Ga naar inhoud


Uitrichten Canal Digitaal Triple LNB (Astra 19-23-28) lukt niet op 28


Edje1969

Aanbevolen berichten

Beste mensen. Ik had beloofd terug te komen op mijn ontvangstprobleem van canal digitaal (mijn topic is verplaatst, hierover zometeen meer). Ik heb bij deze met een kortere kabel, een meter of 10 een briljante ontvangst op kanaal 80 (BVN, Astra 19), kanaal 101 (BBC, Astra 28), en kanaal 75 (TV Gelderland, Astra 23). Bij de disecq instellingen van mijn DSR 7141 heb ik bij Disecq A, Astra 19, goede uitslag, Disecq B, Astra 23, geen uitslag, echter wel luisterrijke ontvangst! Disecq C, Astra 28 goede uitslag. Alle zenders ontvang ik zonder storingen. Koppel ik nu de kabel van 10 meter af en ik koppel de langere kabel, 20 meter er aan. Dan heb ik ontvangst, behalve op de Astra 28, dus geen Engelse zenders. Dit geldt voor beide kabels van 20 meter lang. Verschil is, dat op die van 10 meter goedkope F-connectoren zitten en op de 20 meter kabel éénmalige Cablecom connectoren. Wie kan me uitleggen waar dit nu aan ligt. Voor mij staat de schotel nu goed, mijns inziens, want heb ontvangst. Nu met de langere kabels dus niet meer op Astra 28.

 

@FORUM BEHEERDER/TOPIC BEHEERDER: Ik vind het een beetje jammer een 'waarschuwing' te krijgen. Ik heb met goede bedoelingen mijn vraag geplaatst in het Canal Digitaal topic, omdat ik gebruik maak van de orginele Canal Digitaal, Triple LNB en spreek over de typische Canal Digitaal zenderindeling. Ik had echter inderdaad in mijn onderwerp misschien Astra 19-23-28 moeten noemen. Sorry daarvoor.

aangepast door Edje1969
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Geen Engelse zenders zou kunnen betekenen dat het Diseq stuursignaal voor het omschakelen te veel verzwakt wordt.

Ook zou de LNB spanning net te laag kunnen zijn, bijvoorbeeld wanneer de 20 meter lange kabel geen koperkern heeft maar een met een dun laagje koper bedekte stalen kern heeft.

 

Ik denk dat wanneer je 20 meter KoKa kabel neemt alles werkt.

 

De aangekrompen pluggen zijn niet van invloed op je probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ceesv, we hebben kabelkeur kabel gebruikt (de dikkere coaxkabel). Ik moet zeggen dat de connectoren buiten niet lekker bevestigden, koud weer, stugge coax wellicht? Ik heb het volgende op deze kabel staan: 5C -FB-ELRO-Kabel Keur Certified. Zo ik kan zien heeft de kavel geen bedekte stalen kern.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Cees, ook bij mij meteen de eerste gedachte dat die kabel van 20 meter lang CCS-kabel is (verkoperd ijzerdraad).
Beste Edje1969, zou je eens aan kunnen geven welke coaxkabel dat precies is? Er zal toch wel een merk en typenummer op gedrukt staan.
Krab anders eens met een scherp mesje over de middenader. Gaat je koperkleur er dan af en blijft er blanke metaalkleur over?
Ook kun je het met een kniptang wel voelen als je de middenader afknipt. Koper gaat veel makkelijker van ijzerdraad.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 m kabel moet zonder meer kunnen. Ik heb (ook in Apeldoorn Noord) perfect ontvangst van Astra 28,2 (en 19,2, 23,5 en Hotbird) en ik heb hier (naar schatting) 30 meter kabel tussen waar ook nog een combiner en splitter tussen zit. Ik had overigens bij de eerste keer net te kleine F connectoren (6 mm ipv 7 mm) en dat monteerde niet lekker.

 

Edje1969, volgens mij woon ik zo dichtbij dat ik, als je dat wilt, wel even kan kijken.

aangepast door ton2207

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Cees, ook bij mij meteen de eerste gedachte dat die kabel van 20 meter lang CCS-kabel is (verkoperd ijzerdraad).

Beste Edje1969, zou je eens aan kunnen geven welke coaxkabel dat precies is? Er zal toch wel een merk en typenummer op gedrukt staan.

Krab anders eens met een scherp mesje over de middenader. Gaat je koperkleur er dan af en blijft er blanke metaalkleur over?

Ook kun je het met een kniptang wel voelen als je de middenader afknipt. Koper gaat veel makkelijker van ijzerdraad.

 

Sprietje en Ceesv, ook bedankt voor het meedenken. Het is de DIKKERE coax van de Gamma. Een 20 meter rol met Kabelkeur merk. De middenader knipt relatief makkelijk af, die sneed ik met een aardappel schilmesje zelfs de eerste keer al door.Net met een mesje even getest, en zag het niet echt blanker worden. Mijn 10 meter kabel met goedkopere, goed passende connectoren is van J&B  A125, mij onbekend merk (heb ik, denk ik al, 15 jaar). De Cable com connectors passen niet lekker er op. Mijn eerste zet die ik wil gaan doen is opnieuw monteren met de goedkopere, betere passende connectoren.

aangepast door Edje1969
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze informatie had ik niet gezien. I am ashamed. Bedankt voor deze aanvulling!! Ik begrijp dus, dat deze kabel niet geschikt is om de Astra 28 ook te schakelen? Ik heb wel beeld op de Astra 19 en Astra 23. Koka, had ik wel gezien, dat is Hirschmann kabel, klopt dit? Moet rond de 1,15 euro/meter zijn? Het Onderdelenhuis adverteert met Koka500 kabel (Hirschmann).

aangepast door Edje1969
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je LNB hoeft in de Astra 2 stand maar net iets meer stroom te verbruiken door een extra schakel transistor en je hebt geen beeld.

Maar je kan het eenvoudig zelf testen, gebruik eens 20 meter KoKa kabel en kijk of je dan wel beeld hebt.

 

Met een goede kabel mag zelfs 50 meter kabel geen probleem zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties zover!! Ik ben weer wat wijzer geworden. De eerste stap die ik ga nemen is het monteren van nieuwe connectors (Ton2207), en dan opnieuw zien wat het wordt. De volgende stap is dan de Koka kabel (Hirschmann), maar dan moet ik wachten tot het weekend, kost me door de weeks teveel tijd. Hoop dat het eventueel nog ligt aan mijn Philips DSR7141 ontvanger. Ik heb vrijdag een Vu+Duo2 ontvanger staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zit op de grens van net wel of net niet werken, een andere ontvanger, zelfs een andere DSR 7141 kan net het verschil maken.

Je kabel zit echter op het randje, of dat in de toekomst niet voor allerlei vage klachten gaat zorgen?

 

Kwaliteit is een optelsom van vele kleine delen, die afzonderlijk niet herkenbaar zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook nog even vermelden dat de DUO en Triple Quad LNB's ongeveer 215 mA stroomopname hebben.

Dus hoe slechter en langer de kabel des te groter de spanningsval.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in de specificaties van de triple-lnb staan:
Stromaufnahme 10~20/250 [ max.] DCV/mA
Dus 250mA maximaal.
Tja, en dan ga je mooi voor gaas met zo'n ijzerdraadje in de coax.

Dat er KabelKeur op staat, wil niets zeggen. Kabelkeur is een keurmerk voor kabel-tv en daar gaat geen voedingsspanning door de coax heen om de lnb's te voeden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...