Ga naar inhoud


Uitrichten Canal Digitaal Triple LNB (Astra 19-23-28) lukt niet op 28


Edje1969

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Edje schreef gisteren in bericht 33 dat hij Kabel Keur gecertificeerde coaxkabel had gekocht en dacht dat het dus goed was.

Daarop schreef ik in bericht 45:
"Dat er KabelKeur op staat, wil niets zeggen. Kabelkeur is een keurmerk voor kabel-tv en daar gaat geen voedingsspanning door de coax heen om de lnb's te voeden."

Ik heb de specificaties van het Kabel keurmerk van de coaxkabel eens in de bijlage toegevoegd.
Daar kun je duidelijk uit opmaken dat het hele kabelkeurmerk er is voor kabel-tv en niet voor satellietontvangst.
Om te beginnen zie je bovenaan dat de impedancie van de kabel alleen maar 75Ohm moet zijn in het gebied van 5-1218MHz en dat de kabelverliezen niet meer mogen zijn dan 27dB/100m bij 862MHz.
Hieraan zie je al dat dit geen waardes zijn voor satellietontvangst want daar worden frequenties in de coaxkabel gebruikt tot 2150MHz.

Ook zien we dat de middenader van de coaxkabel gemaakt mag zijn van verkopert ijzerdraad "Copper Cladded Steel" ofwel CCS.
Dit is bij satellietontvangst uit den boze omdat ijzerdraad te veel electrische weerstand heeft waardoor de lnb's een te lage voedingsspanning krijgen en niet of niet goed meer schakelen. Dit geldt zeker ook voor de diseqc-switches en rotors.

Al met al heb je met satellietontvangst weinig aan het Kabel keurmerk.
 

Klik even op de bijlage om het beeld groter te krijgen.

post-60869-0-82456100-1424781093_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst gisteren, 23:07

Ik heb net de DUO LNB gemeten is 215 mA, de Triple heb ik hier niet meer om te checken maar zou best meer kunnen zijn.

 

Verbruik Triple LNB (gemeten met Horizon S2)

 

Vert. bij 12.3 Volt -> +/- 173 mA

 

Hor. bij 17.6 Volt -> +/- 123 mA

 

 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou dan zeggen dat de Triple LNB een ander waarde heeft dan de DUO LNB.

 

De DUO LNB meet bij mij voor zowel Hor. als Vert +/- 214 mA gemeten met een SF 5 HD Slim en een Promax Prodig-5.

Vert. 13,4 V, Hor. 18,3 V.

 

Vreemd ?

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Ook ik heb een Triple LNB van Canal Digitaal, ergens begin 2014 heb ik deze geïnstalleerd en deze heeft altijd goede ontvangst gehad op alle 3 de Astra's. Ergens medio februari is bij mij ook opeens de 28 weggevallen en ik kan dus geen BBC meer ontvangen. Ook geeft de 23 bij het instellingenoverzicht geen ontvangstsignaal, maar de zenders krijg ik wel gewoon te zien. Ik heb al diverse pogingen gedaan  om de schotel weer uit te lijnen en de LNB waterpas te zetten volgens het installatieplaatje, maar het wil maar niet lukken om ontvangst op de BBC zenders te krijgen. Wel krijg ik ontvangst via de CD zenderlijst op zender 351 Movies4Men, deze zit ook op de 28... heeft iemand een idee wat hier mis zou zijn? Ook opeens een te korte kabel? wel raar dat het ruim 1 jaar goed gefunctioneerd heeft. 

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft er alle schijn van dat de instellingen in je satellietontvanger niet goed meer staan.
Staat de ontvanger op diseqc-1.0 en dan met de volgende instellingen:
Astra 19,2 op 1
Astra 23,5 op 2
Astra 28,2 op 3

Verder, als je geen ontvangstsignaal afleest voor de Astra 23,5 terwijl je toch de zenders ontvangt, dan ben je een niet bestaande- of fout ingestelde transponder aan het uitlezen en tja, dan geeft hij aan dat je geen signaal hebt. Welke frequentie lees je uit voor de Astra 23,5 en wat zijn de ingestelde parameters?

En blijkbaar ontvang je de 28,2-2,5 positie wel anders zou je de zender Movies4Men niet kunnen ontvangen maar mogelijk staat de schotel niet goed genoeg meer uitgericht sinds je er aan hebt liggen draaien.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...