen bij de Rentenversicherung of er nog geld op je ligt te wachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...