Ga naar inhoud


philips dsr slijtage,schotelprobleem? iets anders? slowmotion beeld op een hd.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Signaal kwaliteit is veel te laag, dat moet beter kunnen.

Verwissel de coax van je ouders eens met een andere aansluiting van de Lnb en meet dan nog eens zonder de schotel en lnb van stand te veranderen.

Dat laatste is wat moeilijk waarschijnlijk want met een gebroken beugel zal je de Lnb niet goed vast kunnen zetten.

De ervaring met de CanalDigitaal Lnb leert dat de interne DiseqC switch niet het sterkste punt van deze Lnb is. Er zitten er 4 in dus je hebt een kans dat er nog één goed functioneert zonder kwaliteit verlies. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dat geprobeerd, helaas. Bij het aanzetten, was het alsof ik bezig was op een te trage pc, of op een pc met overbelaste cpu een hd af te spelen. Dus schokkerig beeld, wel goed geluid, maar dan vast. Stekker eruit, weer erin, en was gans de avond goed.

Ik zou durven denken dat door reden (te slechte ontvangst?) als die op standby staat, het een en ander volloopt, waardoor alles vast loopt?

Ik heb lopen testen met een andere receiver, maar dat lees je bij rubriek overige receiver na 23h15 vandaag na deze posting.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen,

 

Als ik de foto's zo bekijk, hebben jouw ouders een Triax 88. Deze schotel is 85 cm breed en 95 cm hoog. In de houder zit een Duo LNB voor een 60 cm schotel (geschikt voor o.a. een Triax 64 en Triax 78). Deze LNB is ongeschikt voor een 85 cm brede schotel, omdat de hart op hart-afstand tussen beide LNB's te klein is. Voor een Triax 88 moet deze afstand, afhankelijk van de locatie, 56/57 mm zijn. De Duo LNB 60 heeft een hoh-afstand van 38 mm. Een misaanpassing van ongeveer 20 mm. Dat is veel te veel.

 

Beter is het om een Duo LNB voor een 85 cm schotel aan te schaffen (hoh 53 mm) en de LNB voor Astra 23,5 in de houder klemmen en de 19,2 LNB 11,5 graden laten zakken (Antwerpen). Mits de masthouder waterpas staat, de elevatiehoek, zichtbaar op de achterzijde van de schotel, op 28,7 graden instellen. De schotel opnieuw uitrichten op een zwakke transponder van Astra 23,5, bijvoorbeeld TV Oost (NL)(11.914 MHz) en op maximale kwaliteit afstellen. De maximale kwaliteit tijdens het vastzetten van de schotel goed in de gaten houden en niet meer dan 1 à 2% laten zakken.

 

Tot slot de coaxkabel opnieuw aansnijden, connector bevestigen en waterdicht maken met vulcaniserende tape.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor tips. Deze namiddag zelf getest, geen probleem.

Vanavond steken ouders tv aan, en weer van dat.

Maar als de ontvangst te weinig is, hoe komt het dan, dat vu duo, dreambox 600 PVR, dreambox 7020si en ferguson ariva mini 102, geen problemen opleveren?

Om alles uit te sluiten, kan ik nog het volgende doen:

Een van mijn ontvangers beneden plaatsen, en eventueel die philips bij mij plaatsen, met een vervallen kaart.

Wordt vervolgd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Omdat de problemen bleven duren, heb ik mij toch gewaagd een linux te plaatsen voor die philips. Met enkel de fastscan van tv vlaanderen, zitten de zenders op de zelfde plaats als vroeger. Ze kunnen nu toch weer tv zien zoals het hoort met een maxdigital xp1000.

Dit is de signaalsterkte gemeten via dreamote lite

post-40019-0-19145400-1439026048_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Sattv4iedereen 

 Een flink lang topic dat al lang opgelost had kunnen zijn omdat je hier zo weinig aandacht aan schonk .

Die schotel is een Triax 88 en de 19.2 lnb zit in de houder .

Het probleem zou waarschijnlijk ook opgelost zijn met een kleinere schotel met de 23.5 lnb in de houder .

De XP 1000 mag dan wel beeld geven , met de juiste buiten opstelling heb je meer regen reserve .

Bovendien is een Triax schoteltje goedkoper dan die XP1000

Beste sattv4iedereen,

Als ik de foto's zo bekijk, hebben jouw ouders een Triax 88. Deze schotel is 85 cm breed en 95 cm hoog. In de houder zit een Duo LNB voor een 60 cm schotel (geschikt voor o.a. een Triax 64 en Triax 78). Deze LNB is ongeschikt voor een 85 cm brede schotel, omdat de hart op hart-afstand tussen beide LNB's te klein is. Voor een Triax 88 moet deze afstand, afhankelijk van de locatie, 56/57 mm zijn. De Duo LNB 60 heeft een hoh-afstand van 38 mm. Een misaanpassing van ongeveer 20 mm. Dat is veel te veel.

 

 

 

Hierop antwoord je :

Ik heb al 2 schotel (een triax en de andere iets van sed..). Telkens de hals van 23,5° van de lnb op de lnb houder geplaatst, en hoor geen van de 2 klagen. De een een dreambox gebruiker en de andere een vu duo.

Maar mijn vu duo, heeft er momenteel geen last van, al moet ik opmerken, dat ik 99,9% van de tijd astra 19,2° gebruik, en de zenders waarschijnlijk nog op qpsk worden  

post-30993-0-12368000-1440322657.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die investeringen, moeten door 2 betaald worden, omdat ze gebruikt worden door 2 gebruikers, nml mijn ouders en ik. Ook de lnb houder is gebroken.

Als zij niet over de brug komen, met geld, omdat ze nu wel beeld hebben, dan moet ik dat noodgedwongen zo laten.

Het is ook zeer onzeker, hoelang ze hier nog kunnen wonen, en hierna zal het waarschijnlijk service flat of slechter rusthuis zijn. Daar kan de schotel niet mee, en waar ik nu woon ook niet, omdat het een beschermd statuut heeft dit gebouw.

En zolang ik mijn zenders kan zien, en zij ook, mits kleine problemen (ik verdenk hun tv ervan), dan laat ik dit zo. We zullen zien, wat het wordt, als de herfst en winter aankomt.

Maar mocht dit mijn eigendom zijn, dan zou er wel een multifeed komen, om o.a. de astra 2 en diverse andere satellieten.

Want ooit was ik feedjager zoals crazy sat feedhunter rine e.v.a., maar de techniek, was me te duur. Dit terzijde.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er dan toch werk moeten van maken, deze avond tussen 19h15-19h40 was er een flinke stortbui, en had op beide ontvanger 0,0 Db.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...